Lassan az év felénél járunk, és a Datahouse autó eladási statisztikáit látva egy valamit biztosra vehetünk, 2017 a SUV-ok éve. Az első negyedév erős kezdése is okozott némi meglepést, de hogy májusban minden eddiginél több, új autó találjon gazdára az senki sem gondolta volna. Pedig a számok makacs dolgok, és a makacsságból jól látszik, hogy még januárban közel 6500 autót vásároltunk, addig az elmúlt hónapban majdnem 11000-et. Ez a szám pedig a tavaly ilyenkori állapotot is csúnyán maga mögé utasítja több mint 2000 gépjárművel.
Na, de mennyi ebből a SUV?
|
Úgy látszik, idén semmi sem állítja meg a SUV-okat – fotó: Datahouse
A táblázatból jól látszik, hogy a piac több mint 33 százalékát uralják a szabadidő-autók, annak ellenére, hogy 2016-ban még az alsó-közép kategória vezetett. A luxus- és sportautók száma minimálisan változott, de nagy kilengésekre ne számítsunk olyan kategóriákban ahol egy használt darab is 20 millió forint fölött van.
Oké, SUV... de melyik a nyerő?
|
A Suzuki nagyon elhúzott a mezőnytől – fotó: Datahouse
Az elmúlt hónapokhoz képest a dobogós helyezettek nem változtak. Magabiztosan vezet a Suzuki megújult Vitarája, a Dacia sikersztorija és zászlóshajója a Duster is töretlenül szép pozicióban a második, és bronzérmes a Fordék különleges formákat felvonultató Kugája. Ami pedig mindenképpen szép teljesítmény, hogy az Opel és a Toyota ebben a rendkívül erős mezőnyben is nagyon szép eredményt tudott elérni – viszonylag rövid idő alatt – új belépőként.