Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR412.37 FtUSD389.71 FtCHF442.28 FtGBP495.79 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz A.I. #28368. hozzászólásáraKöszönöm
Remélem pozitív lessz a tapasztalat.
Várom a jobb időt, hogy ne keljen kabátban szerelgetni - átnézni.
Mostan a fák metszését csinálom, az egres metszését "imádom", burgonya szétrakva csíráztatásra, konyhakertet elkésziteni veteményezésre, meg egyebek.
Permetezőn van javítanivalóm, ezt is meg kell csinálni, mert nemsokára indul.
Pétisó szétszórása félbehagyva az esőhiány miatt.
Rendőrségen átjelenteni a kombájnt.
Olajakat akarom benne lecserélni.
Úgy mondanám van mit csinálnom.
Válasz Sk Laci #28356. hozzászólásáraSok sikert hozzá!
Egy kéretlen tanács, a burkolat alatt egy kombájnra se vigyél vizet, szerintem nem barátok!
Fuvasd ki levegővel alaposan! Víz a csapágyakat(nem zsírozhatoak) is gyilkolja, nem csak az elektromos csatlakozókat!
Persze, ha valami olajos dolog van, mondjuk egy cső hiba miatt, akkor az adott részt le kell mosni, de akkor sem mosnak telibe a burkolat alatt!
Nyáron várjuk a pozitív élménybeszámolót!
Válasz csferri #28360. hozzászólásáraKöszönöm
Tartottam. De optimistaként állok hozzá. Ahogyan lejjebb írtam, ha más tud vele aratni, csak fogok tudni vele aratni én is.
NH nagy traktort bevállaltam tiszta újonan minden támogatás nélkül, sokan mondták minek ilyen nagy, meg hasonló.
Viszont voltak évek, ha nem lett volna megvéve a nagy 185 lovas NH, akkor a búza zsákban várja a következő évet.
Kritikus időszakokban sokat jelent a gép teljesítménye.
A kínálatban levő kombájnok közül ár-érték-állapot-felszereltség arányában talán a legjobb volt.
Válasz Hunland #28355. hozzászólásáraAxiáldobos.
Hogy miért ez: ami ki volt nézve, 3 hónapig nem jutottam semmire. A tulaj egyfolytában találgatott, spekulált, elegem lett és tovább léptem.
Ez a megvett Case nézett még ki jól, amire azt mondtam, hogy bevállalom.
Szivesebben vettem volna ládásat, de ha más tud axiáldobossal aratni, csak fog sikerülni nekem is Beszéltem case tulajdonosokkal milyen kombájnok, egyik se ócsmárolta. Volt köztük olyan, aki idén veszi a 3. Case axiáldobost, pedig volt Lexionja is, és a lexi ment eladásra. Az egyik tulaj az öreg Caset ha jól emlékszem 14xx számút 12 800 órával adta el teljesen üzemképes állapotban.
Az óra is sokat jelent, de szerintem az még többet, hogyan tartották fent üzemileg.
Az enyémben is van óra, de a cséplődob és a hidromeghajtások tavaly voltak felujítva.
Amikor próbáltam csendesen járt a gép, semmi se kalimpált.
Magfelhordó lánc új. Szecskázó kései úgyszintén majdnem új.
Azon kevés megnézett kombájnok közé tartozott, ahol a megtekintés előtt nem volt beindítva.
Kombájn körbenézéssel kezdtem a gépek áttekintését. A motorra mindig rátettem a kezemet, hogy hideg e vagy langyos-meleg volt e járatva.
Hidegen is egyből indult mindenféle gond nélkül.
Amikor otthon próbáltam hajnali -6 után is egyből indult, akár egy modern gépjármü.
Voltak jó állapotú Lexionok, de az áruk néhányszorosan több volt.
Kicsiként drága gép nehezebben térül meg, főleg ha nem akarok szolgáltatásban hajtani.
Válasz Sk Laci #28356. hozzászólásáraGratula hozzá, sok hibamentes ha.-t Nem tartasz a rotorostól?, Én ilyen "kissebb" méretben és területre nem vállalnám be.
Válasz határjáró #28354. hozzászólásáraSzerintem őszig kint fog állni, akarok kissebb színt épiteni neki, de ahoz engedélyek kellenek.
Sk-ban sajnos tovább tart a papírozás, mint az épitkezés.
Sajnos nálam a traktorok is kint állnak, de készülök nekik is átépiteni helységeket. Eddig nem volt telek, de egy jó éve sikerült a szomszéd telket megvennem, remélem a község nem fog keresztbe tenni az épitkezési engedélynek.
Ami tető alatt van az a premetező és a pótkocsik.
Válasz RARGAkèny #28351. hozzászólásáraOlyan ember kezelte, aki szerintem vigyázott rá. De azért nekik is sikerült vastagabb faágba beakasztani a magtartály fedelét. Tegnap kiegyenesítettem ahogyan tudtam, meg másik vastagfalú csövet tettem bele, mert azt már nem lehetett egyenesíteni. Tegnap délután elszórakoztam vele. Képeken a kombájn olyan állapotban van, ahogyan befejezte a kukorica aratását. Ha nem fog fagyni éjszakánként, akkor majd megmosom. Remélem nem csinálok vele rosszat az elektronikának-szenzoroknak.
Hogy milyen motor, jó kérdés. Forgalmiban a gyártó van feltüntetve /Consolidated diesel company, USA/ 8,3 L-es 232 Kw ami kb 315 lovas motor.
2008-as évjárat, 2009 -ben talált tulajra.
Ára azért lényegesen magasabb volt, mint az agroinform piacterén levők Casek
Köszi
Gratula hozzá! Ez milyen leválasztású? Rotoros, ládás? Miért erre esett a választásod? Tegnapelőtt láttam két ilyet a galgamácsai szövetkezetben vannak kirakva, hogy eladók. Esztétikailag nem néznek ki rosszul de gondolom lehet bennük óra gazdagon.
Válasz Sk Laci #28348. hozzászólásáraKöszi a képeket. Nagyon jól nézi ki. Viszont remélem fedél alatt lesz, mert egy kombajnak az a mindene. Nálunk még a tárcsák is megerdemlik a fedet helyet.
Válasz Bobo77 #28344. hozzászólásáraHíd töréstől tartok, de nézegettem sehol nem találtam repedést.
Gyulladástól nagyon félek, legyen az bármilyen kombájn. Az öreg 512-esen is egyfolytában lestem hátra a motorra is, nem e lángol.
517-en párszor füstöltek az ékszíjak /zúzóé/, de amióta Tagex szíjakot kapott nem volt gond.
Ha nagyon nem jönne be a kiválasztott, őszel állítólag megvehetem a közelemben levő JD-t.
Januárban még azt mondták nem lessz eladó, tegnap meg hogy az lessz, ha beválna náluk az új kombájn, amit megrendeltek.
Egyenlőre tetszik amit vettem, átnézem, lekenem, megveszek rá amit kell, majd aratáskor bizonyíthat.
Válasz Sk Laci #28322. hozzászólásáraNem ijesztgetni akarlak felénk volt 3 ilyen mindegyiknek 3 nagyobb hibája volt (hátsó híd törés, váltó törés, és mindegyik kigyulladt különböző mértékben) Remélem nálad nem lesz ilyen vele!
Válasz Sk Laci #28334. hozzászólásáraJut eszembe bírtokon pár éve majdnem leégett, mert van valami eldugott helyen a kieresztőcsiga meghajtása körül, zsírzószem. Igaz elment vagy 4 évet kenés nélkül.
Válasz Sk Laci #28335. hozzászólásáraHa azt akarod hogy jól működjön a kombájn, akkor napi két csomag ciginek meg egy karton bazsantnak el kell fogyni a fülkében
Ha van kedved csinálhatnál pár képet róla, milyen is valójában.
Amúgy például nekünk a CX-en fele annyi zsírzószem van mint a régi TC-én. Maga a kombájn jó 5 perc alatt le van zsírozva és ez nem is tetszik nekem de ez van.
Válasz kis Zombi #28333. hozzászólásáraSajnos egérszag volt a fülkében, meg behordott kukoricaszemek.. Most kiatakarítottam, meg befújtam desodor szprejel, gyengüljön az egérszak, meg a cigarettaszag.
Kábeleket néztem, egy helyen van sérülve, azt átizolálom, de az ülés alatti köteghez nem nagyon férni. Erre majd ránézek fel e lehet ott venni a padlót.
A biztosítószekrényben úgyszintén nem látni károsodást, de a relépanel és biztosítékpanel alá nem nagyon lehet belátni.
Válasz Sk Laci #28324. hozzászólásáraHa volt a kombájn ban kukorica könnyen lehet hogy egér vagy patkány is volt benne. Kábeleket nagyon nézd át, mert előszeretettel köszörülik a fogukat a dögök az elektromos vezetékeken.
Válasz Sk Laci #28327. hozzászólásáraAhogy mondod, ne legyen rothadva motor hidraulika jó legyen, többi ha van kedve az embernek javítható. Nálunk amúgy van egy banda 2000 euróért darabokra szedik a kombájnt, amit kell csapágyat cserélik ami jó átkenik, nagy gazdák mindig rászánják az árat és utána nyugodtan dolgoznak egész évet a 20 éves gépekkel. Csapágyat csak fém védős SNR-t használok kombájnhoz, egyszer mutatott egyik kereskedő szétvágott márkásokat, akkor ebben volt a legtöbb kékzsír, meg a fém porvédő alatt még van 2 gumi porvédő is. Sok szerencsét amúgy a géphez.
Válasz mtz1221 #28326. hozzászólásáraNémelyik helyen látni, de a ferde felhordó hátuljában van egy adagoló henger, ami rakja az anyagot az axiál dobhoz. Ennek a jobb oldali csapágya nagyon szerencsétlen helyen van, és még ráadásul kívülről takarja még egy 3x és egy 4x ékszíjtárcsa.
A szelelő-ventilátor csapágya az egyik hozzáférhető, a másik takarva van a variátorral. Furcsálom, hogy nem kenhető, mert itt nagyon magas fordulatok vannak.
Gabona és a törekszállító csigák ugyan úgy nem kenhetőek, de ezeken bal oldalt szenzor van, egyenlőre nem jártam körbe, hogyan kell levenni.
5 db csiga van a rázóasztal helyett amik viszik a magot a rostákra, ezek se kenhetőek.
De a feszítő ékszíjtárcsa kerekek csapágyai se. Vannak rajta újak is, de nagyon furcsálom, hogy oldalba egy kicsit megmozdul.
Én is alighanem megfúrom 2,3-3 mm-es fúróval fecskendővel zsírt bele, mindig jobb, mint szárazon hagyni szaladni, és félni fel ne gyújtson valamit.
Én nem szoktam visszaszilikonozni, mert a zsírt amit belenyom az ember szépen lezárja a nyílást, és nem engedi be a port. Ha meg járatva van a csapágy, akkor ha több a zsír ott kinyom amennyit kell.
Hütő előtti forgódobról kell leszerelni a hidromotort, mert a tengelynél ázalog az olaj, és viszi rá a forgódobra, majd a hütőre.
Tudom, hogy lessz vele munka, de használtnál ezt normálisnak tartom.
Lényeg, hogy nincsen megrohadva, vagy széttépve némelyik része.
De a tartály tetejével beakadtak valami faágakba, mert az bizony meg van hajligatva.
Válasz Sk Laci #28324. hozzászólásáraCsapágyak porvédőjét sem látni ??? Én megszoktam pár év után fúrni a porvédőket 3-as fúróval, és fecskendővel tele nyomni őket zsírral. Utána meg a lukat hőálló szilikonnal becsinálom.
30174 hozzászólás
Válasz Bárány #28373. hozzászólásáraHátha még láttátok volna hogy tekergette a kormányt, csuda fasza kis gyerek
Válasz GREVEN #28371. hozzászólásáraLegf.szább képek!
Válasz GREVEN #28371. hozzászólásáraBiztos vagyok benne hogy azt gondolja ez miatta/neki lett véve.
Unoka öcsém első találkozás a játék traktorral. A képek mindent elárulnak szerintem.
Válasz A.I. #28368. hozzászólásáraKöszönöm
Remélem pozitív lessz a tapasztalat.
Várom a jobb időt, hogy ne keljen kabátban szerelgetni - átnézni.
Mostan a fák metszését csinálom, az egres metszését "imádom", burgonya szétrakva csíráztatásra, konyhakertet elkésziteni veteményezésre, meg egyebek.
Permetezőn van javítanivalóm, ezt is meg kell csinálni, mert nemsokára indul.
Pétisó szétszórása félbehagyva az esőhiány miatt.
Rendőrségen átjelenteni a kombájnt.
Olajakat akarom benne lecserélni.
Úgy mondanám van mit csinálnom.
Válasz SanyiII #28364. hozzászólásáraValamit adtak hozzá de még nem lapoztam át.
Köszönöm
Válasz Sk Laci #28356. hozzászólásáraSok sikert hozzá!
Egy kéretlen tanács, a burkolat alatt egy kombájnra se vigyél vizet, szerintem nem barátok!
Fuvasd ki levegővel alaposan! Víz a csapágyakat(nem zsírozhatoak) is gyilkolja, nem csak az elektromos csatlakozókat!
Persze, ha valami olajos dolog van, mondjuk egy cső hiba miatt, akkor az adott részt le kell mosni, de akkor sem mosnak telibe a burkolat alatt!
Nyáron várjuk a pozitív élménybeszámolót!
Válasz Földönfuto #28365. hozzászólására
Válasz csferri #28360. hozzászólásáraKöszönöm
Tartottam. De optimistaként állok hozzá. Ahogyan lejjebb írtam, ha más tud vele aratni, csak fogok tudni vele aratni én is.
NH nagy traktort bevállaltam tiszta újonan minden támogatás nélkül, sokan mondták minek ilyen nagy, meg hasonló.
Viszont voltak évek, ha nem lett volna megvéve a nagy 185 lovas NH, akkor a búza zsákban várja a következő évet.
Kritikus időszakokban sokat jelent a gép teljesítménye.
A kínálatban levő kombájnok közül ár-érték-állapot-felszereltség arányában talán a legjobb volt.
Válasz Sk Laci #28363. hozzászólásáraCsak kipróbálnád azért, nem?
Válasz Sk Laci #28358. hozzászólásáraSok sikert hozzá.
Kezelési könyvet adtak mellé?
Itt van:
2388 kezelési
Válasz Földönfuto #28361. hozzászólásáraMost pucoltam ki belőle, kezdjem újból?
Válasz Hunland #28355. hozzászólásáraAxiáldobos.
Hogy miért ez: ami ki volt nézve, 3 hónapig nem jutottam semmire. A tulaj egyfolytában találgatott, spekulált, elegem lett és tovább léptem.
Ez a megvett Case nézett még ki jól, amire azt mondtam, hogy bevállalom.
Szivesebben vettem volna ládásat, de ha más tud axiáldobossal aratni, csak fog sikerülni nekem is Beszéltem case tulajdonosokkal milyen kombájnok, egyik se ócsmárolta. Volt köztük olyan, aki idén veszi a 3. Case axiáldobost, pedig volt Lexionja is, és a lexi ment eladásra. Az egyik tulaj az öreg Caset ha jól emlékszem 14xx számút 12 800 órával adta el teljesen üzemképes állapotban.
Az óra is sokat jelent, de szerintem az még többet, hogyan tartották fent üzemileg.
Az enyémben is van óra, de a cséplődob és a hidromeghajtások tavaly voltak felujítva.
Amikor próbáltam csendesen járt a gép, semmi se kalimpált.
Magfelhordó lánc új. Szecskázó kései úgyszintén majdnem új.
Azon kevés megnézett kombájnok közé tartozott, ahol a megtekintés előtt nem volt beindítva.
Kombájn körbenézéssel kezdtem a gépek áttekintését. A motorra mindig rátettem a kezemet, hogy hideg e vagy langyos-meleg volt e járatva.
Hidegen is egyből indult mindenféle gond nélkül.
Amikor otthon próbáltam hajnali -6 után is egyből indult, akár egy modern gépjármü.
Voltak jó állapotú Lexionok, de az áruk néhányszorosan több volt.
Kicsiként drága gép nehezebben térül meg, főleg ha nem akarok szolgáltatásban hajtani.
Válasz Sk Laci #28356. hozzászólásáraAzért ha lenne a közelben 1-2 ha lábon álló kukorica,még ingyen is levágnád.
Válasz Sk Laci #28356. hozzászólásáraGratula hozzá, sok hibamentes ha.-t Nem tartasz a rotorostól?, Én ilyen "kissebb" méretben és területre nem vállalnám be.
Válasz határjáró #28354. hozzászólásáraSzerintem őszig kint fog állni, akarok kissebb színt épiteni neki, de ahoz engedélyek kellenek.
Sk-ban sajnos tovább tart a papírozás, mint az épitkezés.
Sajnos nálam a traktorok is kint állnak, de készülök nekik is átépiteni helységeket. Eddig nem volt telek, de egy jó éve sikerült a szomszéd telket megvennem, remélem a község nem fog keresztbe tenni az épitkezési engedélynek.
Ami tető alatt van az a premetező és a pótkocsik.
Válasz Bobo77 #28353. hozzászólásáraKöszi
Válasz hegesztocsabi #28352. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz RARGAkèny #28351. hozzászólásáraOlyan ember kezelte, aki szerintem vigyázott rá. De azért nekik is sikerült vastagabb faágba beakasztani a magtartály fedelét. Tegnap kiegyenesítettem ahogyan tudtam, meg másik vastagfalú csövet tettem bele, mert azt már nem lehetett egyenesíteni. Tegnap délután elszórakoztam vele. Képeken a kombájn olyan állapotban van, ahogyan befejezte a kukorica aratását. Ha nem fog fagyni éjszakánként, akkor majd megmosom. Remélem nem csinálok vele rosszat az elektronikának-szenzoroknak.
Hogy milyen motor, jó kérdés. Forgalmiban a gyártó van feltüntetve /Consolidated diesel company, USA/ 8,3 L-es 232 Kw ami kb 315 lovas motor.
2008-as évjárat, 2009 -ben talált tulajra.
Ára azért lényegesen magasabb volt, mint az agroinform piacterén levők Casek
Köszi
Válasz Sk Laci #28348. hozzászólásáraÜdv!
Gratula hozzá! Ez milyen leválasztású? Rotoros, ládás? Miért erre esett a választásod? Tegnapelőtt láttam két ilyet a galgamácsai szövetkezetben vannak kirakva, hogy eladók. Esztétikailag nem néznek ki rosszul de gondolom lehet bennük óra gazdagon.
Válasz Sk Laci #28348. hozzászólásáraKöszi a képeket. Nagyon jól nézi ki. Viszont remélem fedél alatt lesz, mert egy kombajnak az a mindene. Nálunk még a tárcsák is megerdemlik a fedet helyet.
Válasz Sk Laci #28348. hozzászólásáraGratula
Válasz Sk Laci #28348. hozzászólásáraSok probléma mentes órát kívánok,a kombánjnak és a gazdának.
Válasz Sk Laci #28348. hozzászólásáraJól néz ki, vigyázhattak ráMilyen motor van ezekben? Lóerő??Évjárat??Ára mennyi volt.??Sok sikert hozzá
Válasz Bárány #28349. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Sk Laci #28348. hozzászólásáraSok sikert hozzá!
Itt az új szerzemény
Válasz Bobo77 #28344. hozzászólásáraHíd töréstől tartok, de nézegettem sehol nem találtam repedést.
Gyulladástól nagyon félek, legyen az bármilyen kombájn. Az öreg 512-esen is egyfolytában lestem hátra a motorra is, nem e lángol.
517-en párszor füstöltek az ékszíjak /zúzóé/, de amióta Tagex szíjakot kapott nem volt gond.
Ha nagyon nem jönne be a kiválasztott, őszel állítólag megvehetem a közelemben levő JD-t.
Januárban még azt mondták nem lessz eladó, tegnap meg hogy az lessz, ha beválna náluk az új kombájn, amit megrendeltek.
Egyenlőre tetszik amit vettem, átnézem, lekenem, megveszek rá amit kell, majd aratáskor bizonyíthat.
Válasz határjáró #28339. hozzászólásáraKöszi.
Az itteni NH kínálatból nem tudtam olyat választani, ami megfogott volna.
Estére teszek be képet, ha sikerül.
Válasz Bobo77 #28344. hozzászólásáraItt se szerették.Jobb volt az NH.
Válasz Sk Laci #28322. hozzászólásáraNem ijesztgetni akarlak felénk volt 3 ilyen mindegyiknek 3 nagyobb hibája volt (hátsó híd törés, váltó törés, és mindegyik kigyulladt különböző mértékben) Remélem nálad nem lesz ilyen vele!
Válasz Sk Laci #28335. hozzászólásáraAkkor keress valami hozzáértőt, aki végig nyálaz minden centi kábelt, nehogy kigyulladjon alattad.
Válasz Sk Laci #28334. hozzászólásáraJut eszembe bírtokon pár éve majdnem leégett, mert van valami eldugott helyen a kieresztőcsiga meghajtása körül, zsírzószem. Igaz elment vagy 4 évet kenés nélkül.
Válasz buszsofőr #28340. hozzászólásáraCsak a klímát ki kell kapcsolni hogy ki izzadja.
Válasz Sk Laci #28335. hozzászólásáraHa azt akarod hogy jól működjön a kombájn, akkor napi két csomag ciginek meg egy karton bazsantnak el kell fogyni a fülkében
Válasz Sk Laci #28324. hozzászólásáraGratula hozzá :D
Ha van kedved csinálhatnál pár képet róla, milyen is valójában.
Amúgy például nekünk a CX-en fele annyi zsírzószem van mint a régi TC-én. Maga a kombájn jó 5 perc alatt le van zsírozva és ez nem is tetszik nekem de ez van.
Válasz VMisi #28337. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Sk Laci #28324. hozzászólásáraSok hibamenteset hozzá! Üzemórák?
Válasz mtz1221 #28332. hozzászólásáranem, majd veszek ha őszre kell, addig pihenjen a színben.
úgy is a művelő kell most jó ideig.
Válasz kis Zombi #28333. hozzászólásáraSajnos egérszag volt a fülkében, meg behordott kukoricaszemek.. Most kiatakarítottam, meg befújtam desodor szprejel, gyengüljön az egérszak, meg a cigarettaszag.
Kábeleket néztem, egy helyen van sérülve, azt átizolálom, de az ülés alatti köteghez nem nagyon férni. Erre majd ránézek fel e lehet ott venni a padlót.
A biztosítószekrényben úgyszintén nem látni károsodást, de a relépanel és biztosítékpanel alá nem nagyon lehet belátni.
Válasz mtz1221 #28328. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Sk Laci #28324. hozzászólásáraHa volt a kombájn ban kukorica könnyen lehet hogy egér vagy patkány is volt benne. Kábeleket nagyon nézd át, mert előszeretettel köszörülik a fogukat a dögök az elektromos vezetékeken.
Válasz horvath.agro #28331. hozzászólásáraAzt hittem az új gumikat rakod előre is, azt meg nagyon utálok venni.
Válasz mtz1221 #28330. hozzászólásárami a baj ezzel?
a hátulját is ugyan így megemelem
Válasz horvath.agro #28329. hozzászólására
egy kis gumi csere.
Válasz Sk Laci #28327. hozzászólásáraAhogy mondod, ne legyen rothadva motor hidraulika jó legyen, többi ha van kedve az embernek javítható. Nálunk amúgy van egy banda 2000 euróért darabokra szedik a kombájnt, amit kell csapágyat cserélik ami jó átkenik, nagy gazdák mindig rászánják az árat és utána nyugodtan dolgoznak egész évet a 20 éves gépekkel. Csapágyat csak fém védős SNR-t használok kombájnhoz, egyszer mutatott egyik kereskedő szétvágott márkásokat, akkor ebben volt a legtöbb kékzsír, meg a fém porvédő alatt még van 2 gumi porvédő is. Sok szerencsét amúgy a géphez.
Válasz mtz1221 #28326. hozzászólásáraNémelyik helyen látni, de a ferde felhordó hátuljában van egy adagoló henger, ami rakja az anyagot az axiál dobhoz. Ennek a jobb oldali csapágya nagyon szerencsétlen helyen van, és még ráadásul kívülről takarja még egy 3x és egy 4x ékszíjtárcsa.
A szelelő-ventilátor csapágya az egyik hozzáférhető, a másik takarva van a variátorral. Furcsálom, hogy nem kenhető, mert itt nagyon magas fordulatok vannak.
Gabona és a törekszállító csigák ugyan úgy nem kenhetőek, de ezeken bal oldalt szenzor van, egyenlőre nem jártam körbe, hogyan kell levenni.
5 db csiga van a rázóasztal helyett amik viszik a magot a rostákra, ezek se kenhetőek.
De a feszítő ékszíjtárcsa kerekek csapágyai se. Vannak rajta újak is, de nagyon furcsálom, hogy oldalba egy kicsit megmozdul.
Én is alighanem megfúrom 2,3-3 mm-es fúróval fecskendővel zsírt bele, mindig jobb, mint szárazon hagyni szaladni, és félni fel ne gyújtson valamit.
Én nem szoktam visszaszilikonozni, mert a zsírt amit belenyom az ember szépen lezárja a nyílást, és nem engedi be a port. Ha meg járatva van a csapágy, akkor ha több a zsír ott kinyom amennyit kell.
Hütő előtti forgódobról kell leszerelni a hidromotort, mert a tengelynél ázalog az olaj, és viszi rá a forgódobra, majd a hütőre.
Tudom, hogy lessz vele munka, de használtnál ezt normálisnak tartom.
Lényeg, hogy nincsen megrohadva, vagy széttépve némelyik része.
De a tartály tetejével beakadtak valami faágakba, mert az bizony meg van hajligatva.
Válasz Sk Laci #28324. hozzászólásáraCsapágyak porvédőjét sem látni ??? Én megszoktam pár év után fúrni a porvédőket 3-as fúróval, és fecskendővel tele nyomni őket zsírral. Utána meg a lukat hőálló szilikonnal becsinálom.
Válasz envagyok2 #28319. hozzászólásáraFöld alatt is kizuzta a gyökeret kb 5cm mélyen.