A CNH leccei üzemében, Olaszországban július 3-án avatták fel az új elektromos kompakt rakodógép gyártósorát. A modellt a pugliai üzem K+F központjában tervezték és fejlesztették, s CASE, illetve New Holland márkanévvel, 12EV, illetve W40X modellekként kerül gyártásba. Innen jut el világszerte a piacokra, kielégítve a nulla kibocsátású gépek iránti növekvő igényt az építőiparban és a mezőgazdasági szektorban.

Az új modell teljessé teszi a vállalat kompakt elektromos járműkínálatát, amely már tartalmazza a két mini elektromos kotrógépet, amelyeket Cesenában gyártanak. A CNH így válaszol az alternatív hajtásláncok iránti gyorsan növekvő igényekre, melyek elsősorban az európai városok és önkormányzatok, valamint az olyan ágazatok részéről merülnek fel, mint a mezőgazdaság és az állattenyésztés. Ezek a szektorok nagy teljesítményű, mégis csendes és nulla kibocsátású gépeket igényelnek, amelyek biztonságosan működhetnek akár beltéren is és az állatok közelében.

New Holland rakodógép

Az új elektromos rakodó CASE, illetve New Holland márkanévvel, 12EV, illetve W40X modellekként kerül gyártásba – forrás: CNH

Az idén 50 éves fennállását ünneplő leccei üzem a CNH egyik fő gyártási központja Olaszországban és az EMEA régióban. A 600 000 négyzetméteres területen 7 termékvonal működik (rakodógépek, kompakt rakodógépek, kombinált rakodógépek, teleszkópos rakodók és gréderek) 203 modellel és 4896 különböző konfigurációval. A gyártási volumen exponenciálisan nőtt, 2020 és 2022 között 88%-kal, majd 2023-ban további 14%-kal, ami az alapítás óta a legtöbb gyártott gépet jelentette.


Az új elektromos kompakt rakodógép, melyet már sikeresen bemutattak olyan jelentős nemzetközi szakkiállításokon, mint a Las Vegas-i ConEXPO és a hannoveri Agritechnica, jelentős előnyöket kínál alacsony zajszint és nulla kibocsátás terén. Ezek a tulajdonságok különösen alkalmassá teszik zárt környezetben való működésre, ahol a CO2-kibocsátás nem engedélyezett, illetve éjszakai építkezéseken és minden olyan alkalmazásban, ahol a zajszennyezés érzékeny kérdés. A gép magas teljesítményt és alacsonyabb üzemeltetési költségeket is garantál a dízel meghajtású járművekhez képest.

Az új elektromos modell 3-6 órás működési időt biztosít az alkalmazástól függően. A töltés elvégezhető háztartási konnektorral a szabványos 230V-os fedélzeti töltővel, vagy az opcionális gyors töltővel, amely mindössze egyetlen óra, akár az ebédszünet alatt képes 20%-ról 80%-ra tölteni a 23 kWh-s lítium-ion akkumulátort. így lehetővé válik a folyamatos üzem a munkanap során.

Forrás: CNH