Ezt nyújtja a New Holland T5 Dual Command traktorcsaládja, melyet öt, 80 és 117 lóerő közötti modell alkot. Mindegyiket FPT F36 3,6 literes, négyhengeres motorok hajtják, s a modellek új külsőt és funkciókat is kaptak, számos frissítéssel, melyek célja a termelékenység és a kezelő kényelmének javítása.
Az új T5 Dual Command traktorcsaládot a 2024-es franciaországi Sommet de l' Élevage vásáron (2024. október 1-4.) mutatták be a nagyközönségnek. A gép szélesebb hátsó gumiabroncs-kínálattal és választható első tengelyekkel érkezik – alapfelszereltségként a könnyebb munkákhoz és szűkebb helyeken való használathoz, vagy opcionálisan új HD tengely azokhoz a traktorokhoz, amelyek várhatóan nehéz rakodási munkákat és intenzív terepi feladatokat végeznek. Ezenkívül a New Hollandban egyedülálló SuperSteer™ elsőtengely-opció 76°-os kormányzási szöggel rendelkezik, hogy tovább javítsa a manőverezhetőséget és a termelékenységet szűk fordulókban, kis mezőkön és a mezőgazdasági udvarokon. A 2,35 méteres tengelytáv ötvözi ezt a manőverezhetőséget a stabilitással.
Sokkal markánsabb külsőt kapott az új New Holland T5 Dual Command – forrás: CNH
A szériafelszereltséghez tartozó első tengellyel felszerelt traktorok terhelés alatt 20%-kal növelik a kormányzási kapacitást a gyorsabb kanyarodás érdekében, míg a robusztusabb HD tengely használatával 7000 kg-ra nő a megengedett össztömeg. A 38 colos hátsó gumiabroncsokkal felszerelt T5 traktorok kombinálják a magas, 480 mm-es hasmagasságot és az alacsony, 2,67 m alatti teljes magasságot, minimalizálva a terméskárosodás kockázatát és maximalizálva adott esetben az épület megközelíthetőségét.
A T5 Dual Command modellek hátsó emelési kapacitása 7%-kal 4700 kg-ra nőtt, míg az új, 82 l/perc hidraulikus szivattyú 30%-kal nagyobb hidraulikus térfogatáramot biztosít a rövidebb rakodási ciklusidők érdekében. A sebességváltó a bevált Dual Command 24F/24R egység, négy sebességgel, három hatótávolsággal és kétfokozatú powershifttel, valamint elektronikus transzferrel. Az új automatikus differenciálzár és az automatikus összkerékhajtás bekapcsolása leegyszerűsíti a fordulókat, míg az új, karbantartást nem igénylő, csendesebb és könnyen rögzíthető nedves tárcsás elülső TLT nagyobb kényelmet és sokoldalúságot biztosít.
Külsőleg is friss stílust kaptak az új T5 traktorok: új első és oldalsó hűtőrácsokkal, valamint új matricákkal, amelyek megfelelnek a közelmúltban frissített New Holland gépeknek. Az U-alakú kipufogó akadálytalan kilátást biztosít előre, míg a továbbfejlesztett munkalámpák és fényszórók (opcionális LED-es fénycsomaggal) javítják a kilátást és a biztonságot a terepen és az úton.
Akárhogy is nézzük, mutatós egy gép, na! – forrás: CNH
A T5 Dual Command traktorok mechanikus Comfort Ride fülkefelfüggesztéssel rendelkeznek, így simább haladást biztosítanak szántóföldön és közúton egyaránt. Ezek a modellek új, átdolgozott kialakítású digitális műszeregységet tartalmaznak, amely megkönnyíti az információk olvasását.
Az új modellek telematikával és precíziós gazdálkodási technológiák teljes készletével szerelhetők fel, beleértve az automatikus vezetést, az IntelliView 12 érintőképernyős terminált és az ISOBUS Class 2 eszközcsatlakozást. A valós idejű adatfelügyelet – beleértve a pontos helymeghatározást és a szolgálati állapotot –, valamint a fülkében található kijelzők távoli megtekintése és az agronómiai adatrétegek megjelenítése számos gépcsaládban kezelhető a világszerte elérhető New Holland FieldOps platformon keresztül.
A kabin is megújult paraméterekkel és funkciókkal szolgálja a vezető kényelmét – forrás: CNH
Az új T5 Dual Command első példányai 2024 végén érkeznek a New Holland európai márkakereskedőihez.
Forrás: CNH