Együteműnek mondják ugyan az újfajta blokkot, de valójában kétütemű. A motorban nyolc dugattyú dolgozik párban, egymással szembeállítva. Érdekesség, hogy nincs főtengely, nincs vezérlés, hiányoznak a szelepek és a hajtókarok, az igazán kopóalkatrészként ismert elemek.
Ennek a szokatlan megoldásnak köszönhetően alig 40 centi hosszú a mindössze 35 kilogrammos motorblokk, mely 120 lóerő leadására képes. Az újfajta, extra kicsi, extra könnyű és paramétereihez képest extra teljesítményű motort most egy Mazda MX-5-be szerelve tesztelik, de az elképzelések szerint a jövőben elektromos autókba építenék be hatótávnövelőként.
Az INNengine motorjában a 4 hengerben elhelyezett 4-4 dugattyú egymással ellentétes irányban mozog. A dugattyúk alján speciális konzol van, alul görgőkkel, melyek egy hullámos tárcsára ülnek fel. A robbanás pillanatában a hullám csúcsán álló dugattyú visszalökődik és megtolja a tárcsa lejtős részét, amitől az forogni kezd. Mire a lejtő végére ér, addigra a következő dugattyúpár (vagyis két pár a négyhengeres motor esetén) már az újabb lejtős szakaszt nyomja.
Mindeközben az égéstér tisztulása ugyanúgy zajlik, mint a kétütemű motor esetében. Az új blokk működése ezen a gif-en jól látható.
Forrás: Index
Indexkép: INNengine