A Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája (DÉS) megszületését, Magyarország Digitális Agrár Stratégiájához (DAS) hasonlóan, az Agrárminisztérium kezdeményezte és koordinálta – írta sajtóközleményében az Agrárminisztérium.
A szaktárca együtt dolgozott a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft. -vel, érdekképviseletekkel, valamint szakmai szervezetekkel, a koncepció megalkotása során tudományos kutatási eredményeket is felhasználtak.
Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiájának célja az élelmiszerláncon belül a lánc többi elemével összekapcsolódva, mégis az élelmiszeriparra fókuszálva olyan támogatási, szabályozási, képzési segítséget nyújtani, mely a hazai élelmiszeripar hatékonyságát, versenyképességét tovább tudja fokozni – tudatták a közleményben.
Az Agrártárca hangsúlyozta, hogy az ágazat stabil alapokon áll, a korábbi időszakok megváltozott körülményei között is jól vizsgázott, ugyanakkor a jelenlegi globális válság erősen érinti. A digitális eszközök és szolgáltatások használatának növelésével az élelmiszeripar tovább erősödhet növelve az exportképességet és biztonságos, jó minőségű hazai termékkel látva el a fogyasztókat.
Indexkép: Pixabay