Igaz, az Ineos Grenadier nem Európában lesz kifejezetten befutó, hanem a világ más részein, főleg afrikai, közel-keleti és ausztrál piacokon. Idehaza 2022 őszén várható a piaci bevezetése. Kétféle kivitelben készül: 5 személyes, 5 ajtós személyautóként, valamint 5 személyes, 4 ajtós pick-upként.

Land Rover terepjáró

5 személyes, 5 ajtós személyautóként, és 5 személyes, 4 ajtós pick-upként kerül a piacra.

Előzmények

Nem nehéz kitalálni, hogy németül gránátost jelent a név, de valójában katonai kivitel nem szerepel a tervek között. Sőt, a "Grenadier" egy híres londoni söröző, innen ered a név. A gépkocsi ötlete egy bizonyos Sir James Arthur Ratcliffe angol milliárdostól származik – aki minden bizonnyal Land Rover-rajongó. Megpróbálta megvásárolni az egykori cég teljes üzemét és gyártósorát, sajnos sikertelenül, de még a formaterv miatt is beperelték, amit végül ő nyert meg. Így más úton-módon kellett elkezdeni a gyáralapítást.

Tervezési szempontok és főbb műszaki jellemzők

Mind az európai, mind a japán vagy amerikai létraalvázas, kockaforma terepjárók jellemzően az ütközésvédelmi és gyalogosvédelmi előírások miatt buktak el, és a légellenállás sem volt kedvező, utóbbi az emissziós normák teljesítését befolyásolja közvetve.

pick-up

Erőforrásként 3 literes, sorhatos benzines és dízelmotor lesz a BMW-től

Az 5/7 személyes kivitel hossza 4927 mm, tengelytávja 2921 mm, míg a platós pick-up a legalább 1,5 méteres, áfa-visszatérítésre is jogosult minimum platóméret miatt 3226 mm-es tengelytávval készül, így a teljes hossz 5,2 méter körül alakul. Az önsúly kb. 2,7 tonna, erre jön 750-1000 kg hasznos teherbírás. Sajnos itt megint megosztott lesz a piac, hiszen sok országban "B" kategóriával 4,5 tonnáig vezethetők a gépkocsik, köztük 4 EU-tagállamban is!

terepjáró

Tesztút az Alpokalján

A gázlómélység 80 cm, a személyautó-változat terepszöge elöl 37,9°, hátul 38,8°, a bakhátszög 27,9°, míg a szabad magassága legalább 257 mm. A merev tengelyeket a traktorjairól közismert olasz Carrarótól szerzik be, a futóművek tekercsrugós felfüggesztésűek, és az első, hátsó és közbenső, kapcsolható differenciálzárak sem hiányoznak majd.

Land Rover terepjáró

Csomagér, rakományrögzítő sínekkel

Erőforrásként 3 literes, sorhatos benzines és dízelmotor lesz a BMW-től, 285 LE, 450 Nm, illetve 249 LE és 550 Nm paraméterekkel, természetesen Euro 6d normával. A 8 fokozatú, automata váltómű a ZF gyártmánya. A motorolaj és a sebeségváltó egy-egy külön olajhűtőt kap az esetleges extrém igénybevételekhez.

A belső tér ránézésre kissé puritánnak tűnik, de a legjobb minőségű anyagokból készül, az üléseket a Recaro szállítja. A műszerfal és kapcsolók inkább egy kisrepülőgépet vagy munkagépet idéznek, semmi varázslat. Ettől függetlenül a 12,3 collos többfunkciós központi kijelző sem hiányozhat, például audio, navigáció vagy a kameraképek megjelenítéshez.

terepjáró

terepjáró

A belső tér ránézésre kissé puritánnak tűnik, de a legjobb minőségű anyagokból készül

A gépkocsikból már 130 darab prototípus is legyártásra került, amelyeket a világ minden táján kemény teszteknek vetettek alá, és összesen 1,8 millió kilométert futottak. Köztük a legendás, a magyar határtól mindössze kb. 90 kilométerre lévő, Graz melletti Hausberg Schöckl hegyvidéken, ahol jó 60 éve nyúzzák a terepjárókat. Anno itt tesztelték rendszeresen a Puch / Mercedes-Benz G-szériát és a Steyr-Puch gyártmányokat is.

terepjáróterepjáró

A kormány mögött minimális LCD-kijelző és felső kezelőpanel. Mellette az osztott napfénytető látszik

A márkaszervizek az értékesítési pontokon lesznek, ugyanakkor a Bosch szervizhálózatában is bárhol javíttathatók lesznek.

Forrás: www.auto-medienportal.net