Az új 2018-as TATRA PHOENIX Euro 6 modell megjelenésében nagyrészt hasonlít az előző generáció modelljére, van azonban némi különbség a színösszeállításban; az új modell karosszériájának színe a vezetőfülke elülső rácsbetéteinek matt és fényes fekete színével kombinálódik.
A 2018-as modellre kifejlesztett valódi változtatások azonban a felszín alatt rejlenek, méghozzá a technológiai megoldásokban, amelyek teljesen új generációs járműveket eredményeznek, hozzáadott értéktöbbletet kínálva a fogyasztóknak.
Az új 2018-as TATRA PHOENIX Euro 6 modell megjelenésében hasonlít a jelenlegi generációra, de újítások is észrevehetők – fotó: tatratrucks.com
Csendesebb, erősebb és környezetkímélőbb erőforrások
Az új kibocsátáscsökkentő technológia (amely dízel részecskeszűrőből (DPF), a nitrogén-oxidok szelektív katalitikus redukciós rendszeréből (SCR) és katalizátorból áll) kompakt méretének köszönhetően az új generációs modell nemcsak a felépítmény számára nyújt több teret, de nagyobb hasznos teher szállítására is képes anélkül, hogy az összsúly növekedne.
Az új MX-11 és 13 motorok megfelelnek a 6c kibocsátási határértékre vonatkozó előírásoknak – fotó: tatratrucks.com
Az új motorok (MX-11 és MX-13) megfelelnek a 6c kibocsátási határértékre vonatkozó előírásoknak; a motorok csendesebben járnak, gazdaságosabban és környezetkímélőbben működnek az elődökbe épített motorokénál, és nagyobb teljesítményt kínálnak.
A motorokat jelentős mértékben modernizálták a zajszint csökkentése és az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságának maximalizálása érdekében.
A motor üzemi fordulatszáma alacsonyabb lett, a forgatónyomaték pedig nagyobb; a maximális fordulatszám már most minimum 900 1/min. Az MX-11 és az MX-13 motorok maximális teljesítménye 7 kW/10 lóerő - 14 kW/19 lóerő közötti teljesítménnyel lett nagyobb, a forgatónyomaték a motor teljesítményétől függően 50 Nm és 200 Nm közötti egységgel javult.
Az új generációs modell nemcsak a felépítmény számára nyújt több teret, de nagyobb hasznos teher szállítására is képes – fotó: tatratrucks.com
Új automatikus erőátviteli rendszer lehetősége
A standard 16 sebességfokozatú kézi sebességváltón túlmenően az ügyfeleknek lehetőségük van a TraXon automatikus sebességváltó használatára (a korábbi AS-Tronic automatikus rendszer helyett). Az új sebességváltó csak 16 sebességfokozatú egységként kapható. Ez a világ egyik legfejlettebb ilyen típusú sebességváltó rendszere, a vállalat belső fejlesztésű osztóművével kiegészítve.
A jármű szerkezeti felépítésében is jelentős változtatásokat eszközöltek – fotó: tatratrucks.com
Ezen túlmenően, a 2018-as TATRA PHOENIX Euro 6 tehergépjárművek 95%-a bolygómű nélkül szereltek. A TATRA a jármű szerkezeti felépítésében is jelentős változtatásokat eszközölt, lehetővé téve a jármű 10 tonnás elülső tengelyekkel, emelő hátsó tengelyekkel, vagy kormányzott hátsó tengelyekkel történő szerelését (főként 10x10 járművekre és kapcsolódó változatokra).
Újabb innováció a tárcsafékek alkalmazásának lehetősége. Ezeknek a jellemzőknek köszönhetően az új generációs járművek kulcsfontosságú előnyt jelentenek a vásárlók számára: nagyon alacsony teljes életciklus költséget (TCO koefficienst).
A fülkében a vezérlők és a kapcsolók mind újak, akárcsak a kormány mögötti kijelző – fotó: tatratrucks.com
Teljesen új beltér a fülkében
Az új generációs TATRA PHOENIX modell egyik legszembetűnőbb újítása a vezetőfülke, új hangszigeteléssel és új beltéri színösszeállítással. A vezérlők és a kapcsolók mind újak, akárcsak a kormány mögötti kijelző. A jármű egészének elektronikus szerkezete jelentős módosításokon esett át, a modell sajátossága a LIN és CAN technológiák együttese.