Bár tavaly novemberben adtunk hírt a GMC Sierra EV bemutatójáról, vagyis a tisztán elektromos üzemű változatról, azonban úgy tűnik, a gyakorlati átállás Észak-Amerikában sem megy csak úgy, egyik napról a másikra.

A mostani kínálatot még változatlanul a benzines és dízel erőforrások jellemzik azoknak, akiknek egy viszonylag könnyű, ugyanakkor masszív és erős terepjáró munkaautóra van szükségük, bár off-road kalandokhoz is kiváló, munka után. Ebben fontos szerepe van az újonnan rendelhető AEV Edition csomagnak is, míg a HD jelölés a nehéz igénybevételekre (Heavy Duty) utal.

terepjáró

Balról jobbra: GMC Sierra HD 2500 / AT4; AT4X; AT4X AEV – fotó: www.media.gmc.com

Mitől különleges?

Az új Sierra HD AT4X legfontosabb jellemzői a következők:

- Maximum 8325 kg maximális vontatókapacitás
- Gyárilag beépített 38 mm-es felfüggesztésmegemelés
- Multimatic DSSV lengéscsillapítók
- Hátul elektronikus kapcsolású differenciálzár
- 35 colos Goodyear Territory gumiabroncsok
- Elöl speciális felső és alsó keresztlengőkarok és speciális kormánycsuklók
- Nagyobb méretű acél védőlemez az osztóművön és alumínium védőlemez a motortér alatt
- Egyedi, obszidián színű belső tér prémium felszereltséggel, például masszírozó funkciós, valódi bőrkárpitozású első ülések

Újrahangolva

A Sierra HD AT4X egy új terepjáró üzemmódot is tartalmaz. Ennek bekapcsolásakor a jármű különböző kalibrációit, például a blokkolásgátlót, a kipörgésgátlót és a menetstabilizálót úgy állítja be, hogy optimális teljesítményt nyújtson nehézterepen való haladáskor. Ezenkívül a terepjáró üzemmódban módosul a gázpedál érzékenysége és a sebességváltó fokozatkapcsolási pontjai a magabiztosabb terepen haladás és teljesítmény érdekében.

Extrém AEV kiadás

Az AT4X AEV Edition préselt acél lökhárítókkal, vontatási pontokkal és első csörlővel rendelkezik. A nagy teherbírású acél védőlemezek további védelmet nyújtanak az olyan létfontosságú alkatrészek számára, mint a kormánymű és az osztómű. A felszereltség további részeit képezik az egyedi 18 colos Salta felnik, valamint az egyedi külső logók és belső dekorjelölések.

A Sierra HD ideális alap, ha közúti teljesítmény, terepjáró képességek és nagy vonóerő szükséges.

Akárcsak a korábbi Sierra 1500 esetében, jellegzetes, teljesítményorientált szempontokat alkalmaztak, amelyeket a terepjáró munkaautók tulajdonosai elvárnak és megkövetelnek. Az eredmény egy olyan pick-up, amely minden helyzetben azt nyújtja, amit kell.

terepjáró

Az „egyszerűbb" változat is ideális munkaautó minden terepen (AT4X). A gázpedált is másképpen kell nyomni, könnyebb egyenletesen haladni – fotó: www.media.gmc.com

terepjáró

terepjáró

Az AT4X AEV extra alsó védelmet, speciális futómű-kialakítást is kapott, egyedi felnikkel és terepgumikkal – fotók: www.media.gmc.com

Nagy terhelhetőség és klasszikus erőforrások

Az új AT4X az eddigi 6,6 literes benzinmotor mellett már elérhető 6,6 literes Duramax turbódízellel is, „természetesen" mindkettő V8-as. A 2024-re továbbfejlesztett dízelmotor 470 lóerőt és 1322 newtonméter nyomatékot, még több erőt biztosít, sebességtől függetlenül.

Mindkét motorhoz Allison 10 fokozatú (10 előre, 1 hátra) automata sebességváltó párosul, amelyet a motor teljesítményének, nyomatékának és hatékonyságának optimalizálására terveztek. Ez 2021-ben jelent meg, kimondottan a nagyméretű pick-upokhoz Allison 10L1000 típusjelzéssel, a 7. fokozat a direkt, utána három gyorsító áttétel következik. Sőt, 43 LE teljesítményű, maximum 3100 fordulat/perc paraméterű mellékhajtással is felszerelhető igény szerint, tovább növelve az alapjármű alkalmazhatóságát.

terepjáró

A benzines mellett egy V8-as turbódízel is bekerült a motorkínálatba – fotók: www.media.gmc.com

Nehéz szállítási feladatok könnyebben és biztonságosabban

A 2024-es Sierra HD modellcsalád többi tagjával együtt az új AT4X is a legújabb és legsokoldalúbb vontatástámogató műszaki megoldásokat kínálja, ProGrade Trailering System néven.

A rendszer új és már meglévő intelligens, a gépjárművezetőt segítő megoldásokat tartalmaz, amelyek megkönnyítik a vontatmányok fel-le kapcsolását és a közúti közlekedést vontatmánnyal. Ezt egy továbbfejlesztett és a piacon most elsőként elérhető vontatmányáttekintő rendszer (szoftver és hardver) segíti, amely kiterjed a nyerges vontatásra, a hattyúnyakas vontatmányok csatlakozására, az oldalsó holttérfigyelésre, valamint az új, elérhető, pótkocsivontatási móddal kiegészült adaptív tempomatra.

Továbbá akár 14 kameranézet is elérhető, beleértve a vonóhorognézetet, a plató- és nyeregszerkezet-figyelést zoomfunkcióval(!), valamint mögöttes forgalom- és oldalsó nézetet (a visszapillantó tükrök nagyon hasznos kiegészítőjeként), a pótkocsi hosszának kijelzésével.

terepjáró

terepjáró

Számos high-tech fejlesztés segíti és teszi biztonságossá a vontatást – fotók: www.media.gmc.com

Belső luxus és kényelem

A Sierra HD AT4X egy prémium kategóriás gépkocsi kényelmét kínálja egy terepjáró HD (Hevay Duty) pick-up tulajdonságaival. Az exkluzív obszidián színű belső tér elektromos állítású és masszázsfunkciós, bőrkárpitozású első üléseket kínál, valamint autentikus vanta kőrisfa dekorációval és 12 hangszórós Bose® Premium Series audiorendszerrel, Centerpoint surround technológiával rendelkezik. Az AEV Edition emellett az első ülések fejtámláin és a szőnyegeken az AEV logót is hordozza.

A megújult utastér központi eleme egy teljesen új, táblagép stílusú, 13,4 hüvelyk átlójú infotainment érintőképernyő, amelyet egy 12,3 hüvelyk átlójú, konfigurálható, LCD-kijelzős műszerfal és egy 15 hüvelyk átlójú head-up (szélvédőre kivetetett) kijelző egészíti ki.

A 2024-es GMC Sierra HD AT4X és AT4X AEV Edition várhatóan 2023 őszén érkezik a márkakereskedésekbe. Az árakat a gyártás megkezdése előtt teszik közzé.

terepjáró

A megújult belső tér – fotó: www.media.gmc.com

Forrás: www.media.gmc.com