Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR413.22 FtUSD390.63 FtCHF443.85 FtGBP497.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
1,8???? fú bakker az elég sok. Tudom felújított tiptopp, talán még padon is tesztelték, de akkor is sok. Viszont ha rávagytok tervezve akkor nincs mese kell bele és párévig motor lesz az tuti!
Nekem volt egy nagy kombiturbo-s blokkom teherautóból hozzáértőbbek aztmondták 280lovas, beröffentettük raklapon alapjáraton 5,5-6bar olajnyomással gyakorlatilag füstmentesen tiptopp állapotban eladtam 400valamennyiért télen bakker. Kellett rá a főtengelyhez az a grafitgyűrű meg egykét apróság, tömítés, vixolás akármi de maga a motor odabaxott.
Kompletten mindenével legutolsó csavarjával csövével sőt még a teherautó légszűrőháza csövei mindene hozzá járt. Ez már nagy intercooleres motor volt egyébként, jól állt volna egy rábában az biztos
A román blokk ráadásúl eléggé különbözik is az origináltól, itt a szomszédok olyat kaptak csak amikor kellett bele sokadjára motor, aztán nemgyőzték összehozni a furatokat menesztőket meg a franc se tudja mit még
Szia. Én próbáltam a csapágy cserét is, de az a baj hogy nem áll jól meg a csapágy a házban. És persze úgy is le kell venni a kuplungot, érdemes azt is át nézni, mást nem is, szét szedni darabokra és ki takarítani.
Válasz #1861. hozzászólásra
Szia. Hát a motornál ami nyűgös az a blok téma, mert hiába van a szépen kinéző kinai, román új blok, egy motorfelújító se ajánlja, ezért mind használt blokokkal dolgoznak. A többi motorikus alkatrésszel nincs gond, minden van csak a minőségre oda kel figyelni, például hüvely garnitúrára én a Kolbensmidhtre esküszöm. Most például cserélek lehajtás szimeringet, vagy gázbovdent, terepváltó bovdent, kimondom hogy mi kel, egy fél óra múlva meg van. Venni a 250-est érdemest venni, hogy 20 év múlva lesz e még, nálunk biztos.
D10-es motorokhoz szerintem még a legutolsó akármit is meglehet kapni ha másnem olyanra kell váltani, igaz nemtudom egyáltalán sokkal másabb e a régitől.
Lehasznált rábát megvenni csak úgyszabad ha van fűtött nagy műhely és télen széttudod szedni feljavítani, vagy nemtudom milyenek azok a nánudvari felújított rábák!?!?!?!?
Ha lenne egy totál A-tól cettig rendberakott masína mégha drágán is azmég a mocsok keménymunkát kiszolgálná sokáig, pl lazítani nehéz tárcsázni, mert kb ezekben az egyik legjobb a rábatraktor.
Ha volna egy ilyenek az biztos hogy a nyugatit kímélném és most nem vergődne a lazító előtt hanem a rába gyilkolódna, mert az mindannyian tudjuk hogy annak a hajtása hídjai mindene messzemenőkig jobb erősebb nyűhetetlenebb mint akarmelyik nyugati traktoré, ott még nemvolt méretgazdaságosság meg anyagspórolás meg akarmi szempont
szétment a kinyomócsapágy a rábán. Szerinted elég a csapágycsere vagy akkor már kuplungozzuk is? Lehet egyáltalán külön venni csapágyat? Hova jártok, az eu-ferr-hez?
Te Imi! Alkatrészügyileg hogy áll most a rába téma? Nemrég azt hallottam hogy a motorhoz már nem nagyon lehet alkatrészt kapni. Igaz ez? És egyéb alkatrész ügyben mi a helyzet? Érdemes még rábát venni, vagy már lassan kiszolgálják az idejüket, és inkább ne bontózzon bele az ember? Ha igen, akkor melyik típust érdemes venni? Nem akarok venni, csak mint témát dobom fel, mert mindig szerettem ezt a gépet, és örülnék, ha még vagy 20 évig látnék a határban.
Így már én is jártam könnyű tárcsával de én négy kerékkel mentem egyik defektes. Meg csináltam a melót, de már a haza fele utat nem bírta a defektes kerék párja ö is meg szólalt.
Ma felvettem a rábára az IH tárcsát,kihúzom a gazból és csak három kereke van ,majd szét robbantam.Mondom magamnak csak azért is kimegyek tárcsázni,kimentem 3keréken le tárcsáztam 20hekit és lett két defektem a tárcsa kin alszik,a mai nap nagy öröm volt számomra.Ha van valakinek egy kereke agyastól 15.3 át venném IH 620 tárcsa.
Ezért lett 3késes, hogy bírjon vele azért haladni valamennyire.
A roszabb táblákon úgy megy mint a videón a JD, ott a fogyasztás is magasabb, meg ottis ahol nem volt előtárcsázva, tarlóhanntva.
Ezek mind számítanak.
Általában 7körül húzzuk az jó mert halad is meg nem is szalad tehát jó a gépnek nem is ég ki az összes zsírja meg ki is van használva annyira hogy optimális az üzemeltetése szerintem.
5késsel nem bírnánk dolgozni legalábbis egyenlőre nem.
Ha végigérünk a fődeken és feljavítjuk a kultúrállapotokat átszaggatjuk a 30éves eketalpat akkor egyszer csak alakul majd a helyzet valamelyest.
Amúgy azt is észrevenni hogy amióta mulcsosan dolgozunk a rövidtárcsával kevésbé akar cserepesedni a főd illetve a felső magágy réteg lazább tud maradni és omlósabb.
Így a lazító+tárcsa kombináció ezentúl rendszeres bevetés lesz
Füzesabonyban a ródsón sokkal jobban szerepelt volna mint akármelyik más kultivátor!
Nem hozza fel lentről a nyerset, és a hullámos derelyeszaggató tárcsák is csak aprítják porhanyítják felszínalakítják a fődet azok sem forgatnak, nem kennek nem hantolnak. A végén pedig a henger lezár!
Mondjuk én erre is egy ékgyűrűs hengert választanék mint amilyen a vogel eszközöké.
Úgy már igen!
Szántást kiváltani én is a Vogel Terradig XS-t választanám ami neked is van.
Ezzel a fralazzal úgy váltom ki a szántást, hogy a 6,2-es IH tárcsával letárcsázom úszóba a területet majd meglazítom és úgy marad tavaszra.
Így mondjuk a tárcsa hanntjait a lazító hengere eldolgozza elég jó pálya van utána. Tavasszal mehet rá a műtrágyaszóró és megfelelő időben rövidtárcsával félsekélyen 10centi körül megjárom egymenettel magágyat készítek.
Ez így energiatakarékos, lépéstakarékos és időtakarékos!
Ha az idő engedi mé itt a kora őszön akkor amit csak lehet ezzel a technikával oldanék meg, szántani majd csak kukorica után akarok, mert akkor már biztosan befog esőzni és a lazításnak nemlesz olyan repesztő hatása, akkormeg inkább szántunk és jövőre megy rá a lazító
Mi utána legközelebb tavasszal akarunk vetni.Nálunk nem divat a repce(bár egyre elgondolkodtatóbb)!
Mi azért vettük,hogy búza, napra, krumpli után kihagyjuk a szántást,csak lazítjuk!Tavasszal kuki lenne vetve a lazítottakba!Erre a munkafolyamatra szerintem tökéletes.
Na meg nálunk se igazán volt minden föld lazítva jó pár éve.
Nem forgat fel nem hoz fel semmit, de a főd az kegyetlenűl roppan közötte!
A fogyasztás meg liter/óra amit mutat a gép, hektárra kevesebbnek kell lennie. Én nagyon meglepődtem mert ilyesmi körülményű munkánál is kegyetlen jól fogyaszt a piros gép, igaz 6-7-el bírja húzni a 3kést. Volt ahol csak 4-el ment meg párve még taposottabb roszabb állapotú talajon egésznap így dolgoztunk, de akkoris sokkal kevesebbet eszik a gép
Az a baj az Attilával, ogy akik próbálták a környéken mindenkinek leszerepelt a munkája. Miért?annyira átdolgozza a talajt, hogy egyszerűen felhozza a nyerset lentről ami kb 1-2óra alatt úgy kitud száradni, legalábbis itt ezek a nyirok talajok hogy olyanok lesznek mint a kerámia és repcét nem vetsz bele utána, de még búzát is csak akkor ha közben 3-4-5-ször megázott.
Nekünk csak egy gépünk van, nincs ami menne rögtön utána elmunkálni, agyári elmunkálója meg az ilyen földön ahol fej nagyságú meg nagyobb hanntokat fődkockát szaggatna, no az itt semmitsem ér, megmondja itt Cimbike .Szabi. meg mindenki más is aki ahsználja valóban kötött talajokon, melyek nem omlanak.
Szóval ide olyan kellett ami nem forgatja fel a fődet, nem hoz fel nyerset nem cserél réteget réteggel, hanem egyszerűen lemegyen felemeli a fődet közben szétrepeszti, eketalpat átroppantja attöri és rögtön vissza is zár. Így a Fralaz lett a nyertes!
Josey által favorizált Agrisem lazítók szerintem még jobban működnek, viszont a környéken sem próbálta még senki hogy bírta e volna. Azokon a kések is csak egy oldalról vannak felcsavarozva a késtartóra, a Framest-en meg két bzi vastag kazánlemez között vannak ezek felfogatva. Nomost ha így nyírásra is elszakad a 10.9-es csavar 45centi mélyen akkor egyszerűen nem tudok bízni a másikban, mivel csodák nincsenek, de a talaj kötött+rossz kultúrállapotban van mert sosem volt lazítva, a gépben van kurázsi meg nyom a mázsán, nagyok a gumik rajta tud fogni, így alami valahol előbbutóbb engedne.
A 400-as JD is elvinne 7kést de akkor olyat kell vele fogatni kisebb fokozatban hogy kegyetlen, törik a kés-váz, szakad a hárompont esatöbbi, biztos vagyok benne, hogy rövid ideig játszanának olyat.
Pedig mi sem vagyunk hülyék, előtárcsázunk, meg eleve meghanntott tarlókat lazítunk, dehát ha lent ottvan az agyon taposott fenék akkor ez már csak egy kicsit segít. Majd 4-5év múlva amikor újra kezdem megint őket végiglazítani, ha jó idők járnak akkor 3-4 lesz inkább ez, szóval akkor már lehet egy fokkal jobb dolgunk lesz, de ezt majd akkor tudom meg.
Az biztos, hogy ahol elment a lazító, aztán próbaképpen megközöltem a kések csíkjait hogy közéjük vágjak, gyakorlatilag második sorral rámentem a már lazított fődre abban olyan könnyen megy a kés mint az állat, olyannak kellene lennie a talajnak és nem volna gond!
Akkor előbbutóbb a jobb fődeken elhiszem hogy a 3kést ha nem is 90lovas de egy 112 lovas 5455-ös elhúzna.
Majd az idő igazolja ezt, de jelenleg kemény vas szaggató meló a lazítás!
igy van amit szakemberek találnak ki és müködik az hülyeség de amit piripócs pista mond az a nagy okosság.
ezért áll itt ez a betegagyú ország ahol van, esztelen dolgokra szórják a pénzt, terepjáró, falméretű plazma tv, 5 millás konyha, de normális gazdaságosan üzemeltethető gép az nem kell, mert ugye zetoros vóta nagyapám a tsz-ben
Elhiszem neked,nem is kételkedem benne!
Csak arra írtam ,hogy nálunk is húzza a Rába, illetve a JD8200 3 késes ih meg mittudomén milyen ócskavasakat és majd meg ellenek ellőtte.Mikor meglátták nálam az udvaron a 7késest meg kiröhögtek,hogy mit akarok vele ezzel a traktorral,most meg nem győznek csodálkozni,hogy mégis csak elviszi...
Ez a videó nem sokat ér. Egy kellően beázott, nedves tarlót lazít! Több szempontból is helytelen. Tarlóhántás nélkül ne lazítsunk, ill. nedves talajban nincs repesztő hatása a késeknek így mint a kés a vajban halad. AKG leigazolásra ill. hogy a gázolaj foggyon nagyon jó, de a talajt szerkezetét nem javítja!
de ez itt a videón mind folyik!!!! mármint a főd a lazító között.
Nálunk a 10.9-es nyírócsavarok szakadoznak el! Nemhogy ilyen simán megy a gép. Parton lefelé ha kinyomom a kuplungot mintha falba menne a gép, azon nyomban megáll! énmeg leveszem fejjel a kormányt.
Valaki jöjjön már el most, állom az üzemanyagot számára útiköltség térítésként!
Megmutatom hol kell helytállni a lazítónak!
A főd végén ahogy vesszük ki a fél köbméteres fődkocka kifordúl bakker, hol vannak a videós talajok ehhez!
el sem tudjátok képzelni
Másik példa: 160-as Crystal Zetor 1késsel lazítgat!!!!
3121 hozzászólás
Válasz #1869. hozzászólásra
Segítek BT Tiszavasvári.
Válasz #1870. hozzászólásra
Á miért nem szóltál, 5 ért hoztam volna.
Válasz #1865. hozzászólásra
"Venni a 250-est érdemest venni, hogy 20 év múlva lesz e még, nálunk biztos."
Válasz #1867. hozzászólásra
1,8???? fú bakker az elég sok. Tudom felújított tiptopp, talán még padon is tesztelték, de akkor is sok. Viszont ha rávagytok tervezve akkor nincs mese kell bele és párévig motor lesz az tuti!
Nekem volt egy nagy kombiturbo-s blokkom teherautóból hozzáértőbbek aztmondták 280lovas, beröffentettük raklapon alapjáraton 5,5-6bar olajnyomással gyakorlatilag füstmentesen tiptopp állapotban eladtam 400valamennyiért télen bakker. Kellett rá a főtengelyhez az a grafitgyűrű meg egykét apróság, tömítés, vixolás akármi de maga a motor odabaxott.
Kompletten mindenével legutolsó csavarjával csövével sőt még a teherautó légszűrőháza csövei mindene hozzá járt. Ez már nagy intercooleres motor volt egyébként, jól állt volna egy rábában az biztos
Válasz #1866. hozzászólásra
És hol veszitek a cuccokat?
Válasz #1865. hozzászólásra
A román blokk ráadásúl eléggé különbözik is az origináltól, itt a szomszédok olyat kaptak csak amikor kellett bele sokadjára motor, aztán nemgyőzték összehozni a furatokat menesztőket meg a franc se tudja mit még
Válasz #1863. hozzászólásra
Szia, jól mondod. Azok 6milkáért nem is tudom, az én motorom most 1,8 volt áfásan, és akkor hol a többi?
Válasz #1862. hozzászólásra
Szia. Én próbáltam a csapágy cserét is, de az a baj hogy nem áll jól meg a csapágy a házban. És persze úgy is le kell venni a kuplungot, érdemes azt is át nézni, mást nem is, szét szedni darabokra és ki takarítani.
Válasz #1861. hozzászólásra
Szia. Hát a motornál ami nyűgös az a blok téma, mert hiába van a szépen kinéző kinai, román új blok, egy motorfelújító se ajánlja, ezért mind használt blokokkal dolgoznak. A többi motorikus alkatrésszel nincs gond, minden van csak a minőségre oda kel figyelni, például hüvely garnitúrára én a Kolbensmidhtre esküszöm. Most például cserélek lehajtás szimeringet, vagy gázbovdent, terepváltó bovdent, kimondom hogy mi kel, egy fél óra múlva meg van. Venni a 250-est érdemest venni, hogy 20 év múlva lesz e még, nálunk biztos.
az biztos, hogy egy jó 300körüli Volvo vagy Scania kamion motort építenék bele aztán lenne kráft benne mégjobban
D10-es motorokhoz szerintem még a legutolsó akármit is meglehet kapni ha másnem olyanra kell váltani, igaz nemtudom egyáltalán sokkal másabb e a régitől.
Lehasznált rábát megvenni csak úgyszabad ha van fűtött nagy műhely és télen széttudod szedni feljavítani, vagy nemtudom milyenek azok a nánudvari felújított rábák!?!?!?!?
Ha lenne egy totál A-tól cettig rendberakott masína mégha drágán is azmég a mocsok keménymunkát kiszolgálná sokáig, pl lazítani nehéz tárcsázni, mert kb ezekben az egyik legjobb a rábatraktor.
Ha volna egy ilyenek az biztos hogy a nyugatit kímélném és most nem vergődne a lazító előtt hanem a rába gyilkolódna, mert az mindannyian tudjuk hogy annak a hajtása hídjai mindene messzemenőkig jobb erősebb nyűhetetlenebb mint akarmelyik nyugati traktoré, ott még nemvolt méretgazdaságosság meg anyagspórolás meg akarmi szempont
Válasz #1860. hozzászólásra
szétment a kinyomócsapágy a rábán. Szerinted elég a csapágycsere vagy akkor már kuplungozzuk is? Lehet egyáltalán külön venni csapágyat? Hova jártok, az eu-ferr-hez?
Válasz #1860. hozzászólásra
Te Imi! Alkatrészügyileg hogy áll most a rába téma? Nemrég azt hallottam hogy a motorhoz már nem nagyon lehet alkatrészt kapni. Igaz ez? És egyéb alkatrész ügyben mi a helyzet? Érdemes még rábát venni, vagy már lassan kiszolgálják az idejüket, és inkább ne bontózzon bele az ember? Ha igen, akkor melyik típust érdemes venni? Nem akarok venni, csak mint témát dobom fel, mert mindig szerettem ezt a gépet, és örülnék, ha még vagy 20 évig látnék a határban.
A héten meg hozták a motort Edébe. Ma meg szólaltatuk.
Válasz #1858. hozzászólásra
Sziasztok!
Mi tettünk alá 16*20-as ballonos kereket 2 db-ot. Azóta nincs vele baj, csak 5 évente kitörik az agy szinte percre pontosan!
Válasz #1855. hozzászólásra
Én is folyamatosan defektelek az IH-val. Kéne alá egy HW tengely.
Válasz #1855. hozzászólásra
Így már én is jártam könnyű tárcsával de én négy kerékkel mentem egyik defektes. Meg csináltam a melót, de már a haza fele utat nem bírta a defektes kerék párja ö is meg szólalt.
Válasz #1855. hozzászólásra
Eleg fura defektek vannak feletek...
Ma felvettem a rábára az IH tárcsát,kihúzom a gazból és csak három kereke van ,majd szét robbantam.Mondom magamnak csak azért is kimegyek tárcsázni,kimentem 3keréken le tárcsáztam 20hekit és lett két defektem a tárcsa kin alszik,a mai nap nagy öröm volt számomra.Ha van valakinek egy kereke agyastól 15.3 át venném IH 620 tárcsa.
Válasz #1853. hozzászólásra
vagy a hordókat üríteni a pincékben
Válasz #1851. hozzászólásra
a hegyekben inkább bányászni kellene ilyenkor .............
Válasz #1851. hozzászólásra
Szia Szanberg.
Így jártam én is.
Mert az elmúlt időkben, errefelé csak a tárcsát ismerik.
"Ha végigérünk a fődeken és feljavítjuk a kultúrállapotokat átszaggatjuk a 30éves eketalpat akkor egyszer csak alakul majd a helyzet valamelyest."
Teljesen igazad van.
Válasz #1850. hozzászólásra
Ezért lett 3késes, hogy bírjon vele azért haladni valamennyire.
A roszabb táblákon úgy megy mint a videón a JD, ott a fogyasztás is magasabb, meg ottis ahol nem volt előtárcsázva, tarlóhanntva.
Ezek mind számítanak.
Általában 7körül húzzuk az jó mert halad is meg nem is szalad tehát jó a gépnek nem is ég ki az összes zsírja meg ki is van használva annyira hogy optimális az üzemeltetése szerintem.
5késsel nem bírnánk dolgozni legalábbis egyenlőre nem.
Ha végigérünk a fődeken és feljavítjuk a kultúrállapotokat átszaggatjuk a 30éves eketalpat akkor egyszer csak alakul majd a helyzet valamelyest.
Amúgy azt is észrevenni hogy amióta mulcsosan dolgozunk a rövidtárcsával kevésbé akar cserepesedni a főd illetve a felső magágy réteg lazább tud maradni és omlósabb.
Így a lazító+tárcsa kombináció ezentúl rendszeres bevetés lesz
Válasz #1844. hozzászólásra
Annyira nem rossz. Az 31 liter kb óránként. Akkor nem is húzza nehezen.
különben jó cucc az a Reptill!
Füzesabonyban a ródsón sokkal jobban szerepelt volna mint akármelyik más kultivátor!
Nem hozza fel lentről a nyerset, és a hullámos derelyeszaggató tárcsák is csak aprítják porhanyítják felszínalakítják a fődet azok sem forgatnak, nem kennek nem hantolnak. A végén pedig a henger lezár!
Mondjuk én erre is egy ékgyűrűs hengert választanék mint amilyen a vogel eszközöké.
Válasz #1847. hozzászólásra
Ez meg a másik!
17 hektár még ledolgozásra kerűlt utána
hehe
Válasz #1846. hozzászólásra
Vagy azért, hogy lássuk éjjel nappal dolgoztok.
Válasz #1845. hozzászólásra
Ermike nagyszerű felvétele
Tavaly amikor a Reptill-t húzgáltam az első munkájánál állítgattuk be akkor csinálta, persze megvárta a sötétet a lángész
Válasz #1843. hozzászólásra
ba+miket lehet találni a neten
Válasz #1842. hozzászólásra
18liter/hektár
Óránként nemtudom pontosan de fődtől függően 1,5-2 hektárokat le lehet járni vele, számold ki
Válasz #1841. hozzászólásra
Úgy már igen!
Szántást kiváltani én is a Vogel Terradig XS-t választanám ami neked is van.
Ezzel a fralazzal úgy váltom ki a szántást, hogy a 6,2-es IH tárcsával letárcsázom úszóba a területet majd meglazítom és úgy marad tavaszra.
Így mondjuk a tárcsa hanntjait a lazító hengere eldolgozza elég jó pálya van utána. Tavasszal mehet rá a műtrágyaszóró és megfelelő időben rövidtárcsával félsekélyen 10centi körül megjárom egymenettel magágyat készítek.
Ez így energiatakarékos, lépéstakarékos és időtakarékos!
Ha az idő engedi mé itt a kora őszön akkor amit csak lehet ezzel a technikával oldanék meg, szántani majd csak kukorica után akarok, mert akkor már biztosan befog esőzni és a lazításnak nemlesz olyan repesztő hatása, akkormeg inkább szántunk és jövőre megy rá a lazító
Válasz #1840. hozzászólásra
Olyan 36-37 lityóra jön ki per heki. Neked a piros mit szürcsöl egy óra alatt?
Válasz #1839. hozzászólásra
Mi utána legközelebb tavasszal akarunk vetni.Nálunk nem divat a repce(bár egyre elgondolkodtatóbb)!
Mi azért vettük,hogy búza, napra, krumpli után kihagyjuk a szántást,csak lazítjuk!Tavasszal kuki lenne vetve a lazítottakba!Erre a munkafolyamatra szerintem tökéletes.
Na meg nálunk se igazán volt minden föld lazítva jó pár éve.
Válasz #1833. hozzászólásra
No itt kitűnően látszik a Fralaz előnye!
Nem forgat fel nem hoz fel semmit, de a főd az kegyetlenűl roppan közötte!
A fogyasztás meg liter/óra amit mutat a gép, hektárra kevesebbnek kell lennie. Én nagyon meglepődtem mert ilyesmi körülményű munkánál is kegyetlen jól fogyaszt a piros gép, igaz 6-7-el bírja húzni a 3kést. Volt ahol csak 4-el ment meg párve még taposottabb roszabb állapotú talajon egésznap így dolgoztunk, de akkoris sokkal kevesebbet eszik a gép
Az a baj az Attilával, ogy akik próbálták a környéken mindenkinek leszerepelt a munkája. Miért?annyira átdolgozza a talajt, hogy egyszerűen felhozza a nyerset lentről ami kb 1-2óra alatt úgy kitud száradni, legalábbis itt ezek a nyirok talajok hogy olyanok lesznek mint a kerámia és repcét nem vetsz bele utána, de még búzát is csak akkor ha közben 3-4-5-ször megázott.
Nekünk csak egy gépünk van, nincs ami menne rögtön utána elmunkálni, agyári elmunkálója meg az ilyen földön ahol fej nagyságú meg nagyobb hanntokat fődkockát szaggatna, no az itt semmitsem ér, megmondja itt Cimbike .Szabi. meg mindenki más is aki ahsználja valóban kötött talajokon, melyek nem omlanak.
Szóval ide olyan kellett ami nem forgatja fel a fődet, nem hoz fel nyerset nem cserél réteget réteggel, hanem egyszerűen lemegyen felemeli a fődet közben szétrepeszti, eketalpat átroppantja attöri és rögtön vissza is zár. Így a Fralaz lett a nyertes!
Josey által favorizált Agrisem lazítók szerintem még jobban működnek, viszont a környéken sem próbálta még senki hogy bírta e volna. Azokon a kések is csak egy oldalról vannak felcsavarozva a késtartóra, a Framest-en meg két bzi vastag kazánlemez között vannak ezek felfogatva. Nomost ha így nyírásra is elszakad a 10.9-es csavar 45centi mélyen akkor egyszerűen nem tudok bízni a másikban, mivel csodák nincsenek, de a talaj kötött+rossz kultúrállapotban van mert sosem volt lazítva, a gépben van kurázsi meg nyom a mázsán, nagyok a gumik rajta tud fogni, így alami valahol előbbutóbb engedne.
A 400-as JD is elvinne 7kést de akkor olyat kell vele fogatni kisebb fokozatban hogy kegyetlen, törik a kés-váz, szakad a hárompont esatöbbi, biztos vagyok benne, hogy rövid ideig játszanának olyat.
Pedig mi sem vagyunk hülyék, előtárcsázunk, meg eleve meghanntott tarlókat lazítunk, dehát ha lent ottvan az agyon taposott fenék akkor ez már csak egy kicsit segít. Majd 4-5év múlva amikor újra kezdem megint őket végiglazítani, ha jó idők járnak akkor 3-4 lesz inkább ez, szóval akkor már lehet egy fokkal jobb dolgunk lesz, de ezt majd akkor tudom meg.
Az biztos, hogy ahol elment a lazító, aztán próbaképpen megközöltem a kések csíkjait hogy közéjük vágjak, gyakorlatilag második sorral rámentem a már lazított fődre abban olyan könnyen megy a kés mint az állat, olyannak kellene lennie a talajnak és nem volna gond!
Akkor előbbutóbb a jobb fődeken elhiszem hogy a 3kést ha nem is 90lovas de egy 112 lovas 5455-ös elhúzna.
Majd az idő igazolja ezt, de jelenleg kemény vas szaggató meló a lazítás!
Válasz #1836. hozzászólásra
Próbáltam mindkettőt,de a traktorhoz az Attilát ajánlották,meg igazából a max mélységet úgysem tudnám kihasználni az Artiglión,ezért is Attila.
Válasz #1834. hozzászólásra
igy van amit szakemberek találnak ki és müködik az hülyeség de amit piripócs pista mond az a nagy okosság.
ezért áll itt ez a betegagyú ország ahol van, esztelen dolgokra szórják a pénzt, terepjáró, falméretű plazma tv, 5 millás konyha, de normális gazdaságosan üzemeltethető gép az nem kell, mert ugye zetoros vóta nagyapám a tsz-ben
Válasz #1835. hozzászólásra
attila vagy artiglio?
Válasz #1823. hozzászólásra
Elhiszem neked,nem is kételkedem benne!
Csak arra írtam ,hogy nálunk is húzza a Rába, illetve a JD8200 3 késes ih meg mittudomén milyen ócskavasakat és majd meg ellenek ellőtte.Mikor meglátták nálam az udvaron a 7késest meg kiröhögtek,hogy mit akarok vele ezzel a traktorral,most meg nem győznek csodálkozni,hogy mégis csak elviszi...
Válasz #1819. hozzászólásra
Ez hülyeség.
Ez a király 50 liter feletti fogyasztás per hektár.
Válasz #1826. hozzászólásra
digitális fényképező nincs a családban? azzal is lehet videózni csak megfelelő méretű memóriakártya kell.
Válasz #1793. hozzászólásra
ez kapott az élettől rendesen!
Válasz #1822. hozzászólásra
na vajon?
hát a portásnál
meg a lasa.hu-n
Válasz #1819. hozzászólásra
Ez a videó nem sokat ér. Egy kellően beázott, nedves tarlót lazít! Több szempontból is helytelen. Tarlóhántás nélkül ne lazítsunk, ill. nedves talajban nincs repesztő hatása a késeknek így mint a kés a vajban halad. AKG leigazolásra ill. hogy a gázolaj foggyon nagyon jó, de a talajt szerkezetét nem javítja!
Válasz #1823. hozzászólásra
elé kell tárcsázni a lazításnak utána lezárni és várni legalább 2 hetet. Utána fele erő kell hozzá.
MTZ kaliberű traktor 2 kést homokba 40 centi körül elvinne?
nincs videóm, a telefon meg xart sem ér, régiféle készülék.
Találtam egy képet, ez is kiemelés közben ahogy már a henger nem nyomja a fődet, kifordítja a talajkockákat a függőleges emeléstől ugye.
Nem túl jó de már valami meglátszik a fődből azért
Válasz #1824. hozzászólásra
vmi normális videot produkálhatnál egy ilyen akcióról!
Válasz #1817. hozzászólásra
de ez itt a videón mind folyik!!!! mármint a főd a lazító között.
Nálunk a 10.9-es nyírócsavarok szakadoznak el! Nemhogy ilyen simán megy a gép. Parton lefelé ha kinyomom a kuplungot mintha falba menne a gép, azon nyomban megáll! énmeg leveszem fejjel a kormányt.
Valaki jöjjön már el most, állom az üzemanyagot számára útiköltség térítésként!
Megmutatom hol kell helytállni a lazítónak!
A főd végén ahogy vesszük ki a fél köbméteres fődkocka kifordúl bakker, hol vannak a videós talajok ehhez!
el sem tudjátok képzelni
Másik példa: 160-as Crystal Zetor 1késsel lazítgat!!!!