Senkinek sem kell bemutatni az amerikai hadsereg legnépszerűbbé vált és egyik legsokoldalúbban használt járműveit. A civil hétköznapokban azonban a Hummer soha nem lett széles körben elterjedt, ami minden bizonnyal méreteinek, árának és minimális típusvariációinak köszönhető. Tipikus pick up most sem lesz belőle, de egy elektromos üzemű, inkább nyitott rakfelülettel rendelkező szabadidős járművé formálták. A tervek szerint 2023-ban kerül forgalomba a teljes kínálat.
Az alapvető kialakítás maradt, felirat nélkül is sejthető, milyen jármű
Terepjáró új platformokon
Alváz helyett egy keretes, kettős padlóvázra épül a karosszéria, ebben van a teljes, 24 modulból álló akkucsomag, illetve konzolosan kapcsolódnak hozzá a független felfüggesztésű futóművek. A tervezett hatótáv legalább 350 mérföld, azaz 560 kilométer. A tápfeszültség 800 volt, az akkucsomag 350 kilowattos, egyenáramú gyorstöltőre is csatlakoztatható. Ekkor 10 perc alatt már kb. 160 kilométerre elegendő töltöttség érhető el. Az akkumulátoroknál a korábbiaktól teljesen eltérő összetételt alkalmaznak, 70 százalékkal kevesebb kobalttartalommal.
Az akkucsomag és vázszerkezet
Levehető tetőelemekkel kabrióvá alakítható a terepjáró
Lényeges újítás az energiagazdálkodási szoftver, amely a navigációval megtervezett útirányon előre jelzi a pillanatnyi fogyasztás függvényében a legközelebbi töltési pontokat.
A terepjáróba 2 vagy 3 motor kerül beépítésre (EV2x; EV3x típus), maximum 1000 lóerő összteljesítménnyel és 15.594 newtonméterrel. Amennyiben van kellő tapadás, akár 3 másodperc alatt is képes 96 km/órára (60 mph) gyorsulni álló helyzetből.
Az első motor csak az első kerekeket hajtja, míg a két hátsó motor külön-külön csak a hátsókat. Elöl van mechanikus differenciálzár, a hátsó kerekek fordulatát az elektronika hangolja össze ívmenetben, de kapcsolható egy virtuális zárás is, amikor mind a 4 kerék fordulatát (sárban, síkos úton vagy nehéz terepen) a számítógép hangolja össze. Az első motor 13,3:1, a hátsók 10,5:1 fix áttételen át hajtják meg a kerekeket.
Utastér és plató
A kormányzás szintén kapcsolható, sebességtől függően: csak első, első-hátsó a legkisebb fordulási körhöz, valamint oldalazó mozgás is lehetséges, például könnyebb parkoláshoz. Mind városi forgalomban, mind terepen maximum 18 kamera segíthet feltérképezni a körülöttünk lévő akadályokat, terepviszonyokat. A fékenergia maximális hasznosításakor akár egy pedállal is vezethetjük a gépkocsit.
A nullszériás modellek már túl vannak a járművenkénti 320 ezer kilométeres próbafutásokon az USA és Kanada útjain és terepein. A sorozatgyártást a közel 40 éves detroiti Hamtrack-Assembly Centerben fogják végezni, ahová teljesen új gyártósort szerelnek fel, 2,2 milliárd dollár értékben, kimondottan a Hummer EV modellekhez. Az előrendeléseket már 2021 második felétől fogadják, az első példányok leszállítása 2022 végén várható.
Az LCD-műszerfal már ma is gyakori
Eddig ismert műszaki adatok (kiviteltől függően):
• szabad magasság: 302-404 mm
• terepszög elöl: 44,3-49,7°
• terepszög hátul: 33,7-38,4°
• bakhátszög: 25,4-32,2°
• gázlómélység: 71-81 cm
• lépcsőmászó képesség: 46 cm
• rugóút elöl-hátul: 330 mm
Forrás: https://plants.gm.com/media/