A Toyota 1992 nyaráig egységes, globális pick-up-modelljeivel volt jelen, és 1992 nyarán érkezett az első piacorientált modell, a T100-as, amelyet 1999 májusában váltott a Tundra.
Egyedi kívül-belül
A Tundra család új zászlóshajója a valaha kínált legnagyobb kerekekkel rendelkezik, és alapfelszereltségként kínálják a 22 colos krómozott felniket. A hűtőrács külső kerete vagy azonos a gépkocsi fényezéésvel, vagy a víszintes osztásokkal együtt krómozott, akárcsak a tükörházak, amit szintén krómozott "TUNDRA" hátsó ajtóbetétek egészítenek ki. Összesen 6-féle metálfényezés közül választhatunk.
A teljes pick-up-piacon egyedülálló megoldás, az ajtók nyitásával-zárásával együtt, automatikusan ki-be csukódó fellépők segítik be- és kiszállást. A prémium kategóriás fülke alapfelszereltséghez tartozik, amit a félig anilin perforált bőrrel bevont ülések emelnek ki, csak a Capstone-nál létező, fekete-fehér színkombinációval.
A Capstone egyedi kárpitozást is kap – fotó: toyota.com
A középkonzolt és az utasoldali műszerfalrészt sötét amerikai diófa teszi hangsúlyossá. A műszerfalon diófabetét veszi körül a Capstone-logót, amely az ajtók nyitásakor világít. Az osztott, első részén nyitható, panoráma-üvegtető itt alapfelszereltség.
A panoráma-üvegtető alapfelszereltség – fotó: toyota.com
A Capstone az egyetlen a Tundra-kínálatban, amely az első ajtókon úgynevezett akusztikus üveggel rendelkezik a lehető legjobb hangszigetelés érdekében. További kényelmi funkciókat kínál a bőrbevonatú, fűthető kormánykerék és a mögöttes, nagyméretű, 12,3 hüvelykes digitális multifunkciós kijelző. A szériafelszereltséghez tartozik még a vezetőoldali 10 colos színes head-up kijelző, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a vezetők tekintetüket az útra szegezzék.
A nagy méretű, 14 colos, középkonzolon levő, multimédiás érintőképernyős kijelző szintén alapfelszereltség a Capstone-ban, amelyet a Toyota texasi székhelyű Connected Technologies csapata tervezett, és az új Toyota Audio Multimedia-rendszert vezérli. Jobb felhasználói élményt kínál, mert jobban áttekinthető az érintés- és hangaktiválásnak köszönhetően; a Drive Connecten keresztül elérhető Intelligens asszisztenssel rendelkezik.
Olyan egyszerű mondatokkal aktiválható, mint a "Hey Toyota", amellyel felébresztik, és hangutasítással nemcsak útbaigazítást kérhetünk, de például érdekes helyeket (POI - Points of Interest), látnivalókat is találhatunk, valamint megváltoztathatjuk az utastér hőmérsékletét is, és még sok egyébre alkalmas.
Munka vagy szabadidő, számtalan praktikus tárolóhely a hátsó ülések alatt és az első ülések közt – fotók: toyota.com
A Drive Connecten keresztül kínált, felhőalapú navigációs rendszer (Cloud Navigation) lehetővé teszi a térképek és POI-k valós idejű frissítését, és a Google POI-adatok integrálva vannak a naprakész keresési képesség biztosítása érdekében. Az új rendszer támogatja az Apple CarPlay és az Android Auto szabványos vezeték nélküli csatlakozását is.
Alváz és hajtáslánc – fotó: toyota.com
Az új Toyota Audio Multimedia lehetővé teszi az egyidejű kettős Bluetooth telefonkapcsolatot. A Wi-Fi Connect-előfizetés akár öt eszköz számára kínál 4G csatlakozási lehetőséget azáltal, hogy a Tundrát AT&T Hotspottá alakítja, valamint az integrált streaminggel külön Apple Music- és Amazon Music-előfizetések kapcsolhatók a járműhöz. A Capstone-t 12 hangszórós JBL Premium Audio rendszerrel szerelik.
Számos újítás a fedélzeti rendszereknél – fotó: toyota.com
A platóra való feljutást szintén alapból motoros mozgatású fellépők könnyítik meg. A Tundra új, tekercsrugós multilink hátsó felfüggesztési rendszere opcióban automatikus, terhelésfüggő légrugózással (AVS) szintén kapható lesz, de természetesen manuális szintszabályozásra is lehetőség van például rakodáshoz vagy utánfutó felkapcsolásához.
10 fokozatú automata váltómű, de választhatunk programot vagy válthatunk manuálisan – fotó: toyota.com
A többlengőkaros hátsó futómű, opcióban légrugókkal – fotó: toyota.com
Műszaki tartalom
Erőforrásként V6-os, i-FORCE, 3445 cm³-es, változó szelepvezérlésű, duplaturbós benzinmotor kerül beépítésre, 348 és 389 LE teljesítménnyel, 5200-as fordulatszámon, valamint 549 és 650 Nm nyomatékkal, 2000, illetve 2400 fordulat/perc értéknél. Továbbá választhatunk még egy hibridet is, 437 lóerős teljesítménnyel és 791 Nm nyomatékkal, ami szintén 5200-as és 2400-as fordulaton áll rendelkezésre.
Az erőátvitel egységesen 10 fokozatú automata, amelynél manuális kapcsolás és különböző kapcsolási programok közül választhatunk: normál, vontatás, változó terepviszony és nehézterep (lassú menethez). A 2H/4H és 4L között egy billenőkapcsolóval választhatunk.
Az aktív biztonságot szinte minden lehetséges eszköz növeli: adaptív tempomat, ütközésre figyelmeztető, sávfigyelő, automatikus távolsági fényváltó, lejtmenetvezérlés, 360 fokos kamerakép és holttérfigyelők, automatikus tolatássegítő utánfutóhoz stb.
A Toyota Tundra Capstone csak „Crewmax" fülkével készül, ami 4 ajtós, 5 személyesek közül is a legtágasabb. A gépkocsi teljes hossza 5809 mm, tengelytávja 3700 mm, szélessége 2029 mm tükrök nélkül, magassága 1920 mm, míg szabad magassága 254 mm, az említett 22 colos felnikkel és 265/50 R 22-es abroncsozással. A plató 1650 mm hosszú.
A Crewmax-fülke a legnagyobb belső terű – fotó: toyota.com
A Tundra Capstone-nál a vontatható össztömeg eléri az 5400 kilogrammot, az önsúly 2700 kg, a megengedett össztömeg 3427 kg, a hasznos teherbírás 720 kg körül alakul, felszereltségtől függően.
A nehéz terep sem akadály off-road-készlettel felvértezve – fotók: toyota.com