Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR412.88 FtUSD390.32 FtCHF442.87 FtGBP497.02 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz csoppika #7173. hozzászólásáraOk köszöntem.Itt bactam el mindkét oldalát behegesztettem mert megvolt tojásodva kicsit a luk.Ha jól értem akkor ezt is valamikor hőkezelhették ??? Még 10-en éve akartam a szár tetejét keresztül fúrni,és nem ment.
Válasz csoppika #7172. hozzászólásáraValami régi keréktengely, már nem gyártjuk. De itt latni a lényeget. Illesztve van, préselve, aztán a másik felén hegesztve.
Válasz mtz1221 #7168. hozzászólásáraZártszelvény furva a tuloldalon meg hegesztve. Vagy u vas kazánlappal lezárva 'hogy zárt legyen és az furva tuloldalt hegesztve. Az enyémen az utobbi van. Műanyag persellyel. Előző tulaj jo pár száz hektárt lenyomott vele. Csak a gumi rohadt le rola.
Válasz csferri #7165. hozzászólásáraAz lesz ha nem boldogulok vele,csak akkor keresztül kel fúratni az egész alját és paszentos tengelyt csináltatni bele.Csak akkor is ott fogok tartani hogy milyen anyag kellene bele,hogy jó legyen.Nem vogelon van hanem egy átalakított nehéz ekén,ahol forgó szántáskor 1000+ kilókat kap.
Válasz csoppika #7136. hozzászólásáraVogel talajkerék.20x50-es lapvashoz van egy tengely hegesztve az tartja a kerékagyat.15 évet kitartott,pár hete eltört a tengely.Azóta már 2X cseréltem. Először kapott itthon talált tengelyt két nap alatt elgörbült.Másodszorra hoztam c45-öst,az nem görbült hanem egy hétre eltört.gyárban hogy csináljátok az ilyent,vagy miből ??? Hegesztés után vissza van engedve minden hőkezeléssel ???
Válasz UE-28 #7160. hozzászólásáraÍgy képről nem tűnik rossznak. A kopórészek hátoldalán be van ütve a tipusszám, az alapján tudsz hozzá rendelni (pl Frank Hungária)
Válasz Sanyee #7161. hozzászólásáraNagyon sok szántanivalója nincs mostanában, úgyhogy passz.... Kb 3 éve van rajta. Öcsémnek van 3,5Ha szántó, nekem évente 1,5- 2,5Ha, + a kiskertek. Mi nem szoktuk élkefémezni, van egy nagyon jó kovácsmester a szomszéd városban, ő egyszer lenyújtotta, azóta használjuk.
Válasz UE-28 #7153. hozzászólásáraAzzal szerintem meg is mondott mindent hogy az alföldön gazdálkodik és eredetileg egy nagyobb gép húzta.Szerintem nálad a dombnak felfele letérdelne az mtz előtte.De ha tetszik az eke jó az ár és bontható kettesre én inkább úgy szántanék vele kíméled a géped is meg ha esetleg ha elbírja a hármat vagy lesz nagyobb gép adott lesz hozzá a szerszám.De ez csak az én véleményem.
Válasz Tisler #7139. hozzászólásáraPróbáltam már úgy is kicsit előre volt döntve a beforgatólemez de úgy beakad a szàrmaradvàny meg a kukorica gyökér és húzta végig nem forgatta kifelé!
Válasz Sanyee #7148. hozzászólásáraNekem is ilyen ekém van 3 fejjel. A kramp oldalon lehetne hozzá cuccost rendelgetni arany árban.Vagy irány hollandia. Én mindenféle laprugóból szoktam flekkülni ha valami el akar kopni.
Azt mondta, hogy a fogásszélesség állítható, ő az alföldön gazdálkodik és egy 80-as kiváncsiságból be lett fogva elé és elhúzta, de jellemzően egy nagyobb gép húzta NH (110/90???).
Csereháton vagyunk, dimbes dombos de az én földjeim elég jó fekvésűek, jellemzően barna erdőtalajjal.
Válasz UE-28 #7149. hozzászólásáraÜdv.!
Nem kell félni tőle. Nekünk ilyen van, 10+ éve. Ekevasakat oroszt vettünk, jobbos- balos van, kovács kifúrja, beleüti a négyszöget és kész. Ha a váz, kormánylemez jó, meg a fordító része is jó akkor nagy gondja nem lehet. Szántás
Válasz UE-28 #7149. hozzászólásáraMekkora ekefejek, fejosztás-fogásszélessége? Milyen talaj van nálad? Ezek mind tényezők lehetnek.Szerintem a 82-esnek határeset a 3-as váltvaforgató bár én egy Regent 3-ast használok amit a homokosabb földbe az mtz is vigan viszi de nálunk 100 paci a limit neki.
Válasz Sanyee #7148. hozzászólásáraÉn vasúti kocsi féderlapjából csináltam + ekenádat is (ezt találtam a vastelepen)fúrással kicsit szívtak de megoldották, szerintem nyúgger leszek mire elkopik.De próbáld meg sima fémfúróval megfúrni a savállót ha nem viszi könnyen az is tuti jó lehet.
Lenne egy 4 fejes vf. Rumpstad ekénk amire nem találni már sehol ekenád koptatópofákat.
Viszont lenne itthon vastag saválló lemezem. 10-12-es.
Szerintetek ha abból megcsinálnám akkor az bírná a kopást? Elvileg a flex is nehezebben vágja.
Válasz agrogal #7140. hozzászólásáraSzia , ha biztosra akarsz menni a hegesztéssel én az UTP 65-ös elektródát ajánlom. Trafóval is hegeszthető, nagyon jó feszültség kiegyenlítő tulajdonságokkal bír, nagy kötőszilárdság mellett. Hegesztő boltokban szálra is szokták adni, mert elég drága, de két szállal meg lehet hegeszteni egy kormánylemezt.
Válasz agrogal #7140. hozzászólására Sima pálcával jó csak arra figyelj hogy elől csiszold simára mert ha marad egy kis szintkülönbség ott meg fog rakódni a föld azonnal , hátul rakhatod vastagabbra hogy erősíts rajta.
Válasz agrogal #7140. hozzászólásáraHello.Én is jártam igy nekem derékba tört a kormánylemez.Egy haver sima hétköznapi pálcával meghegesztette,nem volt vele gond.
Válasz Mtz 550E #7137. hozzászólásáraAz én tanácsom a számodra az lenne hogy azokon a beforgató lemezeken dönteni kellene előre kicsit mert így semmi értelme csak gyűjti a szármaradványt ahogy előttem is írták, az ekevasat én úgy állítottam az enyémen hogy felengedtem az ekevas csavarjait és addig fektettem az ekevasat még úgy nem áll hogy az jó legyen (de az ekenád ne érjen le)és könnyebb lesz húzni.Ja és laposvassal kihézagolom alatta, csavarokat visszahúzni és a hézagoló lemezt odahegeszteni.Nekem ez teljesen bevált már több ekén is.
Válasz Mtz 550E #7137. hozzászólásáraszia!
ha jól látom ez egy m300-as fejjel szerelt vogel-noot. sosem volt beforgató lemeze. ezzel a kialakitással a szármaradvány elakad, magas üzeanyagfogyasztással járó küzködés érhető el. az m300-asnak sosem volt bontóorra, csak csúcsos szántóvassal gyártották
Ezen az ekén a beforgatón milyen módon lehetne kicsit csavarni még? Illétve az ekevason lehetne valahogy szerintetek módosítani hogy ne àlljon ilyen meredeken?
Válasz Gumóka #7135. hozzászólásáraItt használ egy illető 'egyedi' gyartásút. un450fejekkel, az első gerenda eltört ott is. A vastagabb már bírja. 820as viszi 3x30ba, elég mélyen(25-32)
Válasz csoppika #7134. hozzászólásáraAz erősített az volt az M jelzésű, nekünk ágy és váltvaforgatós is az volt.
Mondjuk ott nem csak a gerenda volt vastagabb.
Válasz Szabolcs83 #7129. hozzászólásáraAz mtz lehet hogy bírja de a vogel noot L 950 váza nem sokáig fogja bírni!! Játék a váz, és a vonó tengely is! A váz a 3.pont fölfogatásnál törik ketté!! A vonó tengely meg a rajta lévő 20 darab furat miatt középen!! Cseréld le az ekét ha kötött talajon 30 cm körül akarsz szántani! Ez nem kötekedés hanem tapasztalat és jó tanács! Jó munkát és szép napot kívánok!! Ui: csolyósi ih fejes, vagy Lajta váz ih fejekkel!!! Tökéletes mtz után!!
Válasz Szabolcs83 #7131. hozzászólásáraAz ekefej felfogatásánál a hátsó csavart kell kivenni az eketestet elfordítani. A vázon van egy másik furat abba kell átteni a csavart.
Azt szeretném kérdezni, hogy valakinek van-e tapasztalata olyan ügyben, hogy Vogel Noot Farmer 950 es ekét 40 cm es fogászszélességgel elbír-e egy 82.1-es Mtz viszonylag kötött talajon (kb. 27 cm mélyen), illetve, hogy lehet-e ennek az ekének csökkenteni a fogásszélességét és kb. hány centire?
Válasz szantofold22 #7124. hozzászólásáraIgen, az egyik kisebb valtozatunk, csak 60 cm mèly es 50 cm fogásszèlessègü fejenkènt. A nagyobbak 80cm mèlyek es max 60 cm fogásszèlessègü ek.
8224 hozzászólás
Válasz csoppika #7173. hozzászólásáraOk köszöntem.Itt bactam el mindkét oldalát behegesztettem mert megvolt tojásodva kicsit a luk.Ha jól értem akkor ezt is valamikor hőkezelhették ??? Még 10-en éve akartam a szár tetejét keresztül fúrni,és nem ment.
Válasz csoppika #7172. hozzászólásáraValami régi keréktengely, már nem gyártjuk. De itt latni a lényeget. Illesztve van, préselve, aztán a másik felén hegesztve.
Válasz mtz1221 #7168. hozzászólására
Válasz mtz1221 #7164. hozzászólásáraCsak a túlsó felén van hegesztve. Amit itt edzenek, az minden megy a megeresztőbe.
Válasz mtz1221 #7168. hozzászólásáraZártszelvény furva a tuloldalon meg hegesztve. Vagy u vas kazánlappal lezárva 'hogy zárt legyen és az furva tuloldalt hegesztve. Az enyémen az utobbi van. Műanyag persellyel. Előző tulaj jo pár száz hektárt lenyomott vele. Csak a gumi rohadt le rola.
Válasz mtz1221 #7168. hozzászólásáraAkkor szerintem csak rideg lett a hegesztéstől azért tört.
Válasz csferri #7167. hozzászólásáraCsinált de nem ott tört hanem beljebb pont a vastagabb részén.Kb ameddig hegesztettem.
Válasz mtz1221 #7166. hozzászólásáraA C45-nek nem kellene törni, de ez csak szerintem.Ha lépcső van az esztergályos csinál rádiuszt?
Válasz csferri #7165. hozzászólásáraAz lesz ha nem boldogulok vele,csak akkor keresztül kel fúratni az egész alját és paszentos tengelyt csináltatni bele.Csak akkor is ott fogok tartani hogy milyen anyag kellene bele,hogy jó legyen.Nem vogelon van hanem egy átalakított nehéz ekén,ahol forgó szántáskor 1000+ kilókat kap.
Válasz mtz1221 #7164. hozzászólásáraSzerintem passzos furat kellene és csak hátul hegeszd.
Válasz csoppika #7136. hozzászólásáraVogel talajkerék.20x50-es lapvashoz van egy tengely hegesztve az tartja a kerékagyat.15 évet kitartott,pár hete eltört a tengely.Azóta már 2X cseréltem. Először kapott itthon talált tengelyt két nap alatt elgörbült.Másodszorra hoztam c45-öst,az nem görbült hanem egy hétre eltört.gyárban hogy csináljátok az ilyent,vagy miből ??? Hegesztés után vissza van engedve minden hőkezeléssel ???
Válasz UE-28 #7160. hozzászólásáraÍgy képről nem tűnik rossznak. A kopórészek hátoldalán be van ütve a tipusszám, az alapján tudsz hozzá rendelni (pl Frank Hungária)
Válasz Sanyee #7161. hozzászólásáraNagyon sok szántanivalója nincs mostanában, úgyhogy passz.... Kb 3 éve van rajta. Öcsémnek van 3,5Ha szántó, nekem évente 1,5- 2,5Ha, + a kiskertek. Mi nem szoktuk élkefémezni, van egy nagyon jó kovácsmester a szomszéd városban, ő egyszer lenyújtotta, azóta használjuk.
Válasz Jakabjóska #7152. hozzászólásáraPln ekevas hány hektárt bír?
Érdemes még ráhegeszteni egy élkefémet?
Válasz Jakabjóska #7159. hozzászólásáraHidraulikus.
Állítólag 1 ekevas előtt az egyik orrvas hiányzik meg ha jól értettem 1 kormánylemez volt hegesztve.
A hidraulikus része jó.
Ahogy nézem a neten elég elterjedt itthon is.
Remélem nem haragszik meg a tulaj a fotóért.
Válasz UE-28 #7155. hozzászólásáraAmit meg akarsz venni az hidraulikus átfordítású, vagy mechanikus?
Válasz Mtz 550E #7156. hozzászólásáraLefényképezem neked a gyári Regent beforgató lemez állását és elküldöm privátba ha érdekel.
Válasz UE-28 #7153. hozzászólásáraAzzal szerintem meg is mondott mindent hogy az alföldön gazdálkodik és eredetileg egy nagyobb gép húzta.Szerintem nálad a dombnak felfele letérdelne az mtz előtte.De ha tetszik az eke jó az ár és bontható kettesre én inkább úgy szántanék vele kíméled a géped is meg ha esetleg ha elbírja a hármat vagy lesz nagyobb gép adott lesz hozzá a szerszám.De ez csak az én véleményem.
Válasz Tisler #7139. hozzászólásáraPróbáltam már úgy is kicsit előre volt döntve a beforgatólemez de úgy beakad a szàrmaradvàny meg a kukorica gyökér és húzta végig nem forgatta kifelé!
Válasz Jakabjóska #7152. hozzászólásáraNagyon köszi az infot.
Traktoron át tudjuk fordítani, de sajnos szántásba kipróbálni már nem...
Ha átfordítjuk mire figyeljünk oda?
3 as csővázas eke mellé lenne, szóval csak videoról ismerem ezt a konstrukciót
Válasz Sanyee #7148. hozzászólásáraNekem is ilyen ekém van 3 fejjel. A kramp oldalon lehetne hozzá cuccost rendelgetni arany árban.Vagy irány hollandia. Én mindenféle laprugóból szoktam flekkülni ha valami el akar kopni.
Válasz Tisler #7151. hozzászólásáraAzért tartok, mert a tulaj 44 cm (????) vasakat mért rajta...
Azt mondta, hogy a fogásszélesség állítható, ő az alföldön gazdálkodik és egy 80-as kiváncsiságból be lett fogva elé és elhúzta, de jellemzően egy nagyobb gép húzta NH (110/90???).
Csereháton vagyunk, dimbes dombos de az én földjeim elég jó fekvésűek, jellemzően barna erdőtalajjal.
Válasz UE-28 #7149. hozzászólásáraÜdv.!
Nem kell félni tőle. Nekünk ilyen van, 10+ éve. Ekevasakat oroszt vettünk, jobbos- balos van, kovács kifúrja, beleüti a négyszöget és kész. Ha a váz, kormánylemez jó, meg a fordító része is jó akkor nagy gondja nem lehet.
Szántás
Válasz UE-28 #7149. hozzászólásáraMekkora ekefejek, fejosztás-fogásszélessége? Milyen talaj van nálad? Ezek mind tényezők lehetnek.Szerintem a 82-esnek határeset a 3-as váltvaforgató bár én egy Regent 3-ast használok amit a homokosabb földbe az mtz is vigan viszi de nálunk 100 paci a limit neki.
Válasz Sanyee #7148. hozzászólásáraÉn vasúti kocsi féderlapjából csináltam + ekenádat is (ezt találtam a vastelepen)fúrással kicsit szívtak de megoldották, szerintem nyúgger leszek mire elkopik.De próbáld meg sima fémfúróval megfúrni a savállót ha nem viszi könnyen az is tuti jó lehet.
Üdv!
Találtam egy Gassner 3 fejes váltvaforgató ekét.
Mtz-82 után kéne nekem.
Tud valaki infot írni róla, ismeri valaki?
Nem egy horror árat kérnek érte, de kicsit félek, hogy bírná e a traki...
Na meg hogy kopó alkatrészeket vannak e hozzá?
Sziasztok!
Lenne egy 4 fejes vf. Rumpstad ekénk amire nem találni már sehol ekenád koptatópofákat.
Viszont lenne itthon vastag saválló lemezem. 10-12-es.
Szerintetek ha abból megcsinálnám akkor az bírná a kopást? Elvileg a flex is nehezebben vágja.
Válasz agrogal #7140. hozzászólásáraSzia , ha biztosra akarsz menni a hegesztéssel én az UTP 65-ös elektródát ajánlom. Trafóval is hegeszthető, nagyon jó feszültség kiegyenlítő tulajdonságokkal bír, nagy kötőszilárdság mellett. Hegesztő boltokban szálra is szokták adni, mert elég drága, de két szállal meg lehet hegeszteni egy kormánylemezt.
Köszönöm mindenki segitségét.
Válasz R Sándor #7144. hozzászólására Én egyszerű ívhegesztővel csináltam pl ok4616 elektrodával
Válasz agrogal #7140. hozzászólására Sima pálcával jó csak arra figyelj hogy elől csiszold simára mert ha marad egy kis szintkülönbség ott meg fog rakódni a föld azonnal , hátul rakhatod vastagabbra hogy erősíts rajta.
Válasz agrogal #7140. hozzászólásáraMeg lehet hegeszteni, nekem is évekig ment így az eke. Sima pálcával vagy CO hegesztővel meg lehet hegeszteni.
Válasz Földönfuto #7141. hozzászólásáraMegpróbálom én is.Gondolom jól begyökölte.Köszi
Válasz agrogal #7140. hozzászólásáraHello.Én is jártam igy nekem derékba tört a kormánylemez.Egy haver sima hétköznapi pálcával meghegesztette,nem volt vele gond.
Jó estét mindenkinek.Sajnos az újszerű kormánylemezem végét sikerült letörnöm,nekitolattam egy fának.Meg lehet ezeket hegeszteni?Ha igen akkor hogyan?
Válasz Mtz 550E #7137. hozzászólásáraAz én tanácsom a számodra az lenne hogy azokon a beforgató lemezeken dönteni kellene előre kicsit mert így semmi értelme csak gyűjti a szármaradványt ahogy előttem is írták, az ekevasat én úgy állítottam az enyémen hogy felengedtem az ekevas csavarjait és addig fektettem az ekevasat még úgy nem áll hogy az jó legyen (de az ekenád ne érjen le)és könnyebb lesz húzni.Ja és laposvassal kihézagolom alatta, csavarokat visszahúzni és a hézagoló lemezt odahegeszteni.Nekem ez teljesen bevált már több ekén is.
Válasz Mtz 550E #7137. hozzászólásáraszia!
ha jól látom ez egy m300-as fejjel szerelt vogel-noot. sosem volt beforgató lemeze. ezzel a kialakitással a szármaradvány elakad, magas üzeanyagfogyasztással járó küzködés érhető el. az m300-asnak sosem volt bontóorra, csak csúcsos szántóvassal gyártották
Ezen az ekén a beforgatón milyen módon lehetne kicsit csavarni még? Illétve az ekevason lehetne valahogy szerintetek módosítani hogy ne àlljon ilyen meredeken?
Válasz Gumóka #7135. hozzászólásáraItt használ egy illető 'egyedi' gyartásút. un450fejekkel, az első gerenda eltört ott is. A vastagabb már bírja. 820as viszi 3x30ba, elég mélyen(25-32)
Válasz csoppika #7134. hozzászólásáraAz erősített az volt az M jelzésű, nekünk ágy és váltvaforgatós is az volt.
Mondjuk ott nem csak a gerenda volt vastagabb.
Válasz plantek.kriszta #7133. hozzászólására2 gerenda vastagság volt...
Válasz Szabolcs83 #7129. hozzászólásáraAz mtz lehet hogy bírja de a vogel noot L 950 váza nem sokáig fogja bírni!! Játék a váz, és a vonó tengely is! A váz a 3.pont fölfogatásnál törik ketté!! A vonó tengely meg a rajta lévő 20 darab furat miatt középen!! Cseréld le az ekét ha kötött talajon 30 cm körül akarsz szántani! Ez nem kötekedés hanem tapasztalat és jó tanács! Jó munkát és szép napot kívánok!! Ui: csolyósi ih fejes, vagy Lajta váz ih fejekkel!!! Tökéletes mtz után!!
Válasz Szabolcs83 #7131. hozzászólásáraAz ekefej felfogatásánál a hátsó csavart kell kivenni az eketestet elfordítani. A vázon van egy másik furat abba kell átteni a csavart.
Válasz zsotti #7130. hozzászólására
Tehát az eketestnél, vagy a vonólap szögének állításával, vagy mindkettő használatával?
Válasz Szabolcs83 #7129. hozzászólásáraA fogásszėlességet a 40 centin felül még 35 centire lehet csökkenteni
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy valakinek van-e tapasztalata olyan ügyben, hogy Vogel Noot Farmer 950 es ekét 40 cm es fogászszélességgel elbír-e egy 82.1-es Mtz viszonylag kötött talajon (kb. 27 cm mélyen), illetve, hogy lehet-e ennek az ekének csökkenteni a fogásszélességét és kb. hány centire?
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy Fortschritt B173-as ekét használ e valaki? Mi a véleményetek róla, esetleg valaki húzza MTZ-vel.
Előre is Köszi!!
Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #7126. hozzászólásáraIgen
Válasz R Sándor #7118. hozzászólásáraTehat akkor eketest csere, ekeszar az marad?
Válasz szantofold22 #7124. hozzászólásáraIgen, az egyik kisebb valtozatunk, csak 60 cm mèly es 50 cm fogásszèlessègü fejenkènt. A nagyobbak 80cm mèlyek es max 60 cm fogásszèlessègü ek.