A vállalkozók életében pedig kiemelt jelentőséggel bír. A cikkünkben utánajárunk annak, hogy mire érdemes figyelni a Facebook-oldal létrehozása és kezelése során.
A céges Facebook-oldal létrehozása
A profilkép beállításával célszerű kezdeni. Az egyik legfontosabb vizuális elem, mivel megjelenik az oldalon, a reakcióknál és a kommenteknél. Figyelni kell az 1:1-es arányra, és 1080*1080-as képpontot érdemes választani. A profilkép mellett a borítókép jelentősége sem elhanyagolható. Az ajánlott képméret 820*360 képpont. A fontos információ a 640*312 képponton belül legyen, hogy minden eszközön látszódjon.
A grafika után a rövid, tömör és figyelemfelkeltő leírás és a bemutatkozó szöveg elkészítése következik. A Facebook bevezető részén csupán 101 karakter áll rendelkezésre, amelynek meggyőzőnek kell lennie, hiszen a kezdőlapon, a profilkép alatt kap helyet. Továbbá az oldal létrehozása során a kategória kiválasztását sem szabad kihagyni, mivel a segítségével az érdeklődők könnyebben megtalálják az oldalt.
A vállalkozók életében kiemelt jelentőséggel bír a Facebook-oldal létrehozása – fotó: pixabay.com
Folyamatosan jelen kell lenni
Az oldal létrehozásával nem ér véget a teendők sora, időt kell szánni a kezeléssel járó feladatokra. Folyamatosan jelen kell lenni a platformon, amihez feltétlenül szükség van a célcsoport és a célok meghatározására, valamint egy hatékony tartalomstratégia kidolgozására. Utóbbi előtt sort kell keríteni kutatómunkára, illetve a piaci lehetőségek és a versenytársak megvizsgálására melyben segítségedre lehet egy tapasztalt marketing ügynökség, mely gyakorlottan mozog ezen a területen.
A cél lehet például az interakciók javítása vagy a követők számának növelése. A célkitűzéseket követően a tartalomtípusok meghatározása következik. Célszerű többféle poszttal kísérletezni, és figyelni az eléréseket. Továbbá a bejegyzések gyakorisága is fontos, azonban nehezen lehet meghatározni, hogy pontosan mikor érdemes tartalmat közzétenni. Ezen a téren is célszerű tesztelni. Azokat az időszakokat kell megtalálni, amikor a célközönség a legaktívabb.
A közönség kialakítása és aktív kezelése
Mindemellett kiemelt figyelmet kell fordítani a közönség kialakítására és aktív kezelésére. Kezdetben meg lehet hívni az ismerősöket az oldalra, hogy kedveljék azt. Továbbá válaszolni kell minden kommentre, és reagálni kell a megosztásokra. Az említettek mellett az oldal követőinek száma Facebook-hirdetések segítségével is növelhető. Annak érdekében, hogy a valós célközönség kövesse az oldalt, érdemes buyer perszónákat készíteni.
A Meta rendszere lehetővé teszi az analitikai adatok követését, amelynek köszönhetően megismerhető a pontos célközönség, és fejleszthető a tartalom. Lehet látni többek között a demográfiai adatokat, a követők aktivitását, a legjobban teljesítő posztokat, valamint az elérés- és követésszámot.
A Facebookon való jelenlét közönségkapcsolatok és brandépítés szempontjából egyaránt létfontosságú. A Selector Digitális Marketing Ügynökség weboldalán további hasznos információk olvashatóak a témával kapcsolatban, valamint szakértői segítség kérésére is van lehetőség.