Egyre többen hiányolják a ma már SUV-vá "finomított" egykori keménykötésű terepjárókat, amely a piaci keresleten és már a start-up cégek kínálatában is egyre inkább meglátszik. Erre jó példa a 2019-ben alapított, Glasgowi székhelyű, hivatalos nevén All Terrain All Electric Ltd., ezen belül a Munro Vehicles mint gyártó szerepel.

az első vázlatrajz

Az első vázlatrajz – fotó: munro-ev.com

Hiánycikk a profi terepjáró

A Munro Vehicle nem titkolt célja, hogy egy időtálló munkaautót dobjon a piacra, azoknak, akik annyit mennek terepen, mint mások aszfalton.

Célközönségük a farmerek, agronómusok, erdőgazdaságok, bányaipari vállalatok, munkagép-szervizek, kutatók és katasztrófa-védelmi egységek és nem kizárt, hogy már a hadsereg érdeklődését is felkeltették.

Erre akár célzás is lehet az MK_1 jelzés (Mark 1), hiszen a világ első lánctalpas tankja is ezt a jelölést kapta!

A gyártó szerint a Munro terepjáró képessége és fejlett, tisztán elektromos hajtáslánca ideális választás azok számára, akik a lehető legkisebbre szeretnék csökkenteni a környezeti lábnyomukat számos ágazatban, anélkül, hogy a teljesítmény vagy a képességek terén kompromisszumot kötnének.

Munro terepjáró

A Munro Vehicle nem titkolt célja, hogy egy időtálló munkaautót dobjon a piacra – fotó: munro-ev.com

Visszaköszön az „ős" Land Rover filozófia

A Munro-t úgy tervezték, hogy egy ötfős személyzetet könnyedén elszállítson a legzordabb helyekre, 1000 kg bruttó hasznos teherbírással és 3500 kg vontatási kapacitással, illetve maximum 7 tonnás szerelvény-össztömeggel.

A Munro intenzíven összpontosít a terepjáró teljesítményre, a megbízhatóságra, a könnyű javíthatóságra és a hosszú élettartamra. Ez nem „divatautó” - arra tervezték, hogy a tulajdonosok és üzemeltetők számára évtizedekig tartó szolgálatot biztosítson, és ezzel visszaköszön az „ős” Land Rover filozófia.

Munro terepjáró

A Munro intenzíven összpontosít a terepjáró teljesítményre – fotó: munro-ev.com

Teljes egészében horganyzott acél alvázzal készül

A kiváló terepszögek, a magas kerékjárati ívek és tekercsrugós merev tengelyek mind hozzájárulnak a nehéz terepek leküzdéséhez. A tartós és moduláris felépítés lehetővé teszi, hogy az alapplatformot különböző alkalmazásokhoz igazítsák, legyen az magán- vagy kereskedelmi célú. Ugyanakkor könnyű és olcsó javíthatóságot kínál.

A gépkocsi teljes egészében horganyzott acél alvázzal készült. A Munro átfogó garanciával és karbantartási flottával kívánja támogatni a járműveket. A szervízhálózat már rendelkezésre áll, egyelőre csak az Egyesült Királyság területén.

A gyártókapacitás egyelőre 500 darab/év mennyiséggel indul 2023-tól, ennek fele balkormányos kivitel lesz, majd 2030-ra kívánják elérni az 5000 db/év gyártói kapacitást és az exportpiacokat is fokozatosan növelni.

Munro terepjáró

A gépkocsit egyetlen, hosszirányban beépített, 376 lóerős, 700 newtonméteres villanymotor hajtja – fotó: munro-ev.com

Tisztán elektromos meghajtás

Az elektromos hajtásláncban fő együttműködő partner a közismert német ABB.

A gépkocsit egyetlen, hosszirányban beépített, 376 lóerős, 700 newtonméteres villanymotor hajtja, kétfokozatú osztóművön keresztül, állandó 4x4-es meghajtással és a differenciálzárak sem hiányoznak. Az akkucsomag 80,1 kWh teljesítményű, kb. 270 km hatótávot ígér a gyártó vagy 16 folyamatos üzemórát nehéz terepen.

Az akkuegység 15 százalékról 80 százalékra 36 perc alatt feltölthető, CCS2-es gyorstöltővel, vagy 22 kilowattos, váltóáramú töltővel ugyanez 3 óra alatt.

Forrás: www.munro-ev.com