A Program IV. ütemének pályázati felhívására óvodák, általános- és középiskolák jelentkezhettek 2022. január 30-ig - közölte az Agrárminisztérium környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára.
A környezeti nevelést időben el kell kezdeni — fotó: pixabay.com
Az iskolakertek egyre népszerűbbek
László Tibor Zoltán kiemelte, az Országos Iskolakert-fejlesztési Program eddigi három ütemében összesen 167 intézmény és legalább 20 000 gyermek érintett. A IV. ütemnek köszönhetően pedig idén további 120 új óvoda- és iskolakert létrehozása valósul meg.
A pályázat iránti nagy érdeklődés alapján elmondhatjuk, hogy az iskolakertek örvendetes módon egyre népszerűbbek, hiszen egyre több intézmény keresi a lehetőséget, hogy felfedezze és használja a változatos oktató-nevelő iskolakerti tevékenységeket pedagógiai céljai eléréséhez, adottságainak megfelelően – fogalmazott.
A kiválasztott intézmények egy-egy delegáltja óvoda-/iskolakerti továbbképzésben részesül
A helyettes államtitkár elmondta, hogy a kiválasztásnál a bírálók törekedtek az országos lefedettségre. A pályázatok beérkezésének sorrendje mellett előnyt jelentett, ha a pályázó intézmény Zöld Óvoda/Örökös Zöld Óvoda vagy Ökoiskola/Örökös Ökoiskola címmel rendelkezik, valamint ha a kertet minél szélesebb körben tervezi használni az oktató-nevelő munkában – fűzte hozzá.
A kiválasztott intézmények egy-egy delegáltja óvoda-/iskolakerti továbbképzésben részesül, emellett kertészeti és pedagógiai mentorálást, valamint eszközcsomagot biztosít számukra a program – magyarázta a helyettes államtitkár.
A kiválasztott intézmény kertészeti és pedagógiai mentorálást, valamint eszközcsomagot is kap — fotó: pixabay.com
Kiemelt figyelmet fordítanak a környezeti nevelésre
László Tibor Zoltán arról is beszélt, hogy a korábbi évekhez hasonlóan az Agrárminisztérium és a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány támogatásával, valamint az Iskolakertekért Alapítvány koordinálásával valósul meg a program, amelyben idén a PontVelem Nonprofit Kft. is közreműködik.
Az Agrárminisztérium továbbra is kiemelt figyelmet fordít a környezeti nevelésre, annak érdekében, hogy a fiatalok megtanulják környezetük helyes és tudatos használatát, mely jövőnk záloga – emelte ki a helyettes államtitkár.