isuzu pick up

Az Isuzu D-Max városban és terepen is kiválóan boldogul.

Úton az Isuzu D-Max pick-uppal

Korábban beszámoltunk az Isuzu D-Max tengeren túli bemutatójáról. Bár a járványhelyzet miatt hazai sajtóbemutató nem volt, már újra hozzáférhetők a tesztautók. Ezúttal egy hétvége állt rendelkezésre, hogy tüzetesen megismerjük a pick-upot. Szerkesztőségünk a legjobban felszerelt LS Plus modellt kapta. A könnyűfém felnik és a 265/60 R 18 méretű terepabroncsozás, valamint az oldalküszöb és a vaskos hátsó fellépő-lökhárító kombinációja nemcsak komoly karaktert adnak a gépkocsinak, de praktikusak is.

terepjáró

isuzu d max terepjáró

isuzu pick up

Praktikus pick-up, impozáns külsővel.

Belső tér

A belső tér inkább az észak-amerikai nagy pick-upokat idézi, főleg dizájn tekintetében. Az autó elöl-hátul kellően tágas, az ülések kényelmesek, az első ülések itt motoros állításúak voltak. A kormányoszlop állíthatósága kissé behatárolt. A hátsó ülések ülőrészei felhajthatók, extra rakodóteret alakíthatunk ki, ha szükséges.

isuzu d-max belső tér

isuzu pick up

isuzu d max terepjáró

A belső tér tágas, a hátsó ülések felhajtásával pedig extra rakodóteret alakíthatunk ki.

A belső térben használt anyagok és a kidolgozás már a felső kategóriás személyautókat idézi. A tárolóhelyek mérete, száma bőséges, igaz, a tablet vagy iratok elhelyezése már picit gondolkodóba ejt. A kezelőszervek, kapcsolók jól átgondoltak, minden érthető némi szemlélődés után. Klasszikusan japán a kormányoszlop melletti második kis kar, ami a tanksapka fedelét nyitja. A stop-start kapcsoló is bölcsen melléjük került.

A műszerfal jól áttekinthető, a klíma-szellőztetés és légbefúvás szabályozásának kapcsolóit kicsit szokni kell, a világító kis piktogramok sajnos napos időben alig láthatók.

isuzu pick up műszerfal

A műszerfal jól áttekinthető.

Kemény munkára tervezve

Már az elindulást követően érezni, hogy van benne anyag és erő, de könnyen, precízen kezelhető.

Ezt a pick-upot kemény munkára tervezték, elég a rugókra pillantani. A rossz utakon éreztük is az igénybevételt, mégis bátran haladhattunk. A motorház formája miatt szűk utcákban is remekül látni, érezni, hol van a gépkocsi eleje, a tükrök optikája is kiválónak bizonyult még sűrű városi forgalomban is. A munkautó-jellegre egyedül a nagyon rövid 1. fokozat és a picit hosszabb 2. fokozat utal, szaporázni kell a váltásokat. Erő és nyomaték van, csak hármasban kezd nekilendülni igazán. E tulajdonság majd vonatáskor tehet jó szolgálatot.

pick up

Erő és nyomaték az van, csak hármasban kezd nekilendülni igazán!

Nagyon fontos, hogy mindig álljunk meg teljesen, mielőtt 1. fokozatot kapcsolnánk! Ez Isuzu-sajátosság, az L és P szériák esetében is. A váltókar könnyed, precíz, a kapcsolási utak közepesen hosszúak. A gépkocsiban induláskor mindössze 1985 kilométer volt.

A fékerő kiválóan adagolható, terhelés nélkül sem hajlamos hirtelen fogni. A fékrendszer egyébként a klasszikus, elöl tárcsa-, hátul dobfékes. Az 50 km/órát, 4. fokozatban kb. 1450-es fordulaton értük el. A motor csendes, sima járású, jól időzített visszakapcsolásnál hatásos a motorfék. Az 5. fokozat már 60 km/órától használható. A kanyarstabiltásban nem volt hiba, jól érzékelhető a gépkocsi viselkedése. Országúton, autópályán is helytállt, 90-100 km/óráig még a szélzaj sem zavaró, az úttartása, kanyarstabilitása szintén kiváló. Igaz, ebben mindig fontos szerepe van a kormányműnek is.

isuzu d max teszt

A kanyarstabiltás és az úttartás is nagyszerű volt minden terepen.

Még 130-135 km/ó környékén is jól érzékelhető az úttartás, a sávváltás is teljesen jó, ellenben a D-Max és a profi terepes gumik természetesen nem idevalók. Előzéshez jól jön az 4. és 5. fokozat országúton vagy autópályán, vagy emelkedőn vontatmánnyal a számottevő sebességcsökkenés elkerüléséhez. A 6. fokozatot 85 km/órától már kapcsolhatjuk. 90 km/óránál 1700-at, míg 110-es tempónál 2000-et forog a motor, a 130-as tempót kb. 2500-nál értük el.

A terepfokozatok kapcsolása a már évek óta megszokott, elektronikus forgókapcsolós, és nagy öröm, hogy van benne hátsó diffizár, nem pedig elektronikus „varázslással“ próbálják nehéz helyzetből továbbhaladásra késztetni a fékek leamortizálásával.

A D-max terepen kezdett igazán elemében lenni, ugyanúgy haladtunk minden gond nélkül, mint a városi aszfalton. Itt már kevésbé volt kemény rugózás.

A pick-up fogyasztása terepen, országúton átlagosan 8,9 liter / 100 km volt, városban persze ennél valamivel több.

isuzu

isuzu pick up

A D-max terepen érzi magát igazán elemében!

Összességben egy elegáns, de mégis masszív munkaautót ismerhettünk meg az Isuzu D-Max-ban.

99 éve pick-upokat gyártanak

Az Isuzu jogelődjét 1893-ban alapították, hajó- és gépgyártóként kezdte meg működését. 1922-ben készült el az első pick-up-jellegű kisteherautó, majd 1926-ban az első nagyobb tehergépkocsi. 1934-ben használták először az Isuzu (ötven csengő) márkanevet, és 1936-ban már saját dízelmotorral rendelkeztek. 1971-től folytatnak együttműködést a General Motorsszal, és 1972-ben jelent meg az első globális pick-up-széria, a KB.

Az Isuzu kiváló dízelmotorjaival is hírnevet szerzett szerte a világban, és nemcsak számos személy- és tehergépkocsi-márkában, hanem nehézkategóriás munkagépekben, targoncákban és kisebb hajókban szintén megtalálhatók.

isuzu pick up

Az Isuzu kiváló dízelmotorjaival is hírnevet szerzett szerte a világban

A gyártmányprofilban nehéztehergépkocsik, kamionok és autóbuszok egyaránt megtalálhatók, amelyek Európában legfeljebb fotóról ismerősek, de természetesen a hibrid meghajtások sem hiányoznak.

Az Isuzunak jelenleg 37 leányvállalata van a 19 országban, és 9 gyáregységgel rendelkezik: 3 Japánban, 3 Thaiföldön, 1 Indonéziában, 1 Lengyelországban, 1 az USA-ban, míg a dízelmotorok kutató-fejlesztő központja Németországban található. A 2009-es Dakar versenyen egy D-Max ért célba az első helyen a dízel pick-upok mezőnyében.

Az Isuzu Magyarországon

Idehaza 1992-ben jelent meg az Isuzu, pick-upját Opel Campo, míg furgonját Isuzu Midi néven ismerhettük meg és váltak hamar népszerűvé. 2000-ben az Opel leállt a Campo gyártásával, majd a Midi is lekerült a kínálatból.

Egy teljesen új pick-up-generáció, hivatalos nevén a TF-széria 2001-ben jelent meg, amit 2003-tól kezdtek el forgalmazni Európában Rodeo néven. A következő évszám és nagy megújulás 2007-ben volt, amikor a birminghami haszongépjármű-kiállításon mutatták b, a ma is használatos D-Max jelöléssel, és ekkor kezdődött meg a magyarországi forgalmazás is.

Isuzu

Magyarországon 1992-ben jelent meg az Isuzu.

A következő fontos évszámok a fejlődésben 2012 és 2017 volt, az utóbbinál jelent meg a 2,5 literes, Euro 5-ös motor helyett, az 1,9 literes, Euro 6-os. Természetesen piactól függően más motorvariációk is voltak a kínálatban. A mostani, 2021-es modellek minden tekintetben egy új mércét képviselnek, és a világ minden táján ugyanazon típuskínálatot értékesítik, de természetesen a felszereltségi szintek piaconként eltérőek.