Újabb, kissé őrült, bár valójában nagyon praktikus újítással gyarapodhat a pick-upok felszereltségi listája: a csúszókormányzású, kompakt rakodókból ismert kormányzási móddal, vagyis a kerekek ellentétes irányú forgásával a gépkocsi egy helyben képes megfordulni. Igaz, ez csak a legkorszerűbb vezérléssel és kerekenkénti villanymotorokkal lehetséges.
Immáron széria vagy opció lehetne
A Rivian még 2019 decemberében mutatta be ezt a műszaki újítást, akkor még pusztán prototípusszinten. Az újfajta, helyben megforduló üzemmód az R1T pick-upban és az R1S típusjelű SUV-ban kerülhetne gyakorlati alkalmazásra.
Az elektromos üzemű gépkocsik mind a négy villanymotorját felhasználva, a kerekeket ellentétesen forgatva, egy helyben, körbe-körbe lehet forgatni megfelelő területű csúszós felület esetén, ugyanúgy, mint egy csúszókormányzású, gumikerekes kompakt rakodó esetében. Ezt egyik hagyományos hajtáslánccal rendelkező terepjáróval sem lehetne megcsinálni.
A Rivian cég elnöke, R. J. Scaringe szerint ezt nem célszerű sorozatgyártásban alkalmazni – bizonyos „komolytalan" és veszélyes vásárlók miatt –, ugyanakkor az illetékes hatóságok sem kifogásolták vagy vitatták a műszaki újítás hétköznapi létjogosultságát. Való igaz, nem gyakorlott és meggondolatlan gépkocsivezetők kezében tényleg veszélyes lehet.
Ezenkívül az új helyben fordulásos funkció a cégvezetés szerint nem áll összhangban a vállalat üzenetével, a környezet megóvásával, könnyű vele tönkretenni például egy legelőt. Ez valószínűleg arra utal, hogy a Rivian egy másik szabadalmaztatott szlalomtrükkje, a K-Turn Mode szintén nem jöhet szóba. De maga a hajtáslánc-elrendezés és terepjáró képesség továbbra is a középpontban marad.
Aki már vezetett elektromos terepjárót, szintén egyet fog érteni abban, hogy az a rendkívüli precíz működés és pontosság, amire az elektromos meghajtás képes, sokkal élvezetesebbé és kevésbé idegőrlővé teszi a terepezést. A Rivian már most kihasználja ezt az előnyt az R1T és az R1S különálló hajtási módjaival.
Bár az nem világos, hogy a Rivian esetleg lecsaphat-e a Mercedes ötletére a már közelgő EQG elektromos SUV-jával kapcsolatban, amit „G-Turn"-nek neveztek el.
A Rivian mostanában kezdi meg a Dual Motor (kétmotoros) pick-upok első darabjainak leszállítását, amelyek a vállalat saját, költségtakarékos Enduro hajtásegységét tartalmazzák, amely magában foglalja a motort és a fordulatszám-csökkentő áttételeket is. Ezeket hamarosan a Quad Motor (4 motoros) változatokra is alkalmazni fogják.
Forrás: www.greencarreports.com