Kedvező tulajdonságok
A gépről még konkrétumokat nem árultak el, de azt tudni, hogy az orr-részében van az akkuegység, kerekenkénti elektromos meghajtást alkalmaznak (4 db motor), és nemcsak egyszerűen összkerékkormányzású, de bármilyen irányba képes haladni.
Az eszköz a vázszerkezeten lévő, 2-es kategóriájú, 3 pontos függesztőszerkezethez kapcsolható, amely maximum 2000 kilogramm teherbírású. Az eszközök működését közvetlen meghajtású, 540-1000 fordulat/perc paraméterű villanymotor végzi, ezenkívül kettős működtetésű, kiegészítő hidraulikus rendszerrel is felszerelték.A közbenső eszközhordozás vagy szállítási lehetőség egyaránt magában hordozza a könnyű, egyszerű szerkezeti kialakítást, az önsúlyhoz képest nagy teherbírást, valamint kiváló stabilitást az alacsony súlypontból adódóan.
Az AutoAgri IC önjáró eszközhordozó a gyakorlatban, és méretei összevetve egy 100-150 LE körüli traktoréval
A tervezők két alaptípusban gondolkoznak: a tisztán elektromos üzemű ICS 20E-ben és a tölthető, dízelhibrid-meghajtású ICS 20 HD-ben. Utóbbiban egy 60 lóerős Stage 5 motor és egy változó fordulatszámmal működő PMDC generátor.
Az egyik legnagyobb előnye a bevásárlókocsikéhoz hasonlatos, 360 fokos elkormányzás, amellyel szinte elfelejthetjük a klasszikus sorvégi fordulókat. A navigáció, sorvezetés természetesen RTK-GPS kombináción alapul.
Az elhatározás komoly, a nullszériás gyártás idén ősztől indul, amelyre már előrendeléseket is felvesznek, sajnos csak norvég gazdáktól. Ettől függetlenül már kidolgozás alatt áll a piacstratégia is Európán kívüli országokra, földrészekre kiterjedően, és hamarosan a vételárat is megtudhatjuk, ami remények szerint idővel majd kedvezőbb lesz.
Forrás: www.autoagri.no