A-Z-ig bárkinek...
Hangzatos ilyen kijelentést tenni, vajon megvalósítható ez, kiszolgálni mindenkit, legyen szó hobbiról vagy több száz hektáron gazdálkodó termelőről? A választ és a megoldást a KRAMP hozta el Magyarországra első hazai boltjának megnyitásával. Az elsősorban alkatrész-nagykereskedelemmel foglalkozó, 70 éves múltra visszatekintő holland cég piacvezető a maga területén. A számok magukért beszélnek, hiszen 3.000 munkatárssal, 40.000 ügyféllel, 24 országban, több ezer márkát képviselve vannak jelen.
A kecskeméti üzletet egy szegedi fogja követni ősszel.
S mindazoknak, akiknek kiemelten fontos a környezet védelme, számukra jóhírként szolgál, hogy a KRAMP hollandiai központja zéró energiafelvétellel, teljesen önellátóként üzemel. Ez a környezettudatos szemlélet a teljes cég működésére jellemző, igyekeznek visszaszorítani a papírdobozok használatát, helyette saját rekeszekben küldik az árut. Üzletpolitikájuk nagyon meggyőző: az ügyfél mindig kiemelt figyelmet kap. A gyorsaság, a minőség, a korrektség a KRAMP üzleti megközelítésének alappillére. Ezt a stratégiát gondolta tovább, amikor a cég 2006-ban Lengyelországban saját kiskereskedelmi bolthálózat kiépítését kezdte meg, és 2012 óta Franchise koncepcióra alapozottan 162 üzlet megnyitására került sor.
Kecskeméten az első hazai bolt
A KRAMP Hungary életében mérföldkő a Kecskeméten kialakított üzlet átadása. A következő 5 évben 40-50 ehhez hasonló Franchise bolt megnyitását tervezik. Az idei év szeptemberében Szegeden kerül sor egy másik üzlet átadására – tudtuk meg a hivatalos megnyitón Váradi Zoltántól, a KRAMP Hungary kereskedelmi és cégvezetőjétől. A megnyitón Gaál József, Kecskemét alpolgármestere örömmel üdvözölte a beruházást.
A kecskeméti üzlet ajtaján belépve azonnal szembetűnik, hogy a vásárlói tér mennyire átlátható, szellős, nem egy tolakodóan túlzsúfolt kép fogadja az oda betérőt. Az átadó során kiemelték, ez az üzleti elrendezés jellemző egész Európában, így ha egy KRAMP boltban járunk, mindig ugyanazzal a kialakítással és árukészlettel találkozhatunk (függően attól, hogy kicsi, közepes, vagy nagy boltról van szó).
Az üzletben 4000 árucikk található, de több mint 500 000 termék érhető el 1 napos szállítással.
Az üzleti tér elrendezésénél fő szempont az átláthatóság, szisztematikus csoportosítás, de emellett elkülönülnek a professzionális termékek a hobbi kertészeknek kínált árucikkektől. Három egységre oszlik a vásárlói tér: általános zónára, professzionális zónára és promóciós területre.
Miből válogathat a vásárló?
Nem csupán az üzletben fellelhető 4.000-féle árucikk közül tudunk választani, ennél jóval szélesebb lehetőséget kínálnak számunkra. Egy hatalmas raktárbázis-hálózat áll rendelkezésre, ahol több mint 500.000 termék és több ezer neves márka érhető el. A cég nem csak ezen gyártók termékeit képviseli, hanem három saját márkát is kínál vásárlóinak. Ezek a KRAMP névvel ellátott termékek, ami a gyárival egyező minőséget jelent; a Farma az állattenyésztés számára; és a Gopart, ami egy kedvező ár-érték arányú termékkört takar.
Csak hogy a legfontosabb árucsoportokat említsem, melyek a KRAMP kínálatában szerepelnek: gépalkatrészek; hígtrágyázás; tömlők és permetezők; traktor- és jármű alkatrészek; szerviztermékek; állattenyésztés és gazdálkodás; erdészet-kertészet; játékok; márkás kiegészítők; ruházat és személyi védőfelszerelés; hajtástechnika; pneumatika és telepített elektromos berendezések; hidraulika.
Láthatjuk, legyen lakossági kiskertész vagy professzionális termelő, mindenki megtalálja a számára fontos árucikket. A KRAMP-ra jellemzően igaz a szállítási gyorsaság, így amennyiben nem található meg árukészleten a termék, az a központi elosztóból másnapi szállítással megérkezik az ügyfél számára. A rendszer gördülékeny működését komoly szoftverrendszer biztosítja. Sokan nem tudják, hogy a KRAMP elsők között vezette be a webshopos kereskedelmet, amiben az évek alatt komoly tapasztalatra tett szert. Ez garanciaként szolgál a rendelések során.
A kiskertésztől a professzionális termelőig mindenki megtalálja a számára fontos árucikket.
Ez most más
Közel 7 éve van jelen a KRAMP Magyarországon. Az alkatrész-kereskedelemben élenjáró cég a forgalmának szinte az egészét online bonyolította, ezért jelentős lépés a hazai piacon az első KRAMP Franchise kiskereskedelmi bolt megnyitása, amelyet a Gazdaland Kft. fiatalos csapata indított útjára.
Nagy Zsolttal a Gazdaland Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk a megnyitó apropóján, aki elmondta, az üzlet sem konkurencia, sem versenytárs nem kíván lenni mások mellett. Egy teljesen speciális értékesítési formát követve éppúgy szólnak a kecskeméti lakossághoz, hobbi kertészkedőkhöz, mint a környező és távolabbi nagygazdákhoz, hiszen bárkit ki tudnak szolgálni. Mint ahogy a holland KRAMP cégnél az ügyfél az első, úgy a Gazdaland Kft. szintén a személyes kapcsolatokban hisz.
A fiatal szakember, üzlettársai és kollégái sok éves agrártapasztalattal rendelkeznek, küldetésnek érzik egy olyan üzlet vezetését, ahol nem csupán értékesíteni szeretnének, hanem a vásárlókat tanáccsal is ellátni. Cél egy olyan üzlet kialakítása, ahová akkor is jó benézni, ha csak szakmai segítségre van szükség. Az pedig hab a tortán, ha eközben minden eszközt, szerszámot és alkatrészt egy helyen tudunk beszerezni.
A vásárlókat kérdeztük
Az üzlet megnyitására sokan voltak kíváncsiak. Nem csak a helyi lakóövezetből érkeztek vásárlási vagy nézelődési szándékkal. Több, a Gazdaland Kft. vezetőségével régóta üzleti kapcsolatban álló partner tisztelte meg az ünnepélyes megnyitót.
Akadt olyan gazdálkodó, aki a városi életét, a panellakását hátrahagyva vidékre költözött, és a háztáji gazdálkodásához szükséges eszközök és szerszámok miatt érkezett egy távoli kisvárosból. Mások kerékpározás során lettek figyelmesek a megnyitónapra, rövid körbenézésre betértek, amiből hosszas vásárlás lett. Színes kínálat, kellemes légkör és segítőkész kollégák várták a megnyitóra érkezőket.
Seres Tamás kiskunfélegyházi termelő régóta elégedettséggel használja a KRAMP termékeit.
|
(Hornyák Ildikó)