Ez már nem a hobbi-, hanem tényleg a komoly munkakategória, nemcsak az agrárium és az erdészet számára, de a bányaipari karbantartók, munkagépszervizesek és akár a katasztrófavédelem, tűzoltók és speciális mentőcsapatok ideális járműve is lehet.
Folyamatosak az innovációk és termékfejlesztések – fotó: www.can-am.brp.com/off-road
A terepjáró pick-upok kis konkurense
De csak méretben! A közismert BRP Inc. továbbra is kiemelkedő keresletet tapasztal a különféle ATV és UTV járművek iránt, köztük a díjnyertes Can-Am Off-Road járműveknél is. Ezért folyamatosak az innovációk és termékfejlesztések a határok feszegetéséért. Az idei műszaki frissítésekkel a vevői igényekre és a fokozott kényelemre összpontosítanak.
A Can-Am Defender 6×6 2020-as bemutatása óta egy olyan munkaeszköz, amely képes olyan helyekre is eljutni, ahová más járművek nem vagy csak nehézkesen, főleg méretükből adódóan.
Újdonság a kínálatban, hogy a 2022-es Can-Am Defender 6×6 Limited modell immáron teljesen zárt, 3 személyes fülkével készül, automata klímaberendezéssel és fűtéssel teszik kellemessé a munkavégzést télen-nyáron. Természetesen a 3 pontos biztonsági övek sem hiányozhatnak. Emellett a Can-Am Defender 6×6 kiemelkedik 1361 kilogrammos vontatási kapacitásával, valamint 712-771 kilogrammos teherbírásával és hidraulikusan billenthető platójával. A világoskék fényezés pedig a színválasztékot bővíti.
A motor egységesen Rotax HD10 típusú, V2-es, benzines, vízhűtéses, 976 cm³-es, 82 lóerős. Az erőátvitel fokozatmentes, CVT-rendszerű, kapcsolható 6x4 és 6x6 meghajtás, előbbinél csak a hátsó kerekek hajtanak. Az első kerekeknél automatikus differenciálzár is van.
Az első futómű független felfüggesztésű, kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, gáztöltésű lengéscsillapítókkal. A hátsó futómű torziós rugózású, külső himbakaros, gáztöltésű lengéscsillapítókkal.
A jármű hossza 4051 mm, szélessége 1651 mm, magassága 2033 mm, a tengelytáv (A-B tengely közt) 2940 mm. A plató 1803 mm hosszú és 1384 mm széles, oldalfala 254 mm magas. A „Limited" változat önsúlya 1075 kg, teherbírása 712 kg, ebből 454 kilogrammot rakodhatunk a platóra. Az üzemanyagtartály 40 literes. A „DPS" kivitel műszakilag és méreteiben azonos, ellenben önsúlya csak 882 kg, a teljes terhelhetőség 771 kg, amelyből 454 kilogrammal terhelhető a billenőplató. A fékrendszer egységesen tárcsafékes, hidraulikus.
Defender 6x6 Limited – fotó: www.can-am.brp.com/off-road
Defender 6x6 DPS – fotó: www.can-am.brp.com/off-road
Az új duplafülkés 4x4-es
Szintén újdonság a 2022-es modellkínálatban a Can-Am Defender MAX Lone Star CAB, amelyet haszonjárműves nyelven duplafülkésnek is nevezhetünk, ugyanis 4 ajtós és 6 személyes. 2018-ban dobták piacra a Defender Lone Star Editiont mint prémium felszereltségű haszonjárművet, és most még komfortosabbá vált a szintén automata klímaberendezéssel, fűtéssel, valamint ajtókkal. Sőt, az első ajtókon motoros az ablakmozgatás, de a hátsók manuálisan teljesen leengedhetők! Szériafelszereltség a JL audiorendszer.
A motor itt is Rotax HD10 típusú. Az első futómű független felfüggesztésű, kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, gáztöltésű lengéscsillapítókkal. A hátsó futómű hosszanti lengőkaros, tekercsrugós, gáztöltésű lengéscsillapítókkal.
A jármű hossza 4037 mm, szélessége 1651 mm, magassága 2047 mm, tengelytávja 2940 mm. A plató 965 mm hosszú, 1384 mm széles, oldalfala 305 mm magas. Önsúlya 1089 kg, teherbírása 590 kg, ebből 454 kilogramm lehet a platón. Vontatókapacitása 1134 kg, üzemanyagtartálya 40 literes.
Defender MAX 4x4 Lone Star CAB – fotó: www.can-am.brp.com/off-road
Szöveg: www.atv.com