Amennyiben bárkinek is kétségei lennének aziránt, hogy az elektromos autózás hőskorát éljük, nosza rajta, pattanjon be egy ilyen szerkezetbe, és ismerkedjen meg azzal a semmivel össze nem hasonlítható élménnyel, amit egy ilyen autó jelent.

Két dolgot tudni kell. Az elektromos autók dinamizmusa magával ragadó, de miután ránézünk az energiatartalékainkról tudósító műszerre, gyorsan jön majd a filozófiaváltás, mert itt minden padlóvillanynak komoly hatótávzuhanás az ára.

Szépen átalakul a vezetési stílusunk, egyre inkább a megtehető kilométerek számának növelése lebeg majd a szemünk előtt, és már az is gyermeki örömmel tölt el minket, ha az ismert útvonalon úgy gördülünk végig, hogy csak alig fogyott a megtehető kilométerek száma. Szóval egyre tudatosabban használjuk majd a féket, a motorféket, az üresben gurulást, és a villanypedált is visszafogottabban tapossuk majd.

Persze ez azért nem jelenti azt, hogy ne állnánk ki egy jelzőlámpás gyorsulásra valami autócsodával szemben, és ne esne jól, amikor kilőve állva hagyjuk a többieket. Mert időnként majd úgy érezzük, hogy a tiszta és csendes suhanást valahogy népszerűsítenünk kell. Azonban egy dolgot ne feledjünk: ha elfogy az üzemanyag, nem indulhatunk el egy kannával az utánpótlásért…

Nissan

Az Nissan e-NV200 formavilága modern és szerethető – A szerző felvétele

Nissan

Elektromos autót vezetve átalakul a vezetési stílusunk – A szerző felvétele

A megint csak hosszúra sikerült bevezető után ismerkedjünk meg a Nissan e-NV200 tulajdonságaival. A Nissan különböző változataival megtett, most már több ezer kilométerrel a hátam mögött összegyűlt néhány tapasztalat is, így talán könnyebb lesz átfogó képet adni. Az előző részben a fontosabb műszaki paramétereket már tisztáztuk, úgyhogy most gördüljünk be a való világba.

Az autó formavilága nem fog bennünk érzelmi viharokat kelteni, de modern és szerethető. A rakodótér kialakítása a haszonjárműveknek megfelelő, de ezt az első részben már körbejártuk.

Nissan

A rakodótér kialakítása a haszonjárműveknek megfelelő – A szerző felvétele

Az utastér kényelmes, a műszerfal áttekinthető, informatív és a középső kijelző jóvoltából kellően attraktív is. A tervezők igyekeztek rakodóhelyekkel is ellátni minket, bár itt azért még lenne mit tenni.

Nissan

A Nissan e-NV200 műszerfala áttekinthető, de egyben attraktív is – A szerző felvétele

A két ülés közé beépített tágas kombinált szekrény rakodóperemei érthetetlenül alacsonyak, így onnan a kanyarokban minden le- és elrepül. Az ajtózsebeket olyan szűkre méretezték, hogy egy nagyobb kezű felnőtt már nem tud belenyúlni, és a télikabátos időszakban maximum a két ülés közé gyömöszölhetjük be a meleg ruhákat, ami nem tesz majd jót az állaguknak. Tehát bár az összkép jó, néhány dolgon érdemes lenne változtatni.

A hideg napokra és a fűtésszámla csökkentésére is gondolva mindkét ülés fűthető, sőt a fagyos reggeleken nem a vezető keze fűti majd a kormányt, hanem fordítva, ami a töltés közben előmelegített utastérben tovább javítja a komfortérzetünket, és a menet közbeni hőérzetünknek is jót tesz majd, még ha lejjebb vesszük is a fűtőteljesítményt, ami a gyakorlat alapján 22 fokos utastér esetén száz kilométerre vetítve 7-10 kilométeres valós hatótávvesztést jelent.

Nissan

A váltókar elhelyezése praktikus – A szerző felvétele

A műszerfal középső traktusában elhelyezett váltókar kézre esik, amire szükség is van, bár hagyományos értelemben vett váltó nincs, mert csak egy áttételen keresztül hajt a villanymotor, és igazán csak az irányváltás maradna, ha nem itt kapcsolnánk a P–R–N–D fokozatokat, és oldalra lökve a kart váltogathatunk a B (azaz erősebb visszatáplálás-állás), illetve a D között, amiben könnyebben gurulunk és gyorsítunk.

Nissan

Az ülések közé beépített tágas kombinált szekrények rakodóperemei lehetnének magasabbak – A szerző felvétele

A kar fölé került az ECO-gomb, amivel csökkentett energiafelhasználással és hatékonyabb visszatáplálással gurulhatunk – de ez se mindig igaz, azonban ezt hagyjuk meg holnapra, amikor már a gördülés kerül a középpontba!