Ugyanis az Európai Unió közös agrártörekvései a Sumi Agro szellemiségéhez hasonlóan a kisebb környezetterhelést és a fenntartható gazdálkodást támogatják, melyekhez a Sumi Agro Hungary termékei igen nagyban hozzá tudnak járulni. Erről és sok másról is beszélgettünk Matyasovszki Istvánnal, a cég ügyvezető igazgatójával.
Matyasovszki István ügyvezető igazgató – forrás: Sumi Agro Hungary Kft.
– 1992-ben született meg a Sumi Agro Hungary Kft., de a jogelőd már a nyolcvanas években is működött a japán, tokiói székhelyű anyavállalat, a Sumitomo Corporation magyarországi képviseleteként – bocsátotta előre Matyasovszki István. – Az anyacég vezetői döntöttek úgy, hogy a világon elsőként Magyarországon próbálnak ki egy új üzleti modellt, nevezetesen azt, hogy a japán növényvédőszer-gyártó vállalatok egyfajta képviseleteként, azokat összefogva létrehoz itt egy gazdasági társaságot azzal a céllal, hogy a termékeiket Magyarországon és Európában elterjessze, megismertesse. Az üzleti modell bevált, s ennek nyomán indult el a többi európai országban is a japán agrár-cégcsoport terjeszkedése. Ma már a világ összes kontinensén jelen van a vállalat. Ahogy utaltam rá, a Sumitomo Corporation nem egy gyártóvállalat, hanem egy kereskedőház, mely több gyártó termékeit forgalmazza, ennek a fajta együttműködésnek nagy hagyománya van Japánban. A Sumitomo például 400 éves és nem csak az agráriumhoz köthető termékeket forgalmaz, hanem sok minden mást is, nehezebb lenne azt megmondani, hogy mivel nem foglalkozik... Mi, a Sumi Agro Hungary Kft. pedig az elmúlt évek megfeszített munkájának köszönhetően már nemcsak japán gyártók termékeit forgalmazzuk Magyarországon, hanem a világ más pontjain működő cégek termékeit is, beleértve a fejlesztést, az engedélyeztetést, a marketinget és a szervizháttér biztosítását. Viszonylag kis vállalatról van szó, 27 fővel dolgozunk, ebből 13-an a területi képviselőink, akik az ország egészét lefedik.
Matyasovszki István hozzátette: növényvédőszer-kínálatuk a teljes vertikumot lefedi, a gyomirtó szerektől a rovarirtókon és a gombaölőkön át a biostimulánsokig. Ezeken kívül van néhány lombtrágya-készítményük is.
Az európai növényvédelem még soha nem volt ilyen rossz helyzetben, mint most – forrás: Pixabay
– A manapság fókuszba került biológiai megoldások nálunk is hangsúlyossá váltak, megjegyzem, Japánban mindig is azok voltak – jelezte az ügyvezető igazgató. – Ugyanakkor nem egyszerű a helyzetünk, mint ahogy a többi, növényvédőszerek gyártásával, vagy forgalmazásával foglalkozó cégé sem, hiszen az elmúlt években az Európában zajló folyamatok miatt jelentősen szűkült az alkalmazható hatóanyag-paletta. Új, hatékony rovarölő szert találni, vagy egyáltalán csak megőrizni pedig óriási feladat. A japán gyártók megállás nélkül dolgoznak az újabb és újabb molekulákon, de ez sajnos, az európai termelők számára nem vigasz. Mert míg mi azt mondjuk, hogy Európa a világ közepe, addig Japánból nézve Európa inkább a széle, egy meglehetősen kicsi piac. Ha pedig a japán forgalmazó megnézi, hogy hol van az a bőséges vásárlóerővel rendelkező felvevőpiac, ahol nem kell folyamatos ellenállással szembesülnie, akkor biztosan nem a mi kontinensünket választja... Egyre rosszabb Európa helyzete, mert azt látják, hogy egyre nehezebb az új hatóanyagok engedélyeztetése, bevezetése, ráadásul ez irgalmatlan sok pénzbe kerül.
Matyasovszki István hozzátette: 33 éve van a szakmában, de ilyen arányú visszafejlődést a növényvédelemben még nem tapasztalt, mint most. A gazdák, illetve a mezőgazdaság egyéb szereplői a terménypiac árváltozásoknak hatványozottabban kitettebbek, mint előtte bármikor és ez költségcsökkentésre kényszeríti őket. Gyakorta nem a szakmai, hanem jóval inkább a pénzügyi szempontok érvényesülnek termékválasztáskor.
A cég portfóliójának megbízható, legendás eleme immár több évtizede a Mospilan termékcsalád – forrás: Sumi Agro Hungary Kft.
– A japán gyártók a precizitásukról, a pontosságukról, az elkötelezettségükről híresek, mit ezt a fajta értékrendet igyekszünk képviselni és népszerűsíteni Magyarországon ebben a nehéz időszakban is – szögezte le az ügyvezető igazgató. – Úgy vélem, régi ügyfeleinknek már bebizonyítottuk, az újaknak pedig ígérni tudjuk (és be is tartjuk), hogy a termékeinkre, azok minőségére és a hozzájuk nyújtott szolgáltatásainkra komolyan lehet építeni, amit mondunk, az nemcsak egy ígéret, égbe kiáltott szó, hanem a valóság. Mi a termékeink minőségére helyezzük a hangsúlyt és arra, hogy a mezőgazdászok legkiválóbb fegyverei kiváló hatékonyságukkal, környezetbarát formulájukkal.
A cég portfóliójának megbízható, legendás eleme immár több évtizede a Mospilan termékcsalád, a Nippon Soda japán vállalat terméke, melynek hatóanyaga hazánkban piacvezető. Három formulációja létezik a készítménynek, melyek közül a legújabb és a felhasználó számára a legkönnyebb megoldás a Mospilan 120 SL formula, mely összetétele révén nagyon magas hatékonyságot, tapadást, esőállóságot kínál a felhasználóknak.
A nyereményjáték plakátja – forrás: Sumi Agro Hungary Kft.
– 2024-ben ezzel a készítménnyel szeretnénk a középpontba állítani az előbbiekben már említett japán értékeket. Ezért akciót hirdettünk: aki a Mospilan-termékekből vásárol akárcsak egyetlen csomagolási egységet is, az vásárlásait a kapcsolódó honlapon augusztus végéig feltöltheti. Vásárlóink között értékes nyereményeket sorsolunk ki, a főnyeremény egy Suzuki Jimny terepjáró és 6 japán szakmai utazás például a Nippon Soda gyárába. A játékban résztvevők között 12 Mospilan nyereménycsomag is gazdára talál – mondta el Matyasovszki István, aki nagyon bízik abban, hogy az európai mezőgazdaság hamarosan kilábal majd abból az apátiából, amibe a közelmúltban került és újra rátalál korábbi önmagára.