2020-ban a kínai SPI Energy cég úgy döntött, hogy kiterjeszti jelenlétét az Egyesült Államokban. Már fő részvényes a középkategóriás elektromos tehergépkocsikat és midibuszokat gyártó Phoenix Motorcars helyi vállalatban, de ettől függetlenül létrehozta az EdisonFuture startupot is.

2021 januárjában a vállalat megkezdte az együttműködést az Icona Design tervezőirodával, amely az első EdisonFuture-járművek formaterveit készítette.

EdisonFuture EF1-T pick-up – fotó: www.edisonfuture.com

2021. október közepén már részletes látványterveket mutattak be az első járműről, az EF1-ről, sőt nemcsak a pick-up nyilvános premierje történt meg, de az ugyanezen platformra épülő zárt furgonváltozatot is kiállították tavaly novembereben a Los Angeles-i autószalonon. Mindkét változatnál szériakivitel a tetőbe épített napelemes töltőrendszer. Az értékesítés már idén tavasszal elkezdődött, online rendelhetők az EdisonFutuire honlapján. Ez utóbbi már a gépjármű-értékesítésnek is egy új korszakát jelzi.


EF1-TP

A pick-up-kivitelek bár küllemre azonosak, de 3 különböző műszaki tartalommal készülnek, Standard, Super és Premium megjelöléssel. Ezek egy, kettő és három motorral készülnek, ami csak hátsó vagy első és hátsó meghajtást jelent, ami akár kézzel, akár automatikusan is aktiválható (a 4x2/4x4 utódmegoldása). A 3 motoros változatoknál jellemzően két  külön vagy egy ikermotor kerül beépítésre a hátsó futóműhöz.

pick-up

pick-up

Könnyű rakodás és tisztítás – fotók: www.edisonfuture.com

A pick-upok azonos méretűek, egységesen 4 ajtósak, 6 személyes fülkével, valamint 198 cm hosszú platóval szériában, míg a 2,4 méteres opcióban rendelhető. Ugyanígy a fedett vagy nyitott plató, a gyári oldalfal 46 cm magas.

A gépkocsi hossza 5984 mm, nyújtott platóval 6404 mm, a hátsó túlnyúlás ennek függvényében 1201 vagy 1621 mm. A tengelytáv egyaránt 3805 mm, az első túlnyúlás 978 mm. A szabad magasság a küszöbnél mérve 333 mm, ami főleg a tekintélyes, 37 colos abroncsozásnak köszönhető. A gépkocsi teljes magassága 1948 mm, szélessége 2093 mm, a visszapillantó kamerákkal 2107 mm. A kamerák éjjel-nappal jó képet adnak a belső monitorokra, és kevésbé esélyes, hogy letörnek, ráadásul a szélzaj és a légellenállás is számottevően kisebb.

Konkrét műszaki adatokat nem tettek közé eddig, de a felszereltségi szintű akkucsomagok közt van összefüggés: a Standard 480 km, a Premium 608, a Super 720 km hatótávval rendelkezik az EPA ciklus szerint mérve. A vonatókapacitás pedig 3375; 4050 és 4590 kg.

A tetőre szerelt napelemek nemcsak a hatótávnövelésben, de a helyszíni munkavégzések áramigényére szintén rásegítenek.

EF1-V Standard és EF1-VL Long Range

E két modell a zárt furgonkínálatot jelöli 7,36-11,33 köbméter közötti raktérfogattal, belső kialakítástól, illetve karosszériahossztól függően. A tetőbe épített napelemek itt opcióban kérhetők, az ajtókon levő kis szerszámtartó rekeszek tovább növelik a funkcionalitást. A raktér mindkét oldalon tolóajtóval rendelkezik, míg hátul 50-50 százalékban osztott ajtókkal.

A fülkebelső azonos a pick-up első üléssorával – fotó: www.edisonfuture.com

A Standard egy, a Long Range kivitel két motorral készül, de még a hatótávot nem publikálták. A vontatókapacitás 3375 és 3600 kg. A kétmotoros meghajtás itt is 4x2/4x4 meghajtás-variációkra enged következtetni.

A fülke szériában 3 személyes, a kameratükrök képét egy-egy 7 colos monitor jeleníti meg a szélvédőoszlopokon. A központi fő műszer szintén a 17,5 colos táblagép a középkonzolon.

pick-up

Kameratükrök és a belső monitor – fotó: www.edisonfuture.com

A furgontémát nem véletlenül vettük ide, mert a jövő mezőgazdasági gépeinek és drónjainak szerelői meglehet, hogy ilyen és hasonló kis műhelykocsikkal fognak feltűnni, vagy éppen házhoz vinni az alkatrészeket vagy online rendelt drónokat.

pick-up

pick-up

EdisonFuture EF1-V furgon – fotó: www.edisonfuture.com

pick-up

Opciós napelemek a tetőn. Tetőcsomagartón való szállításkor romlik a hatásfok vagy nem is tud tölteni – fotó: www.edisonfuture.com

Forrás: www.edisonfuture.com