A Datahouse 2019-es összesítő adathalmazából nagyon sok érdekesség derül ki, ami a Magyarországon elsőként forgalomba helyezett, új négykerekűeket illeti. A vásárlási kedv az elmúlt években magabiztosan emelkedett, és a számokból az is kiderül, hogy év vége felé haladva egyre bátrabban nyílnak a pénztárcák.
|
Szépen látszik a markáns emelkedés – fotó: Datahouse
Ha a részletes listát nézzük akkor az is látszik hogy a Suzuki nemcsak tartotta az elsőségét, hanem még nagyobb előnyre tett szert 2019-ben az előző évekhez képest. Ehhez nyilván kell a Vitara töretlen népszerűsége, hiszen az eladott S betűs gépjárművek közel felét a városi terepjáró teszi ki. A Top 20-ban a 2019-es és 2018-as eladások tekintetében komolyabb negatív eredményt csak a Nissan produkált, és a közel -1700 db gépjárművet nagyjából a SUV kategória, vagyis a Quashqai, a Juke és az X-Trail hozta össze. A legjobb 20 közül kikerült a Lada is, mint az elmúlt évek nagy visszatérője, de a számok csökkenésére valószínűleg komoly hatással volt, hogy az újraélesztett, újrapozicionált, és új típusokban is bővelkedő márkáról felreppentek a hírek, hogy kivonul a magyar piacról.
|
A Top 20 márka, ami az új autó forgalomba helyezéseket illeti Magyarországon az elmúlt években – fotó: Datahouse
2018-ban már vártuk a SUV imádat csökkenését, de valamilyen titokzatos erő nem engedi hanyatlani a városban sok, terepen kevés autók népszerűségét. Sőt, ha csak néhány tized százalékkal is, de javítani tudott a városi terepjárók új forgalomba helyezése Magyarországon. Persze nagyon sok pozitív dolog szól az ilyen típusok mellett, kezdve a tágas belsőtől, a strapabíróbb futóművön át a biztonságig. Ráadásul most már az is komoly fegyverténynek bizonyul ennyi adat tükrében, hogy a divatnak hitt SUV mánia, valójában tudatos vásárlói erő.
A városi terepjárók népszerűsége töretlen volt 2019-ben is – fotó: Datahouse
A szabadidőautók táblázatunk első szegmensében egyértelműen nagyot javított 2018-hoz képest a Captur, és ha százalékos arányt nézünk akkor jól mutat a Kona és a CR-V valamint a CX-3 menetelése is. A 20-as listáról éppen lemaradók között van egyébként a Juke, a Kadjar, és a Volvo XC60 is.
|
A Vitara nemcsak első, hanem még növelte is számait – fotó: Datahouse
Hangsúlyozzuk, a táblázatok adatai a Magyarországon elsőként forgalomba helyezett, új gépjárművekre vonatkoznak. Ennek kapcsán pedig a végére jöjjön egy lista az ínyenceknek, akik egy Pickup-ban nemcsak az igáslovat, hanem a társat a munkában, a mérnöki megoldások sokaságát, és a mindenen átgázolok full megrakva életérzést szeretik.
|
A Ranger ismételten a dobogó csúcsán – fotó: Datahouse
Ha terepjárót, SUV-ot, vagy Pickup-ot vásárolnál, nézz szét apróhirdetéseink között. Sőt ha szeretnéd eladni gépjárművedet, adj fel hirdetését ingyen.