Formatervben vannak közös vonásai a Tundrával, a hajtásláncban és alkalmazásban azonban két jól elkülöníthető szériáról van szó. A legújabb Tundra 2021 őszén került piacra, a megújult Tacoma premierje idén májusban volt, Hawaiin.
Formatervben vannak közös vonásai a Tundrával – fotó: www.global.toyota/en/newsroom/
Hilux-utód
Az észak-amerikai piacon is csak a Hilux pick-upot forgalmazta a Toyota egészen 1995-ig, majd érkezett a Tacoma, 1999-től pedig a Tundra is. A Tacoma megmaradt egy inkább off-road, hobbi- és könnyebb munkaautónak, míg a Tundra egy tipikus munkaautó magánvállalkozásoknak, közüzemi szolgáltatóknak vagy építőipari és bányaipari cégeknek.
Gyártják kapcsolható összkerékhajtással is, ellenben nincs olyan nehézkategóriás (HD) kivitele, mint az amerikai márkáknak, hátul ikerkerékkel. Maximális teherbírása 800-900 kg közötti, a vontatókapacitás 5400 kg. A Tacoma teherbírása ezzel szemben 769 kg körül alakul, a vontatmány maximum 2925 kg lehet.
Közös alapokon
A Tacomát ezúttal az alapoktól kezdve újratervezték, a Tundrával és a Sequoia-val közös TNGA-F globális kisteherautó-platformra, kimondottan az észak-amerikai piaci igények alapján. Az immáron negyedik generációs Tacomához egy új, nagy szilárdságú, zárt profilú acélvázat használnak, olyan konstrukciós módosításokkal, amelyeket az off-road-rajongók nagyra értékelnek. Továbbá a teljesen újratervezett, több lengőkaros, tekercsrugós hátsó felfüggesztés jelentősen javítja a menetdinamikát és a rugózást.
A Tacomának ezzel együtt megjelent egy különleges „Trailhunter" változata is, amelyet először a SEMA 2022 kiállításon mutattak be, akkor még prototípusként. Ezzel a különleges kivitellel a piaci pozíció megőrzése, erősítése a Toyota célja a középkategóriás pick-upok piacán. A vadonatúj 2024-es Tacoma még idén forgalomba kerül, az i-FORCE MAX modellek pedig 2024 elején érkeznek.
Design és a "tacomaság" által vezérelt tervezés és fejlesztés
A Toyota az észak-amerikai székhelyű CALTY Design Centerben, a kaliforniai Newport Beachen és a michigani Ann Arborban található. A tervezését ismét ők irányították, akárcsak a tavaly bemutatott Tundra és Sequoia esetében. A vadonatúj Tacoma tervezésénél elsődleges céljuk az volt, hogy hitelesen az ügyfelek ízléséhez alakítsák azt. Még az átépített „Baja 1000"-es terepverseny Toyota pick-upjait is tanulmányozták: megemelt futóművek, profi terepgumik, karcsú karosszéria és tekintélyes megjelenés.
Ugyanakkor a tervezőcsapat arra törekszik, hogy a Toyota pick-upok főbb vonalaikban hasonlítsanak egymásra, de mindegyiknek egyedi karaktere legyen. Ettől függetlenül a széles felső hűtőrács az eredeti Hiluxra utal.
A masszív alsó védőlemezek, a gallytörő rácsra emlékeztető közbenső hűtőrácskeretek a Trailhunter változatnál a robusztusságot jelenítik meg. Bár ezen elemek a többi Tacománál is felfedezhetők, de sokkal visszafogottabban. További jellegzetes dizájnelemek közé tartoznak a magasan elhelyezett fényszórók, az oldalsó funkcionális légbeömlők, a hatszögletű hűtőrácsmotívum, valamint az integrált tető- és hátsó spoilerek.
Sőt, van a „Limited" kivitel is, amely egy elegáns küllemű, belül luxusfelszereltségű pick-up.
Ennek ellentéte egy kívül szolidabb, de belül nagyon egyedi „Tacoma TRD Off-Road" modell.
A tervezők – szem előtt tartva a marketinget is – arra törekedtek, hogy a különböző modelleket, felszereltségi szinteket minél jobban és egyértelműen szétválasszák. Ennek megfelelően igyekeztek ezekhez hozzárendelni a teljes hajtásláncot és a részletkonstrukciókat is.
Robusztus felépítés és képességek – a lényeg a részletekben
Az új Tacoma alváza teljes egészében nagy szilárdságú acélból készült, könnyítéssel és lézerhegesztéssel. A kereszttartókat szintén megerősítették a tartósság érdekében, míg a karosszéria merevségének növelése és a súlycsökkentés érdekében a karosszéria felső részén alumíniumot használnak. Nem titkolt cél az expedíciós tetősátor vagy a belső térben mini hűtő beépíthetősége. Az alvázszerkezeten – minden eshetőségre – egy hátsó magas emelési pontot is kialakítottak, ha sikerülne felakadni durva terepen. A kormánymű egy új kereszttartót kapott a nagyobb védelem és jobb úttartás érdekében.
A Tacoma menettulajdonságait és kezelhetőségét jelentősen javítja a már említett új, több lengőkaros hátsó felfüggesztés is, kiváltva a korábbi laprugós futóművet, típustól függően. A laprugók azonban továbbra is megmaradnak az SR, SR5 XtraCab és TRD PreRunner modellekben a szériafelszereltség részeként.
A Tacoma mostantól szériában mind a négy kerékre tárcsafékeket is kap, nagyobb fékteljesítményt, míg a TRD modellek és a magasabb felszereltségű modellek pluszban nagyobb méretű első féktárcsákkal rendelkeznek.
Az i-FORCE MAX hajtásláncú TRD modelleknél és a szintén magasabb felszereltségű modelleknél a hátsó fékek is nagyobb méretűek. Az elektronikus rögzítőfék lehetővé teszi az alacsony sebességű, adaptív tempomatos sebességtartást és a meggurlásgátló funkciót is. A Tacomák elektromechanikus kormányművet kapnak.
A Tacomák mostantól kifejezetten az egyes felszereltségi szintekhez, modellekhez hangolt felfüggesztésekkel rendelkeznek. A TRD Sport például piros, sporthangolású ellátott
lengéscsillapítókat kap. A TRD Off-Road fokozatot egycsöves, Bilstein, távvezérlésű, szintállításos lengéscsillapítókkal szerelték fel a nagyobb rugóút és a nagyobb hőelvezetés érdekében, valamint egy végállás-szabályozó szelepet is tartalmaz (ESCV), amely megnövelt csillapítóerőt biztosít, amikor a felfüggesztés a löket végállásához közeledik.
A TRD Pro, a FOX új, három fokozatban állítható, belső megkerülő szelepes, távtartályos, háromutas QS3 lengéscsillapítókkal van felszerelve a nagysebességű terepen való haladáshoz, valamint a FOX belső úszódugattyúja (IFP – Internal Floating Piston) hátul az ütközéseket csillapítja a jobb úttartás és a komfort érdekében.
A Trailhunter az ARB cég új Old Man Emu (OME) 4×4 felfüggesztését tartalmazza, amelyet az optimalizált terepezési hasmagasságra és hasznos teherbírásra hangoltak.
Tacoma Trailhunter, vérbeli off-road jármű – fotók: www.global.toyota/en/newsroom/
A Limited fokozat új adaptív AVS (Adaptive Variable Suspension) rendszer, amely folyamatosan módosítja a csillapítóerőt elöl-hátul a változó út- és terepviszonyok alapján a maximális komfort érdekében.
A vontatás megkönnyítése érdekében a Tacoma számos támogató funkcióval rendelhető, beleértve a pótkocsi-fékvezérlőt, az összekapcsolási segédet és a digitális kijelzős tükröt. A tolatási segéd az általános manőverezésben segít, míg az „egyenes útvonal asszisztens" az egyenes vonalban történő tolatást szolgálja.
A rendelkezésre álló 360 fokos felülnézeti kameraképen a jármű környezetét láthatjuk, a pick-up és a vontatmány körül is, holtterek nélkül.
A formaterv lényeges, bár ránézésre észrevétlen részlete, hogy 7 százalékkal megnövelték a plató térfogatát, az oldalfal felső éléig mérve. Az alumínium hátsó platóajtó elérhető motoros nyitás és zárási funkcióval is (opció) megszorulásgátlóval, valamint egy vészhelyzeti gyorskioldó és -záró gombot is beépítettek mindkét hátsó lámpába. 400 W-os váltóáramú, inverteres konnektor áll rendelkezésre a platón és a fülkében, a középkonzol hátsó részén.
Az i-FORCE MAX modellekben alapfelszereltségként 2400 W-os (110 voltos) váltóáramú, elektromos csatlakozók és 12 voltos egyenáramú csatlakozók szintén rendelkezésre állnak. A Trailhunter beépített, nagy teljesítményű légkompresszorral rendelkezik a nagyméretű terepabroncsok gyors felfújásához.
Hajtáslánc
A Tacoma két erős és hatékony hajtásláncot kínál, amelyek alapja egy 2,4 literes, soros, négyhengeres, benzines turbómotor. A belépőszintű SR változatokban 228 lóerőt és 329 newtonmétert produkál. Az összes többi modellben ez a motor 278 lóerőt és 430 newtonmétert teljesít, és egy új, 8 fokozatú, elektronikusan vezérelt, automata váltóval párosul. Azonban kérhető lesz egy 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó is, amelynél a motor leheletnyivel gyengébb lesz: 270 LE és 420 Nm.
6 fokozatú kézi váltó szintén kapható – fotó: www.global.toyota/en/newsroom/
A Tacoma i-FORCE MAX hibrid hajtáslánca a TRD Sport, a TRD Off-Road és a Limited változatokhoz opcióként elérhető, míg a TRD Pro és Trailhunter csúcsmodellekben alapfelszereltség lesz.
Az i-FORCE MAX a 2,4 literes motort egy 48 lóerős villanymotorral párosítja, és a nyolcfokozatú sebességváltóba van beépítve. Ez egy 1,87 kWh-s NiMH akkumulátorcsomagból táplálkozik, és a kettő együtt 326 LE rendszerteljesítményt és 630 Nm nyomatékot eredményez. Ezzel a Tacoma visszaváltás nélkül képes felmenni egy 8 százalékos emelkedőn, így minden eddiginél gazdaságosabb is lesz.
A csak hátsókerék-meghajtású Tacomák automata, korlátozott csúszású differenciálművel (Auto LSD), míg a négykerék-hajtásúak elektronikus kapcsolású, kétfokozatú osztóművel rendelkeznek, aktív vonóerő-szabályozással (A-TRAC) és szintén Auto LSD-vel, 4L és 4H tartományban egyaránt.
Az elektronikusan zárható, hátsó differenciálmű alapfelszereltség a TRD PreRunner, TRD Off-Road, TRD Pro és Trailhunter modellekben.
Az új Limited kivitel állandó összkerékhajtással rendelkezik, középső sperr-differenciálművel az i-FORCE MAX modellekben.
Kalandra fel!
A teljesen új, opciós első stabilizátorrúd egy gombnyomásra lekapcsolható, a futómű mozgása 10 százalékkal nő az előző modellhez képest. Az elektronikus stabilizátorrúd-kioldó még a Toyota által jóváhagyott emelőszerkezettel is kompatibilis.
A Tacoma terepszögei elöl 33,8°; középen 23,5°; míg hátul 25,7° a TRD Pro modellek esetében, vonóhorog nélkül. A hasmagasság legfeljebb 28 centiméter (TRD Pro).
A Tacoma számos kamerával rendelkezik (TRD Off-Road, TRD Pro és Trailhunter), és az akadályok a 14 hüvelykes érintőképernyőn láthatók.
Az első vonószem szériafelszereltség, a hátsó vonószem opcióban kapható.
A Multi-Terrain Select – amely mostantól 4H és 4L fokozatban is működik – többféle beállítást kínál a kerekek kipörgésének szabályozására különböző terepviszonyok között, például sárban, földúton és homokban.
A Toyota a Tacomába is átültette a CRAWL Control funkciót a Lexus GX-ből, amely alacsony sebességű, terepes tempomatként működik lejtmenetben, ami lehetővé teszi, hogy
a vezető a kormányzásra összpontosítson, miközben a rendszer az öt választható sebesség egyikét tartja fenn. Amikor a tapadás minimális, az elektronikusan aktiválható hátsó zárható differenciálmű 50/50 arányban oszthatja meg a nyomatékot a hátsó kerekek között.
A manuálisan váltóval szerelt Tacomák 2017 óta alapként kapnak kuplungindítás-kapcsolót, amely lehetővé teszi bizonyos helyzetekben, hogy első fokozatban, felengedett kuplungpedállal is el tudjunk indulni, a fékpedál felengedésével és a motor beindításával. Ez a gyári megoldás Európában minden bizonnyal ismeretlen.
Teljesen új Trailhunter – az off-road bajnok
A Trailhunter megalkotásakor a Toyota az ausztrál ARB-vel és az Old Man Emuval (OME) dolgozott együtt a pozícióérzékeny, 2,5 hüvelykes, kovácsolt, egycsöves, külső olajteres lengéscsillapítókon, a vonószemekkel ellátott, acél hátsó lökhárítón, továbbá a fülke mögé szerelt, MOLLE-panelekkel ellátott bukókereten. Az ARB mérnökei még az amerikai részlegnél is dolgoztak a Toyotának.
A duplafülkés változat 1,5 és 1,8 méter hosszú platóval egyaránt kapható lesz, könnyű (általános) vagy nehéz célú (heavy duty) kivitelben számos, munkaautóhoz, túrázáshoz alkalmas kiegészítővel, tartozékokkal egyaránt.
Az OME lengéscsillapítók a 33 colos Goodyear Territory R/T gumiabroncsokkal együtt további két százalékkal növelik a szabad magasságot (elöl 25, hátul 37 milliméterrel). A gázlóképességet szériában a magasan vezetett kipufogórendszer, valamint a jobb oldali szélvédő oszlopra helyezett szívócső növeli.
A Trailhunter alsó acéllemez-védelmet is kap gyárilag, míg az éjszakai megvilágítást az első Toyota-felirat alatti, kb. 50 cm-es LED-fénysáv növeli a korábban tetőre szerelt pótfényszórók helyett. Ezt természetesen közúton tilos használni!
A normál irányjelzők elöl a kombinált főfényszórókban kaptak helyet, de a hűtőrács alsó részén lévő, szintén LED-es ködlámpa-sávfényszórók napjaink technikájának köszönhetően fehér/borostyán sárga színváltósak, és alsó irányjelzőként is funkcionálnak. Egyedi praktikum a platószegélybe épített 2-2 LED-es oldallámpa, amelyek jó szolgálatot tehetnek esti munkavégzésnél vagy kempingezés közben.
A nagy teljesítményű 2400 W-os váltóáramú inverter és konnektor (USA-szabvány, 110 volt) biztosítja a fülkebelsőben és a platón a különféle elektromos berendezések, eszközök működtetését, de a megszokott 12 voltos (szivargyújtós) USB-csatlakozók is beépítésre kerültek. A biztonságos működés érdekében három kiegészítő kapcsoló is beépítésre került a műszerfalon.
Jelenleg több mint 100 opciós tartozék, kiegészítő közül válogathatnak a vásárlók, de a kínálat még tovább fog bővülni.
A belső térben klasszikus „hiluxos" szürkeség, fő a funkcionalitás – fotó: www.global.toyota/en/newsroom/
TRD Pro – versenyszellem
Míg a Trailhunter kifejezetten kemény off-road jármű, addig a Tacoma TRD Pro szolidabb küllemű, de aszfalton és könnyebb terepen is gyors haladásra tervezték, mondhatni rally-pick-up. A piros színű, alumínium, első TRD felső lengőkarok optimalizálják a futómű-geometriát, és csökkentik a rugózatlan tömeget, míg a Fox belső megkerülőszelepes, 2,5 hüvelykes Quick Switch 3 (QS3) lengéscsillapítók három különböző fokozatban állíthatók a lengéscsillapítók külsején található tárcsával a csillapítás hangolásához. Az új multilink hátsó felfüggesztés köré épített FOX Internal Floating Piston (IFP) felütközésgátlók segíthetnek a legzordabb terepek leküzdésében.
A stabilitás növelésében és a terepleküzdésben kulcsszerepe van az elöl 50, hátul 37 mm-es megnövelt szabad magasságnak, valamint a 76 milliméterrel szélesebb nyomtávoknak a Tacoma SR5-höz képest.
A 33 colos Goodyear Territory R/T gumiabroncsok mattfekete, könnyűfém felnikre szereltek. Az i-FORCE MAX motor a gyorsabb reagálás érdekében sportlégbeömlőt és légszűrőt, valamint kétoldali kipufogócsöveket kapott.
A LED-es nappali menetfény a fő fényszóróval együtt is működik, egyenletes megvilágítást adva este. A fehér LED-es ködlámpa szintén a hűtőrács alá lett beépítve.
Az ARB hátsó fém lökhárító kialakítása növeli a hátsó terepszöget, és két piros vonószemet kapott, a motorteret elölről alumínium védőburkolat óvja.
Kizárólag az új TRD Pro-ba került először beépítésre a piros színű, IsoDynamic Performance bőrkárpitozású ülés, amely fekete vázszerkezete látható is, és motorsportérzést sugall. Természetesen nagy sebességnél is megfelelő, stabil tartást nyújt a testnek. Igazi kuriózum, hogy az ülésváz egy levegő-olaj lengéscsillapító rendszert használ, amely az ülés függőleges és oldalirányú mozgását egyszerre csillapítja, és stabilizálja a fejet és a nyakat, de a csillapítás mértéke is állítható, akár ki is iktatható!
A vadonatúj Tacomába a legújabb technológiát és információs képernyőket építették be, amelyek jelentős frissítéseket is hoztak. Az új 8 colos vagy a rendelhető 14 colos multimédiás érintőképernyőn a Toyota legújabb Audio Multimedia-rendszere fut, amely a 2022-es Tundra pick-upban debütált, és a Toyota texasi központú Connected Technologies csapata tervezte. A rendszer támogatja a vezeték nélküli Apple CarPlay® és Android Auto™ rendszert, és jól párosítható a fokozott teljesítményű Qi vezeték nélküli telefontöltő paddal. Egy USB-C adat- és töltőportot integráltak a kijelző jobb oldalára, és kettős USB-C töltőcsatlakozót is tartalmaz mind az elöl ülők, mind a hátsó utasok számára.
A 12,3 hüvelykes digitális műszerfal – négy különböző stílusban – a magasabb felszereltségi csomagokhoz széria, míg az alacsonyabb felszereltséghez 7 colos műszerfal tartozik.
Minden típusváltozatnál alapfelszereltség a nyomógombos indítással ellátott Smart Key-rendszer. Aktív Remote Connect-próbaüzemmel vagy előfizetéssel a rendelkezésre álló digitális kulcs csatlakozik a kompatibilis okostelefonokhoz, hogy lehetővé tegye a járműbe való bejutást, a hátsó ajtónyitást és a jármű indítását (4G-hálózat függvényében). A digitális kulcs távolról is megosztható másokkal anélkül, hogy valakinek fizikai kulcsot adnánk. Ezenkívül egy intelligens kártyakulcs is kapható, amely bankkártya méretű, így a kulcsot könnyedén vihetjük bárhová.
A fülkebelső háromszor annyi tárolóhelyet kínál a hátsó ülés alatt, mint a kifutó modellek, és a hátsó üléstámla is síkban lehajtható, mintegy további rakodófelületként. A műszerfalon és a középkonzolon újragondolták a rakodási lehetőségeket apróbb holmiknak, míg az ajtókon lévő MOLLE-panelek még sokoldalúbb használatot tesznek lehetővé.
Újdonság, hogy a műszerfalon található QR-kód a Toyota weboldalára irányítja a tulajdonosokat, ahol segédleteket találnak a tervezéshez, és 3D-nyomtatással elkészíthetik saját egyedi kiegészítőiket, például lámpabúrát, többfunkciós szerszámot vagy szerszámkészletet.
Azok számára, akik szeretnek a kempingben is bulizni, a Tacoma mostantól egy
prémium tíz hangszórós JBL® audiofrissítést ad, egy új, külsőleg csatlakoztatott mélynyomót is kínálva a jobb teljesítmény érdekében.
Tacoma TRD Pro: szolid, célszerű küllem – fotók: www.global.toyota/en/newsroom/
Egyedi belsőtér- és üléskialakítás. Ez a csomag része... – fotók: www.global.toyota/en/newsroom/
...akárcsak a teljesítménynövelő szívó- és kipufogórendszer vagy a könnyített alumínium lengőkar – fotók: www.global.toyota/en/newsroom/
Egy Tacoma mindenkinek
A Tacoma új generációja számos kivitelben és felszereltségi szinttel lesz kapható. Újdonság a kétajtós, 2 személyes XtraCab és a megszokott Double Cab 4 ajtóval 5 személynek.
Az SR, SR5 és TRD PreRunner modellekhez kapható XtraCab a maximális használhatóságról szól, hátul belső tárolóhelyekkel és 2 méter hosszú platóval gyártják. A hátsó tárolóhoz való gyors hozzáférést a hosszan elcsúsztatható, memóriával ellátott vezetőülés segíti. Továbbá az utasülés támlája síkban lehajtható és munkaasztalként is használható, palacktartóval.
A teljes Tacoma-modellkínálat a következőkből fog állni: SR, SR5, TRD PreRunner, TRD Sport, TRD Off Road, Limited, TRD PreRunner, TRD Sport, TRD Off Road, TRD Pro és Trailhunter. A 2024-ben visszatérő TRD PreRunner XtraCab-konfigurációban lesz kapható, de csak hátsókerék-meghajtással (4x2). Ellenben lesz hozzá megemelt első felfüggesztés, nagyobb átmérőjű BFGoodrich terepgumik és elektronikusan kapcsolható differenciálmű.
A sportosabb megjelenés érdekében a TRD Sport fekete 18 colos TRD keréktárcsákat kap,
színes ajtókilincseket és sárvédőket, légbeömlő nyílást a motorháztetőn, fekete külső jelvényeket és alumínium pedálokat.
A TRD Off-Road változat fokozat minden eddiginél jobb terepjáró-képességű, köszönhetően az új Bilstein távtartályos, egycsöves lengéscsillapítóknak, amelyek jobb hőelvezetést biztosítanak; az első stabilizátorrúd-leválasztó opcióban kérhető.
A Limited felszereltség minden eddiginél kifinomultabb belső térrel és olyan szériafelszereltséggel, mint az elektromos mozgatású oldallépcsők, head-up kijelző, 14 colos érintőképernyő, JBL® audio, digitális visszapillantó tükör és elektromos mozgatású panorámatető, valamint az új, sima futást garantáló, változó csillapítású felfüggesztés és az állandó összkerékmeghajtás az i-FORCE MAX-hajtásláncú kivitelekben.
A Trailhunter szintén teljesen új változata egy jól felszerelt terepjárót takar.
A Tacoma bőséges színválasztékot is kínál majd, amely magában foglalja a Supersonic Red, Blue Crush Metallic, Underground, Wind Chill Pearl, Solar Octane, Celestial Silver Metallic, Black, Ice Cap és Bronze Oxide fényezéseket. Egy új TRD Proexkluzív színt a 2024-es modellévre még idén nyáron jelentenek be.
Tacoma Limited – azoknak, akik az eleganciát szeretik, állandó összkerékhajtással – fotó: www.global.toyota/en/newsroom/
Tacoma TRD PreRunner. Mindennapos munkaautó, kétszemélyes fülke, 2 méteres plató, csak hátsó meghajtás és diffizár – fotók: www.global.toyota/en/newsroom/
Nálunk sem ismeretlen a munkaasztalként is használható utasülés – fotó: www.global.toyota/en/newsroom/
Toyota Safety Sense 3.0: alapfelszereltség minden Tacomában
Minden 2024-es Tacoma modell alapfelszereltségként tartalmazza a Toyota Safety Sense 3.0-t, amely aktív biztonsági megoldásokat és kényelmi rendszereket tartalmaz. A Tacoma TSS újdonságait továbbfejlesztett érzékelőkkel is ellátták. Ez a funkciócsomag a következőket tartalmazza:
- Ütközésre figyelmeztető gyalogosfelismerő
- Sávelhagyásra figyelmeztető, kormányzási asszisztens
- Teljes sebességtartományú adaptív tempomat
- Sávfigyelő
- Táblafelismerő
- Automatikus távolsági fényszóró
- Proaktív vezetési asszisztens
A Proaktív vezetési asszisztens újdonság a Toyota Safety Sense-rendszerben. A rendszer működési feltételeinek teljesülése esetén a jármű kamerájának és radarjának segítségével kíméletes fékezést vagy elkormányzást biztosít a kanyarban, olyan helyzetekben is, mint például a távolságtartás az előző jármű, gyalogos vagy kerékpáros mögött. Ez nem helyettesíti az ütközésre figyelmezető és vészfékasszisztenst.
A TSS 3.0 mellett a rendelkezésre álló egyéb funkciók közé tartozik a holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő. A hegymeneti elindulássegítő szintén az alapfelszereltséghez tartozik.
Zéró látásmódon túl
A Toyota szén-dioxid-semleges jövő felé vezető, sokoldalú megközelítésének részeként a Tacoma i-FORCE MAX a legújabb hibridkínálat, amely viseli a Beyond Zero jelvényt. Ma a Toyota 15 villamosított járművet kínál, amelyek közül az ügyfelek választhatnak. Tíz hibrid modell; két plug-in hibrid modell; bZ4X akkumulátoros elektromos jármű; és nulla károsanyag-kibocsátású hidrogén üzemanyagcellás Mirai – a Toyota minden más autógyártónál több választási lehetőséget kínál.
Korlátozott garancia
A Toyota 36 hónap/57.600 kilométeres, új járművekre vonatkozó alapgaranciája a normál elhasználódáson kívül minden alkatrészre vonatkozik.
A további 60 hónapos garancia 90.000 kilométerig fedezi a hajtásláncot, átrozsdásodás ellen 60 hónapig, kilométer-korlátozás nélkül. A hibridhez kapcsolódó alkatrészekre 8 év/160.000 kilométer vonatkozik. A hibridhajtáslánc akkumulátorára 10 év/240.000 km a garancia, de ez át is ruházható a használt gépkocsi értékesítésénél.
A 2024-es Tacomához a ToyotaCare-csomag is jár, amely két évig fedezi a szokásos gyári karbantartást, vagy 40.000 kilométerig attól függően, hogy melyik következik be előbb, valamint 2 év korlátlan futásteljesítményű közúti segítségnyújtást.
Forrás: www.global.toyota/en/newsroom/