Az eddigi 2 literes, 213 lóerős, 500 newtonméteres, duplaturbós EcoBlue dízel mellé kapott egy V6-os benzines duplaturbóst is az észak-amerikai piacról, 288 lóerővel és 491 newtonméter nyomatékkal. De a futóművek sem maradtak érintetlenül. A piaci bevezetés nyár végén várható.

Ford

A piaci bevezetés nyár végén várható – fotó: www.media.ford.com

Műszaki fejlesztések a terepversenyekről

A 3 literes EcoBoost V61-es, duplaturbós motor a 288 LE-vel és 491 Nm nyomatékkal csak az első lépcső. A motorblokk tömörített grafitos vas, amely 75 százalékkal erősebb és 75 százalékkal merevebb, mint a hagyományos öntvények. A versenyautókban alkalmazott vezérlést is megkapta a „Baja" programon belül, így minden késedelem nélkül reagál a gázadásokra, és gázelvételkor sem csökken a turbók fordulatszáma, azonnali teljesítményt nyújtva, újbóli gázadásnál.

A bevezetőben említett dízelmotor is megmarad a kínálatban, igaz, csak 2023-tól kerülnek beépítésre, és valószínűleg egy továbbfejlesztett változatban.

A 10 fokozatú automata váltó és a motorral való összehangolás 7 különböző vezetési módot, pontosabban kapcsolási programot kínál, ahogy az előző Raptor-kivitelnél is. Ezek nemcsak terepen, de vontatásnál vagy komoly hegyi szerpentineken szintén kihasználhatók.

A futóműveket a Ford Performanced által kifejlesztett FOX® felfüggesztés újratervezett változatával erősítették meg, 2,5 colos Live Valve belső bypass szeleppel rendelkező lengéscsillapítókkal.

Az állandó összkerékhajtás elektronikusan vezérelt, az út- és terepviszonyoknak, illetve a pillanatnyi motorparaméterek (teljesítmény, nyomaték) alapján osztja el a kerekekere jutó nyomatékot, magabiztos haladást biztosítva. A kétfokozatú osztómű és a zárható első és hátsó differenciálművek nehéz terepen jelentenek nagy segítséget.

Akár munka-, akár hobbicélú alkalmazás, minden körülmények között megállja a helyét.

A kipufogórendszer újdonsága, hogy a vezető négyféle, elektronikusan kapcsolgatható hanghatás közül választhat, amelynek gyakorlati értelme erősen kérdőjeles.

Szeretnéd bővíteni a tudásodat az előremutató mezőgazdasági technológiák tapasztalataival?

Ha igen, Neked szól a PREGA Konferencia és Kiállítás!

Találkozz személyesen azon szakemberekkel, akik a precíziós gazdálkodásban már több éves tapasztalatot szereztek!

Időpont: 2022. május 11-12.

Tudj meg többet az év agrárdigitalizációs eseményéről!

www.prega.hu

Új küllem és szerkezet

A Next-Gen Ranger Raptor teljesen új alvázszerkezettel rendelkezik. Több ponton megerősítették, például a C-oszlop, a plató csatlakozásánál, de a pótkerék-felfogatásnál is. Nemcsak a Fordnál, de más gyártóknál is alsó védelmi szerepet is szánnak a pótkeréknek a tervezők hátsó felütközéskor, felakadás esetén.

A felülfüggesztések is változtak: új alumínium lengőkarok, megnövelt rugóutak, és hátul egy kifinomult Watt's link megvezetést alkalmaznak, hogy terepen is tempósan, kedvező iránytartással lehessen haladni.

A FOX® 2,5 hüvelykes Live Valve belső megkerülőszelepes, a változó karakterisztikájú lengéscsillapítókat Teflon™-olajjal töltötték fel, amely mintegy 50 százalékkal csökkenti a belső súrlódást a korábbiakhoz képest. Továbbá a lökethossz utolsó 25 százalékában fejti ki a maximális csillapítási hatást, megakadályozva terepen a felütközést, valamint sportos gyorsításkor vagy erőteljes fékezéskor ellensúlyozza a gépkocsi megülését, illetve bólintását.

A motor és hajtáslánc, valamint üzemanyagtartály védelmét 2,3 milliméteres acéllemez szavatolja nehéz terepen. Amennyiben mégis elakadnánk, a mentéshez elöl-hátul egy-egy pár vonószem áll rendelkezésre.

alváz

Ford

Az új motorblokk és alváz – fotó: www.media.ford.com

Vérbeli terepjáró

A Ranger Raptor első alkalommal kap intelligens összkerékhajtást, egy teljesen új, elektronikusan vezérelt, igény szerint kapcsolható, kétfokozatú osztóművel, valamint első-hátsó zárható differenciálművel kombinálva. Ezt szintén a Baja 1000 futamok ihlették, igyekeztek egy olyan járművet alkotni és szériagyártásba tenni, amelyet már nem kell utólag tuningolni.

A következő hajtáslánchangolások közül válaszhatunk a programkapcsolóval:

- Normál - a kényelemre és az üzemanyag-hatékonyságra tervezve
- Sport - érzékenyebb a lendületes közúti vezetéshez
- Slippery - magabiztosabb vezetéshez csúszós vagy egyenetlen útfelületen

Off-road és ezen belül:

- Rock crawl - az optimális irányíthatósághoz, lépésben haladáshoz, extrém sziklás vagy egyenetlen terepen
- Sand - optimalizálja a sebességváltást és az erőátvitelt a homokban és mély hóban való haladáshoz
- Sár/nyomvályúk - a maximális tapadáshoz induláskor és a jármű lendületének fenntartásához
- Baja - minden rendszert maximális támadásra állít a nagy sebességű terepjáró teljesítményhez.

A következő generációs Ranger Raptor Trail Control™ funkcióval is rendelkezik, amely olyan, mint a terepes tempomat. A vezető egyszerűen kiválaszt egy 32 km/h (20 mph) alatti sebességet, és az elektronika szabályozza a motorteljesítményt, működteti a fékeket, miközben a vezető a nehéz terepen való kormányzásra koncentrálhat.

Ford

Ford

A belső tér is megújult, nemcsak komfortban, de szolgáltatásokban is egy új fokozatot képvisel – fotók: www.media.ford.com

Kemény és sportos

A Ranger Raptor fokozott képességeihez jól illeszkedik a teljesen új megjelenés a szélesebb kerékjárati ívekkel, és a C-alakú fényszóró kialakítás. A kék ovállogó helyett markáns FORD felirat került a hűtőrácsra. A LED-es nappali menetfénnyel ellátott mátrix LED-es fényszórók a Ranger Raptor világítását, a fényteljesítményt új szintre emelik, prediktív kanyarfénnyel, vakításmentes távolsági fényszóróval és automatikus dinamikus fényszóróval.

A szélesített sárvédők alatt szériában 17 colos könnyűfém keréktárcsákat és profi terepgumikat szerelnek szériában. A funkcionális szellőzőnyílások, a strapabíró csúszásgátlós alumínium oldallépcsők hangsúlyozzák a megjelenést, és növelik a funkcionalitást. A LED-es hátsó lámpák szintén jellegzetes stílust biztosítanak. A felnik és első-hátsó lökhárítók színe azonosak, a hátsó lökhárító integrált fellépővel és vonóhoroggal rendelkezik, és kiindulása nem rontja a hátsó terepszöget sem.

Ford

A továbbfejlesztett hajtáslánchoz új vezérlés és kezelőszervek is tartoznak – fotó: www.media.ford.com

Belső tér

Az utastérben elöl és hátul teljesen új, vadászrepülőgép-ihletésű sportülések találhatók, amelyek nemcsak növelik a kényelmet, de jobb oldaltámasztást nyújtanak nagy sebességű kanyarodáskor.

A műszerfalon, a kárpitozáson és az üléseken visszaköszönnek a fényezéssel azonos Code Orange dekorcsíkok és a belső világítás, amely borostyánsárga fénybe öltözteti a belső teret. Nemcsak a prémium bőrkárpitos sportülések, de a kormánykerék is fűthető. A hüvelykujjal működtethető kormányküllő-kapcsolók teszik teljessé a sportos érzést.

Az utasok a legújabb digitális technológiát is élvezhetik; a csúcstechnológiás utastérben egy 12,4 colos, teljesen digitális műszeregység és 12 colos központi érintőképernyő találhatók, a Ford új generációs SYNC4A® csatlakoztatási és szórakoztató rendszere, amely vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto™ kompatibilitást ad felár nélkül. Ez a központi nagy többfunkciós kezelőfelület és táblagép már jól bevált a tengeren túli F-szériás Ford pick-upokban. A 10 hangszórós B&O® hangrendszer gondoskodik a kiváló hangzásról útközben.

Forrás: www.media.ford.com