A professzionális mezőgazdasági logisztika piaca egyre hangsúlyosabbá válik. Egyre több gazdálkodó támaszkodik teherautókra traktorszerelvények helyett terményei szállításához. Az utakon a teherautók egyértelmű előnnyel rendelkeznek a traktorokkal szemben, de a terepen ez fordítva van. A speciálisan átalakított, nagy gumiabroncsokkal és nagyobb vonóerővel rendelkező agro-teherautók egyesítik a közúti sebesség és a terepjáró képesség előnyeit – olvasható az agrarheute-n.
A Paul Nutzfahrzeuge speciális célú járműgyártó vállalat és a Lankhorst Nord értékesítési specialista egyesítették szakértelmüket és együtt építenek agro-teherautókat. A Lankhorst Nord a Krone csoport tagja, amely többek között teherautó-pótkocsikat is gyárt. A Lankhorst Nord felelős az agro truckokra vonatkozó ajánlatok előkészítéséért, a Paul Nutzfahrzeuge pedig átalakítja a teherautókat az ügyfél igényei szerint.
Ezek sorában különleges kérések is teljesíthetők, például ISOBUS, speciális gumiabroncsok vagy elektromos és hidraulikus alkatrészek is konfigurálhatók és telepíthetők.
A mezőgazdaságban is használható teherautók magasabb építésűek, mint klasszikus társaik – forrás: YouTube/KRONE
"A jövőben a gazdálkodók és a vállalkozók számára kulcsfontosságú lesz a mezőgazdasági termékek gyors, hatékony és költséghatékony szállítása. Egyértelmű tendenciát látunk a mezőgazdasági logisztika professzionalizálása felé" – mondta Rainer Werda, a Lankhorst Nord ügyvezető igazgatója.
Ugyan a mezőgazdasági teherautók hátrányban vannak a traktorokkal szemben a klasszikus szántóföldi munkákban, viszont jelentős előnyöket kínálnak a mezőgazdasági termékek szállításában. Mind beszerzési és karbantartási költségeik, mind közúti fogyasztásuk alacsonyabb, mint a traktoroké. A tapasztalatok 30%-kal alacsonyabb beruházási költségekről és 20%-kal kisebb üzemeltetési költségekről beszélnek a traktorokhoz képest. Az agro-teherautók nagyobb közúti elfogadottságot is kínálnak a csendesebb gördülési zaj és a kisebb járműszélesség miatt.