Bigster – Mint tudjuk, a Renault-Lada közös modellfejlesztése, gyártása már hosszú évek óta létezik, most a Dacia bevonásával kívánják ezt kiterjeszteni. A Duster, kétségtelenül egy kedvező ár-érték arányú gépkocsi, nálunk is népszerűek, mind családi, mind cégautóként.
A koncepciójármű egy közös CMF-B típusú, moduláris alapokra épülne, a költséghatékony gyártás, a termék versenyképessége, a minőség és megjelenés javára. Továbbá, fontos része a márkapresztízs továbbépítésnek. A Groupe Renault egyébként általános és jelentős termékportfolió fejlesztés hajt végre az elkövetkezendő években „Renaulition” szlogennel.
A Dacia új koncepciójárműje – fotó: Groupe Renault
Az elmúlt 15 évben a Dacia következetesen jelent meg a piacokon egyszerű és megnyerő járműveivel, amelyek minden szakmai tapasztalatot hordoznak a cégcsoportból.
Ennek köszönhetően már a világ 44 országban vannak jelen a Dacia modellek, eddig 7 millió darabos eladással. A Sandero és a Duster minden évben bekerülnek a magánvásárlók legkedveltebb modelljei közé, az európai piacon. Ez szintén alátámasztja a cég filozófiáját: követni a vevők igényeit és a legkorszerűbb technológiákat alkalmazni. Ezen kívül fontos még az egyszerű, letisztult formaterv a funkcionalitásért.
Piacstratégiailag fontos a Dacia-Lada szövetség globális gépkocsigyártóvá alakulása – fotó: Groupe Renault
Piacstratégiailag lényeges, hogy a Dacia-Lada szövetség egy globális gépkocsigyártóvá alakuljon, tapasztalataikat egyesítve. Az említett CMF-B platform 4 korábbit képes kiváltani és 18 karosszériaváltozat helyett 11 építhető csak erre az egyre.
Természetesen már figyelembe vették az alternatív- és hibrid meghajtások lehetőségét és 3 teljesen új modell piaci bevezetését 2025-ben. Addig is még ebben az évben megújul a Sandero és a Logan, de érkezik a Dacia Spring is, egy kimondottan városi elektromos gépkocsi.
Az ár pozicionálásával a kategória alsó hányadát célozták meg – fotó: Groupe Renault
A C-szegmensbe való belépést a Bigster Concepct jelzi, egy 4,6 méteres SUV-ként, amely aszfalton és terepen egyaránt megállja helyét. A külső mérethez képest, pedig a lehető legnagyobb belső teret kialakítani, utasainak és a csomagoknak. Az ár pozicionálásával a kategória alsó hányadát célozták meg. A Bigster Concept-be igyekeztek minden eddigi márkaerősséget megjeleníteni és egy újragondolt márkafilozófiát is adni a majdani vevőkörnek. Sőt, mellőzik az öncélú króm vagy alumínium díszítéseket, és törekednek a lehető legnagyobb mértékben újrahasznosított anyagokból gyártani a gépkocsit.
Forrás: www.group.renault.com