A moduláris gyártás könnyebbé, rugalmasabbá, s legfőképpen olcsóbbá tesz a gyártmányokat, az opciókat is könnyebb a gyártmányokhoz rendelni. Tudják ezt nagyon jól az autóiparban, de ez természetesen átültethető akár a mezőgazdasági célú gépek, berendezések gyártására is.

Főbb jellemzők

A konstrukció teljes egészében horganyzott kivitel (tartály és vonórúd), a széles mérettartomány miatt a kisebb családi gazdaságoktól kezdve a legnagyobb társaságokig megfelelő eszköz lehet. A számos opció közül érdemes megemlíteni például az egytengelyes modellnél az 1850 mm átmérőjű vagy a 875 mm széles kerekeket, a kéttengelyes változatnál pedig akár a 850/50R30.5 kerekeket (Ø 1625 x 875 mm)! Napjainkban egyre több szó esik a talajtömörödésről, ez az opció fontos a nedves és/vagy puha talaj esetében.

A talajtömörödést csökkenti a minél nagyobb abroncs használata

A talajtömörödést csökkenti a minél nagyobb abroncs használata – fotó: Joskin

A rugózott vonórúd nemcsak kényelmesebb, magabiztos munkavégzést nyújt, hanem a tartály dőlésszögének megváltoztatása érdekében a rugólapok helyzetét is megváltoztathatja, ezért a szintjelző sem fog csalni és a tanker is stabil marad. Ugyanez a V alakú vonórúd teljes mértékben védi a vákuumszivattyút és lehetőséget nyújt annak vízszintes helyzetben tartására, biztosítva a lapátok tökéletes kenését a kompresszorban, növelve annak élettartamát.

A támasztótalp középen, a vonórúd alatt helyezkedik el, biztosítva a megrakott jármű le- és felkapcsolását és parkolás közben megakadályozza a jármű elfordulását.

A kéttengelyes tartálykocsik mindegyike "Roll-Over" forgóvázzal van felszerelve. A tengelyek alatt elhelyezett rugók kialakításával nemcsak a súlypontot csökkenti, hanem - ami még fontosabb - a nehéz körülmények között javítja a vonóerőt, mivel az 1. tengelyt kissé fölfelé emeli, ahelyett, hogy a talajba nyomná.

Futómű

A futóműváz az alvázhoz van rögzítve és az egytengelyeshez hasonlóan lehetővé teszi a futómű hátrébb helyezését, amennyiben a tartály hátsó részén injektort vagy szórókeretet szeretnénk elhelyezni, mivel a Modulo2 ilyen eszközökkel szintén felszerelhető. Fontos szempont, hogy ebben az esetben megváltozik a tartálykocsi súlypontja, de a tengelypozíciók megváltoztatása lehetővé teszi a súly egyenletes súlyelosztását, vagy nagyobb terhelés juthat a traktorra, nehezebb munkakörülmények közötti használathoz.

A futóműváz hátrébb helyezhető az alvázon

A futóműváz hátrébb helyezhető az alvázon – ábra: Joskin

A rendelkezésre álló szivattyúrendszerek mellett még legalább öt opció közül választhatunk: a hagyományos oldalszelep, a hidraulikus és hermetikus felső ajtó, a balra vagy jobbra lefelé menő és csak egy hidraulikus funkciót igénylő szekvenciális kar, az oldalsó csuklós kar vagy a hátsó gém. Mindezen eszközökhöz hidraulikusan hajtott motorral ellátott turbótöltő is rendelhető.

A Joskin tartálykocsi egy rövid, robusztus gép, amely minimális túlnyúlással rendelkezik, ha egyetlen szóróberendezéssel egészül ki. Ez megkönnyíti a nehezen megközelíthető területekre történő eljutást.

Teljeskörűen személyre szabható

Lehetetlen felsorolni az összes rendelkezésre álló 750 opciót, de a leggyakoribb és leghasznosabb a csavarozott vonószemek a hegesztett felfogatás helyett, a könnyű és gyors cserélhetőség érdekében kopás esetén, vagy ha más méretűre kell cserélni.


Meg kell még említeni, hogy a különböző kijelzők elsősorban a szórásnál jelentenek segítséget, mert injektorral dolgozva nem könnyű észlelni, hogy mikor üres a tartály. Ezért különféle megoldások közül választhatunk: kiküszöbölésére különböző módokon lehet látni a tartályban lévő szintet: a nagy Ø 150 mm-es kémlelőablak, úszós szinjelző vagy a hosszúkás szintjelző üvegek, amelyek bárhova elhelyezhetők, beépíthetők.

Forrás: www.agrimachinerynews.com; képek: Joskin