Kovács Gergely, a cég kereskedelmi és marketingigazgatója az eseményen azt mondta: az egyetlen magyarországi cukorgyár október 6-tól 80 napon át átlagosan napi 7200 tonna cukorrépa feldolgozását tervezi, a munkát 235 állandó és 45-50 ideiglenes dolgozó végzi. A betakarított cukorrépa fele-fele arányban közúton és vasúton érkezik Kaposvárra – tette hozzá.
Idén a termés elmarad az előző három év átlagától – fotó: Pixabay
Kovács Gergely ismertette, hogy a gyár ellátásához tavasszal 10 ezer 600 hektáron vetettek cukorrépát, a rendkívül aszályos időjárás miatt a termésátlag 10 százalékkal elmarad az elmúlt három éves átlagtól. A répatesztek eredményei ugyanakkor optimizmusra adnak okot a cukortartalmat illetően.
A kereskedelmi és marketingigazgató kitért arra, hogy a gyárban több, az energiahatékonyság növelését célzó beruházás és karbantartás fejeződött be a közelmúltban. Példaként említette a kazánház rekonstrukcióját, automata tálcázógép üzembe helyezését, a bepárlóállomás cseppfogóinak beépítését, egyebek mellett laboratóriumok felújítását is.Kovács Gergely szólt arról, hogy támogatási programot hívtak életre, amelynek köszönhetően 600 ezer euróval segítik a cukorrépa termesztőket új betakarító és vetőgépek vásárlásakor.
Az eseményen kiosztott sajtóanyagban szerepel, hogy a Magyar Cukor Zrt. többségi tulajdonosa az osztrák AGRANA csoport, amely Kelet-Közép-Európa vezető cukorgyártója, Ausztria legnagyobb bioetanol-előállítója, Európa legjelentősebb gyümölcslé-koncentrátum gyártója és világelső a gyümölcs preparátumok piacán.
Az AGRANA világszerte 56 termelőüzemben mintegy 8000 embert foglalkoztat, éves árbevétele 2,5 milliárd euró. Az AGRANA Magyarországon a kaposvári cukorgyár mellett a Szabadegyházi Hungrana Kft.-nek 50 százalékban tulajdonosa. Az üzem a keményítő- és alkoholgyártás mellett Európa legnagyobb izocukor előállítója. A csoport gyümölcs divíziója Magyarországon Vásárosnaményban, Anarcsiban, Hajdúsámsonban almalé-, meggy- és bodzasűrítményt készít.
Az eseményen közölték, hogy Magyar Cukor Zrt. a Koronás Cukor márkájának 25. születésnapján jótékonysági kampányt indított, hogy a vásárlóival közösen támogassa a Szentendrei Skanzen demencia programját, egyúttal szeretné felhívni a társadalom figyelmét ezen egyre szélesebb körben jelentkező betegségre és kezelésének módszereire.