Az év végéhez közeledve érdemes egy pillantást vetni a magyar autópiac forgalomba helyezési statisztikáira, és itt most csak és kizárólag az új gépjárművekre gondolunk, tehát nem ferdíti az adatokat a száz számra behozott 320d-k sokasága.
A Datahouse adataiból jól látszik, hogy a szabadidőautók töreten népszerűségnek örvendenek hazánkban, sőt tudták növelni előnyüket az alsó-középkategóriával szemben. 2016-ban a SUV-ok még nem tudtak győzedelmeskedni, viszont az idei év idusán már több mint 2000-rel többet adtak el belőlük középkategóriás társaiknál. A mostani adat pedig szinte megdöbbentő, hiszen sokan a szabadidőautó divat múlását jósolták, ezzel szemben megduplázták előnyüket.
|
Óriási különbségek vannak a kategóriák között – fotó: Datahouse
A pickupok csak a nyolcadik helyet húzták be, de ez teljesen reális, ha azt nézzük, hogy csak egy szűkebb réteg vásárolja a nagy teherbírású, és tényleg terepre tervezett platós munkagépeket. Összességében jól látható, hogy időarányosan nézve szinte darabra ugyanannyi pickup fogyott, mint 2016-ban, viszont a Nissan, Isuzu, Mitsubishi kárára tovább erősödött a Hilux és a Ranger.
|
Kevés pickup fogy Magyarországon, viszont abból rengeteg a Ranger – fotó: Datahouse
A SUV-oknál már teljesen más a helyzet, hiszen a tortából jóval nagyobb szeletet vágtak maguknak, hiszen több mint kilencszer annyi szabadidőautó talál gazdára Magyarországon, mint pickup. Ráadásul egy év alatt közel 8000-rel több fogyott a városi utakra és könnyebb terepviszonyokra szánt autókból, platós társaikhoz képest.
|
A Vitara sikersztorija folytatódik – fotó: Datahouse
A tavalyi évben is szárnyaló Suzuki Vitara akkora előnyre tett szert, hogy a versenytársak idén sem tudták megközelíteni a japán harcosok által elért eladási számot. A top 10 kifejezetten jól teljesít a 2016-os évhez képest is, egyedül a KIA könyvelhet el visszaesést a Sportage-el, és két új belépő, az Opel Mokka X, és a Toyota C-HR is rendesen megkavarta az élbolyt eladási számaival.
A táblázatból egyértelműen kiderül, hogy a LADA 4x4-e hozza a tavalyi számokat, és év végén még erősíthet is az 5 ajtós változattal, valamint az is szembetűnő, hogy javított a BMW X6-osa, de a Dacia még így is 35-ször több Dustert értékesít a magyar piacon.