A Toyota népszerű terepjárója megtartotta klasszikus értékeit, mint például a masszív alváz, amely mind nehéz terepen, mind maximális terhelésnél lényeges szempont a használhatóságban. Sőt, a motor és erőátvitel esetében még kiegészítő védelemmel is elláttak, a sérülések megelőzése céljából. Az újratervezett futóművek közúton és terepen jobb stabilitást és jobb irányíthatóságot biztosítanak.
A Toyota Hilux vontatókapacitása 3,5 tonnára nőtt.
A Hilux már ismert, 2,4 literes, 150 lóerős, 400 newtonméteres motora mellé egy 2,8 literes, 204 lovas, 500 newtonméterest is átvettek a Land Cruiserből, a szélesebb felhasználási kör érdekében. A terepjáró vontatókapacitása 3,5 tonnára nőtt, de fék nélkül 750 kg. A hasznos teherbírás 875 kilogrammról indul és felszereltségtől függően elérheti az 1,1 tonnát.
Az alapjáratot lejjebb rakták az új Hiluxban.
A rövidfülkés, gyári platós terepjárónál 1,3 t a maximum, míg a maximális megengedett össztömege 3-3,21 t között alakul. A hajtáslánc kímélése és egyenletesebb terepen való haladáshoz az alapjáratot 850-ről 650 n/min értékre csökkentették.
A Hiluxban újnak számító 2,8 literes motor.
A Toyota hazai kínálatában kétféle alapkivitel szerepel: a kétajtós, 2 személyes rövid fülke és a 4 ajtós, 5 személyes, duplafülkés változatok, közülük a Live kivitel fülkés alvázként is kaphatók egyedi felépítményekhez, de csak a kisebb motorral és kézi kapcsolású váltóval. A 4 személyes nyújtott fülkést és a csak hátsókerék meghajtású terepjárót Magyarországon nem árusítják.
Nehéz terepen 100%-ban zárható, széria differenciálzár segíti a közlekedést.
Az új formai kialakításnak köszönthetően a Hilux gyalogosvédelemben javult, az első terepszög 29, a hátsó 26 fokos, a bakhátszög 23 fok, a kapaszkodóképesség 42,1 fok (93,5%), míg a gázlóképesség 70 centiméter. Nehéz terepen 100%-ban zárható, széria differenciálzár segíti a közlekedést, míg könnyebb helyzetekben korlátozott csúszással (LSD – Limited Slip Differencial), csak hátsó meghajtással segít előrejutni.
A műszerfal központi része a teljesen új, 8 collos kijelző.
A belső térben nagy hangsúlyt kapott az ergonómia és kényelem. Az új kormánymű alacsony sebességnél minimális erőkifejtést igényel, míg nagyobb tempónál határozott iránytartást biztosít, de az új hangolású lengéscsillapítóknak és hátsó laprugóknak szintén nagy szerepük van a komfortos futásban és jól érezhető iránytartásban. A fülkebelsőt tartós anyagok és részleteiben is minőségi kidolgozás jellemzi.
A biztonságot adaptív tempomat, sávfigyelő, táblafelismerő, aktív kipörgésgátló és lejtmenet-vezérlő segíti.
A műszerfal központi része a teljesen új, 8 collos, többfunkciós központi kijelző, amelyhez Apple és Android készülékek is csatlakoztathatók. Természetesen az automata klímaberendezés, tolatókamera képe, a navigáció és sok más adat itt jelenik meg, illetve innen kezelhető. A biztonságot adaptív tempomat, sávfigyelő, táblafelismerő, aktív kipörgésgátló és lejtmenet-vezérlő segíti. A terepjáró abroncsozása 17 vagy 18 collos lehet, acél vagy könnyűfém felnikkel.
Forrás: www.toyota-europe.com