Az egyik legismertebb korszak volt az állólámpásoké, amelyeket 1968-tól egészen 1976-ig gyártottak, s mondhatni ikonikussá váltak. Bár nem voltak nagy teljesítményűek, de soros, szívó dízel- és benzines motorjaikkal a maximális megbízhatóságot is adták.

A „per nyolcas”, németül Strichacht elnevezés eredete, hogy 1968-ban vezették be. A számos modell között inkább csak fanatikusok számára ismert, hogy a W115-ös Sedanból áttervezve bizony készültek kis haszonjárművek is, méghozzá pickupok, Mercedes-Benz 220D Pickup néven. Igaz, eredetileg nem az európai piacra szánták, hanem a dél-amerikai mezőgazdasági termelőknek, hogy áruikat piacra tudják szállítani vagy a farm körüli kisebb fuvarokat megoldják. Azonban ma már valóságos hajtóvadászat zajlik a még fellelhető példányokért, mivel mindössze 1044 darab készült. Ettől függetlenül Németországban már külön klub is alakult a modell köré.

pick up

Mercedes-Benz 220D Pickup, W115 alapokon. Alig több mint 1000 darab készült.

Ezt a pickupot 1972-1976 között gyártották, kizárólag Argentínában, a Buenos Aires-közeli Gonzalez Catanban lévő Mercedes gyárban, amikor tilos volt autókat importálni Argentínába. Így alkatrészként érkeztek a ma is működő üzembe, de ma már Sprintereket gyártanak. A sikerét jól jelezte, hogy az argentinok csak „A Pickup”-nak hívták.

Motorja OM 615 típusú, 2197 köbcentiméteres, soros, 4 hengeres szívódízel (volt), 60 lóerős teljesítmény, maximális nyomatéka pedig 128 Nm. Szériában 4 fokozatú kézi váltóval, opcióban automataváltóval. A végsebessége papíron 135 km/óra, a 100-as tempó eléréshez kerek fél perc kell. Az átlagfogyasztás 8,5 liter/100 km körül alakul. Ma már ezek a kisteharautók gyűjtők féltett kincsei.

Mercedes pickup

Bár sikeres volt, folytatás nem lett.

Műszaki adatok

Motor:
Soros, négyhengeres, hosszirányban beépített, hengerenként kétszelepes, szívódízel
• furat x löket: 87 x 92,4 mm
• összlökettérfogat: 2197 cm3
• kompresszió-viszony: 21:1
• legnagyobb teljesítmény: 60 LE/4200 ford./perc
• legnagyobb forgatónyomaték: 128 Nm/1500-2500 ford./perc

Sebességváltó:
4 fokozatú, kézi kapcsolású, szinkronizált, direkt végáttétellel. Áttételek: 1. 3,9; 2. 2,3; 3. 1,41; 4. 1; R. 3,66

Differenciálmű: i=4,08:1

Futóművek, felfüggesztés:
Elöl kettős trapéz lengőkaros, tekercsrugós, gumis csillapítással és lengéscsillapítóval. Hátul merev hajtott tengely, laprugóval, lengéscsillapítóval és stabilizátorral.

Fékrendszer:
Hidraulikus, kétkörös, vákuumos rásegítéssel, elöl 273 mm-es hűtött, hátul 279 mm-es tömör féktárcsák. Rögzítő fék lábpedállal működtethető.

Akkumulátor: 12 V /65 Aó

Gumiabroncs: 7,35 x 15/8

Üzemanyagtartály: 65 l

Mercedes pickup fülke

Egy automataváltós pickup fülkebelsője.

Méret- és tömegadatok

• hossz: 4725 mm
• szélesség: 1775 mm, tükrök nélkül
• magasság: 1440 mm
• tengelytáv: 2750 mm
• túlnyúlás elöl/hátul: 780/1195 mm
• nyomtáv elöl/hátul: 1448/1440 mm
• plató hossz x szélesség x magasság: 1920 x 1500 x 400 mm
• kerékdobok közti távolság: n.a.
• fordulási körátmérő: 11 m
• önsúly: 1380 kg
• teherbírás: 710 kg
• megengedett össztömeg: 2090 kg

Forrás: www.auto-medienportal.net