Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR412.88 FtUSD390.32 FtCHF442.87 FtGBP497.02 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Jakabjóska #7219. hozzászólásáraHát akkor nálam a 80assal volt a baj, mert idealis esetben pl25cmen vitte 4.ben normal talajon normál talajállapotban 3x30as ekét. Igaz füstölt is neki... Csak ugye ha taknyos, akkor 2x30 volt, ami kicsit keskeny...
Válasz Földönfuto #7215. hozzászólásáraTalaj függő. Saját tapasztalat alapján több fej kisebb fogáson szebb szántást eredményez kötöttebb talajon. Homokos könnyű talajokon mindegy milyen fogáson húzod csak a traktor birja
Válasz csoppika #7218. hozzászólásáraElhiszem. Nálunk is vannak kötöttebb talajok, de könnyű művelésű, lazábbak is. Kell egy 3-as eke, ha nem bírja a gép, akkor egy fejet leveszek, és szántok kettővel. De ahol megy hárommal, ott hagy menjen hárommal.
(van egy régi gépvizsgálati jegyzőkönyvem, abban a PLN 3-30-as ekénél az MTZ 50 traktornál középkötött, kötött talajon 25-28cm mélységig a traktor 4. -5. sebességi fokozatban való használatát ajánlja)
Válasz Celtises #7207. hozzászólásáraSzerintem csak valami nagyon kicsihez.
090-es volt, a Nyírségből került hozzánk tipp-topp állapotban egy 82-es mögé, ami kb. 3 szezont húzta gond nélkül. De a 82-esből 920.3 lett, ami már úgy megnyaggatta hogy megerősítésre szorult,a 920.3-ból meg MXU 135 lett amivel már nem mertük használni, így eladásra került mielőtt még szétszakadt volna.
Válasz UE-28 #7203. hozzászólásáraÉn itt lakom Putnok mellett. Ismerem a hidromechanikát szinte mindig ott vásárolok. A minőségről csak annyit hogy ők gyártanak a Kombeltnek, keletagronak, omikronnak, axiálnak, heltinek, metalwolfnak, prillingernek.... csak hogy egy párat említsek.
Mi nagyobbra számítottunk és tartottunk tőle, hogy sok lesz az mtz- nek, de a vasak és a kormánylemez is csak kicsit nagyobb, mint a 3-as csővázason amit a kis Dutra is évtizedeken húzott.
Válasz mtz1221 #7195. hozzászólásáraegy jó kis cobalt v hadx furóval kézi furógéppel nincs ellenálló szerkezetacél. a multkor egy ismerősöm beletörta a vastag kerékpárlakatjába a kulcsárt, felhivott, h segitsek, az ujjnyi vastag kismotor körlakat öv sodronyját 45 mp alatt vágtam el a wolframkarbid fürészemmel , csak nézett rám, hogy ez meg mi volt .
Válasz JOSEY #7193. hozzászólásáraEzt nem tudtam csak azt hogy nem való semmire(pedig nálunk csernozjom van),látszik hogy ezzel foglalkozol.2000 évek elején L-es vogelra én is fúrtam 30 centis fogásnak 3 lukat(nehéz volt 35-ön az mtz-nek)de az nem volt könnyen fúrható.
Válasz mtz1221 #7192. hozzászólásáraa vázuk nekik is st52.3 as minőségű acélból készülnek, azt mindenki áttudja furni, általában ugyanaz a gond mint a vogel nél, hogy vékonyabb falú a váz, nincs hosszanti merevités és és igy minden irányba vibrál a hátulja a váznak , plusz itt 30 cm minimum szántást , náluk meg csak 20 -25 cm-et alkalmaznak. sok összetevője van ennek törés-hajás dolognak
Válasz Sk Laci #7189. hozzászólásáraSemmilyenek.Svéd acél ide vagy oda,törtek/görbültek/szakadtak.Volt 5 darab a szomszéd birtokon pár évig.4-et szétszaggattak az 5-ik meg itt van a faluban mert 80 centis osztással volt és torkollott.A 6 vasúból csináltak 5-öt így használható,de az mindent elmond hogy a lukakat kézi fúróval gond nélkül átfúrkállták a fő vázat.
Az utóbi időben elég sok Överum ekét látok az apróhirdetések között viszonylag olcsón / fele vagy egyharmados áron, mint a Lemken/. Minőségi gondok lennének ezeknél, vagy valami más buktatók lehetnek?
Valójában milyenek ezek az Överüm ekék???
Válasz mtz1221 #7185. hozzászólásáraAz enyém olyan, mint a képemen látsz.
Van olyan képem is, amikor szántok kerék nélkül, de valamiért nem engedi feltölteni.
Válasz csoppika #7178. hozzászólására30-as ahol belemegy a szárba,meg a csapagyaknál is.Esztergályos is azt mondta mint JOSEY hogy keresek valahol roncstelepen békevilágbeli nemesített eltört tengelyt,majd beledolgozza és többet nem lesz gond vele.Nagyon ciciás az öreg,de ha meg tanulsz a nyelvén mindent megcsinál,amit más el sem vállal.Egész garnitúra cnc-s fúró élet esztergált már le nekem 16-osra a végén,a többi azt mondta hogy az lehetetlen.Köszörűn is megmutatta melyik anyagnak milyen a szikra színe/hossza.
Válasz mtz1221 #7176. hozzászólásáraA másik. A másik kereket is nezd meg, nincs-e oválisra kopva a tengely furata. Mert szerintem azért törött el az eredeti is. Tudott úgy már mocorogni.. és emiatt elfáradt...
Válasz mtz1221 #7176. hozzászólásáraAhogy nézem a c45 edzés nelkül olyan 20-22HRC...800N/mm2
Kevés.
Próbalj szerezni megfelelő vastagsagú 10.9 v 12.9 minőségű acélcsavart, és abból esztergaltatni(nem lesz egyszerű)...
Szerintem a menetes felső orsó is jó lenne, de kétséges a jóskapista gyártmányok anygaminősége. Josey majd kijavít, ha kell...
Válasz mtz1221 #7176. hozzászólásáraszerezz nemesitett acélt CrMo az tud kb 1200 Mpa szakitószilárdságot nmm enként, ha nem hegesztenéd bele hagyd hosszabbra sürű menet, ömzáró anyuka
Válasz csoppika #7175. hozzászólásáraCsak az melyik lehet.Itt lehet 0-ás anyagot (bili acél)meg c 45-öt venni és kész.Vagy arra gondolsz hogy edzhető anyagot kellene venni és megedzetni 36-38 hrcre ???
8224 hozzászólás
Válasz B.Bali #7223. hozzászólására820.4
Válasz Földönfuto #7215. hozzászólásáraMilyen Mtz?
Válasz Jakabjóska #7217. hozzászólásáraA talajban ,mert kettővel is kínlódik .Aki nem hiszi jöjjön ide 3 fejjel
Válasz Jakabjóska #7219. hozzászólásáraHát akkor nálam a 80assal volt a baj, mert idealis esetben pl25cmen vitte 4.ben normal talajon normál talajállapotban 3x30as ekét. Igaz füstölt is neki... Csak ugye ha taknyos, akkor 2x30 volt, ami kicsit keskeny...
Válasz Földönfuto #7215. hozzászólásáraTalaj függő. Saját tapasztalat alapján több fej kisebb fogáson szebb szántást eredményez kötöttebb talajon. Homokos könnyű talajokon mindegy milyen fogáson húzod csak a traktor birja
Válasz csoppika #7218. hozzászólásáraElhiszem. Nálunk is vannak kötöttebb talajok, de könnyű művelésű, lazábbak is. Kell egy 3-as eke, ha nem bírja a gép, akkor egy fejet leveszek, és szántok kettővel. De ahol megy hárommal, ott hagy menjen hárommal.
(van egy régi gépvizsgálati jegyzőkönyvem, abban a PLN 3-30-as ekénél az MTZ 50 traktornál középkötött, kötött talajon 25-28cm mélységig a traktor 4. -5. sebességi fokozatban való használatát ajánlja)
Válasz Jakabjóska #7217. hozzászólásáraItt kötöttben a 2es váltvaforgatós vogel 2x40 a 820ast is fogja. Amúgy az öreg haver mezítlabas 80assal használja.
Válasz gjoni #7216. hozzászólásáraNem bíztok az MTZ-ben?
Válasz Földönfuto #7215. hozzászólásáraKettest
MTZ után érdemes erōltetni a hármas váltvaforgatós ekét vagy jobb egy komolyabb 80-90cm munkaszélességü kétfejes?
Köszönöm a válaszokat.
Válasz Celtises #7207. hozzászólásáraKeress ebben az árban öreg regentet vagy gassnert azokban van anyag.
Válasz Celtises #7209. hozzászólásárahiggy WILDE kollégának!!!........
Válasz Celtises #7207. hozzászólásárasemekkorához.papír,alacsony gerendely,stb.eljárt felette az idő
Válasz Celtises #7209. hozzászólásáraAz ekeszár felfogatási pontját kellett megerősíteni.
Válasz Tobszi #7208. hozzászólásáraHol nyaggatta a 920.3?
Hol a gyenge pontja?
Ez már az újabb vázas.
Válasz Celtises #7207. hozzászólásáraSzerintem csak valami nagyon kicsihez.
090-es volt, a Nyírségből került hozzánk tipp-topp állapotban egy 82-es mögé, ami kb. 3 szezont húzta gond nélkül. De a 82-esből 920.3 lett, ami már úgy megnyaggatta hogy megerősítésre szorult,a 920.3-ból meg MXU 135 lett amivel már nem mertük használni, így eladásra került mielőtt még szétszakadt volna.
Lemken Opal 080-as ekével szánt itt valaki? Mekkora traktorhoz szabad megvenni?
Válasz UE-28 #7203. hozzászólásáraÉn itt lakom Putnok mellett. Ismerem a hidromechanikát szinte mindig ott vásárolok. A minőségről csak annyit hogy ők gyártanak a Kombeltnek, keletagronak, omikronnak, axiálnak, heltinek, metalwolfnak, prillingernek.... csak hogy egy párat említsek.
Válasz Jakabjóska #7204. hozzászólásáraNagyon örülünk neki!
Mi nagyobbra számítottunk és tartottunk tőle, hogy sok lesz az mtz- nek, de a vasak és a kormánylemez is csak kicsit nagyobb, mint a 3-as csővázason amit a kis Dutra is évtizedeken húzott.
Kormánylemez nettó 18.000 volt itt.
Válasz UE-28 #7203. hozzászólásáraAkkor nem bántad meg a vásárlást?
A kormánylemez is 11000 volt?
Válasz UE-28 #7160. hozzászólásáraTetszik nagyon ez az eke.
Minden vasat legyártottak hozzá Putnokon, és 1 kormánylemezt is gyártottak mert van 1 sérült.
Ajánlom mindenkinek a Hidromechanika Kft. nagyon korrektek és pontosak voltak.
Az csak hab a tortán, hogy a legolcsó helyen is nettó 18 lett volna 1 vas, és ők 11.xxx ft ért legyártották...
Gondolom a minőség os rendben lesz, mert nekem is ajánlották őket, nem kell próbadarabot sem vinni, a vasba beütött gyári cikkszám elég volt...
Hétvégén próba, ha kicsit megfagy akkor meg hajrá
Válasz Mtz 550E #7200. hozzászólásáraElég egy beforgató is te
Válasz Mtz 550E #7200. hozzászólásáraTàrcsàzottba felesleges.
De tény, hogy jobbat dob.
https://www.agroinform.hu/files/forum/agroinform_20171218170616_20171218_151136.jpg
A fúràst meg kéne próbàlni.
Valaki használt vagy próbàlta már a dupla beforgatót ágyekén? Milyen tapasztalatok vannak? Meg a Lajta beforgatókat átlehet fúrni sima fúróval?
Válasz mtz1221 #7192. hozzászólásáraEz jó infó. Majdnem vettem egy váltvaforgatós 5-ös vontatottat. Akkor ilyen se lessz.
Válasz mtz1221 #7195. hozzászólásáraegy jó kis cobalt v hadx furóval kézi furógéppel nincs ellenálló szerkezetacél. a multkor egy ismerősöm beletörta a vastag kerékpárlakatjába a kulcsárt, felhivott, h segitsek, az ujjnyi vastag kismotor körlakat öv sodronyját 45 mp alatt vágtam el a wolframkarbid fürészemmel , csak nézett rám, hogy ez meg mi volt .
Válasz B.J. #7196. hozzászólásáraÚgy gondolod?
Válasz fendt309 #7194. hozzászólásáraMeg gyerek hozzám képest!
Válasz JOSEY #7193. hozzászólásáraEzt nem tudtam csak azt hogy nem való semmire(pedig nálunk csernozjom van),látszik hogy ezzel foglalkozol.2000 évek elején L-es vogelra én is fúrtam 30 centis fogásnak 3 lukat(nehéz volt 35-ön az mtz-nek)de az nem volt könnyen fúrható.
Válasz B.J. #7191. hozzászólásáraÚgy gondolod? Öcsém
,, Csak'' 38 éves...
Válasz mtz1221 #7192. hozzászólásáraa vázuk nekik is st52.3 as minőségű acélból készülnek, azt mindenki áttudja furni, általában ugyanaz a gond mint a vogel nél, hogy vékonyabb falú a váz, nincs hosszanti merevités és és igy minden irányba vibrál a hátulja a váznak , plusz itt 30 cm minimum szántást , náluk meg csak 20 -25 cm-et alkalmaznak. sok összetevője van ennek törés-hajás dolognak
Válasz Sk Laci #7189. hozzászólásáraSemmilyenek.Svéd acél ide vagy oda,törtek/görbültek/szakadtak.Volt 5 darab a szomszéd birtokon pár évig.4-et szétszaggattak az 5-ik meg itt van a faluban mert 80 centis osztással volt és torkollott.A 6 vasúból csináltak 5-öt így használható,de az mindent elmond hogy a lukakat kézi fúróval gond nélkül átfúrkállták a fő vázat.
Válasz fendt309 #7190. hozzászólásáraNagy az arc Öcsém!!!!!
Válasz B.J. #7188. hozzászólásáraMi az az MTZ?
Lamborghinivel...
Az utóbi időben elég sok Överum ekét látok az apróhirdetések között viszonylag olcsón / fele vagy egyharmados áron, mint a Lemken/. Minőségi gondok lennének ezeknél, vagy valami más buktatók lehetnek?
Valójában milyenek ezek az Överüm ekék???
Válasz fendt309 #7186. hozzászólásáraDe gondolom nem MTZ-vel szántasz kerék nélkül?
Azzal nem lenne egyszerű!
Válasz fendt309 #7186. hozzászólására
Válasz mtz1221 #7185. hozzászólásáraAz enyém olyan, mint a képemen látsz.
Van olyan képem is, amikor szántok kerék nélkül, de valamiért nem engedi feltölteni.
Válasz fendt309 #7184. hozzászólásáraNagyon nehézről,félig függesztettből lett átalakítva.Mtz nem megy kerék nélkül.
Válasz mtz1221 #7182. hozzászólásáraMekkora ekéről van szó?
Csak azért kérdezem, mert én kerék nélkül szántok, egyedül ott dugul el a szár, ezért levettem.
Válasz JOSEY #7177. hozzászólásáraAz lesz a végén.
Válasz csoppika #7180. hozzászólásáraNincs másik kerék ágyeke.De igen azért tört vagy ha nem is azért de meg volt szopósodva a luk.
Válasz csoppika #7178. hozzászólására30-as ahol belemegy a szárba,meg a csapagyaknál is.Esztergályos is azt mondta mint JOSEY hogy keresek valahol roncstelepen békevilágbeli nemesített eltört tengelyt,majd beledolgozza és többet nem lesz gond vele.Nagyon ciciás az öreg,de ha meg tanulsz a nyelvén mindent megcsinál,amit más el sem vállal.Egész garnitúra cnc-s fúró élet esztergált már le nekem 16-osra a végén,a többi azt mondta hogy az lehetetlen.Köszörűn is megmutatta melyik anyagnak milyen a szikra színe/hossza.
Válasz mtz1221 #7176. hozzászólásáraA másik. A másik kereket is nezd meg, nincs-e oválisra kopva a tengely furata. Mert szerintem azért törött el az eredeti is. Tudott úgy már mocorogni.. és emiatt elfáradt...
Válasz mtz1221 #7176. hozzászólásáraAhogy nézem a c45 edzés nelkül olyan 20-22HRC...800N/mm2
Kevés.
Próbalj szerezni megfelelő vastagsagú 10.9 v 12.9 minőségű acélcsavart, és abból esztergaltatni(nem lesz egyszerű)...
Szerintem a menetes felső orsó is jó lenne, de kétséges a jóskapista gyártmányok anygaminősége. Josey majd kijavít, ha kell...
Válasz mtz1221 #7176. hozzászólásáraHa edzik, vissza is kell ereszteni, drága...
Milyen vastag a tengely?
Válasz mtz1221 #7176. hozzászólásáraszerezz nemesitett acélt CrMo az tud kb 1200 Mpa szakitószilárdságot nmm enként, ha nem hegesztenéd bele hagyd hosszabbra sürű menet, ömzáró anyuka
Válasz csoppika #7175. hozzászólásáraCsak az melyik lehet.Itt lehet 0-ás anyagot (bili acél)meg c 45-öt venni és kész.Vagy arra gondolsz hogy edzhető anyagot kellene venni és megedzetni 36-38 hrcre ???
Válasz mtz1221 #7174. hozzászólásáraMinimum a 10.9es(36HRC) csavar keménység, de inkább kicsit felette...