A TYM T-854 traktor a bemutatón - fotó: Agroinform.hu
A Landini 6-130C LS traktor már a középnehéz univerzális kategóriához tartozik inkább, a bemutatón az Oehler TMK pótkocsit vontatta. Energiatakarékos, négy hengeres, FPT motorja 133 lóerős, az erőátvitelért pedig 32/12 fokozatú, T-Tronic fél powershift váltó felelős, de elérhető fokozatmentes sebességváltóval is (V-Shift verzió). Maximális sebessége 40 km/h, amelyet „ECO FORTY” funkcióban 1.900-as motorfordulat mellett teljesít. Aki ennél nagyobb tempóra vágyik, annak rendelkezésére áll 50 km/h végsebességű változat, rugózott mellső híddal. Az elektro-hidraulikus vezérlésű, hátsó hidraulikus függesztő szerkezet emelőképessége 5400 kg. Tágas, nagy térfogatú vezetőfülkéje légrugós vezetőüléssel és felhajtható utasüléssel, valamint nagyméretű tetőablakkal rendelkezik.
A Landini 6-130C LS traktor a bemutatón terményszállításban remekelt - fotó: Agroinform.hu
Átlépve a nagy teljesítményű traktorok vonalára, a NARDI eke bemutatkozásában egy Deutz-Fahr 6205 Agrotron RCshift traktor közreműködött. A Lauingen-i gyártású erőgépben, 6 hengeres, dízel, Deutz Common Rail erőforrás szolgáltatja a nyomatékot. Az erőátvitelért a legújabb fejlesztésű ZF RCshift (Full Powershift ) váltó a felelős. A Bosch hidraulika rendszer 120 l/perces folyadékszállítású, változó lökettérfogatú hidraulika szivattyúval rendelkezik. A hidraulikus rendszere a munkagép igényeitől függően, automatikusan szabályozza a hidraulikus teljesítményt. Gazdaságos TLT hajtással rendelkezik, elektrohidraulikus vezérléssel 540 és 1000 ECO fordulattal.
Megjelenése is tekintélyt parancsoló a Deutz-Fahr 6205 Agrotron RCshift traktornak - fotó: Agroinform.hu
Átnyergelünk a gumihevederes traktorok sorára. Egy megszokott formát és megjelenést is láthattunk új színben. Lassan hozzászokunk a „Fendt ruhában” pompázó Challengerekhez. Idén már több gyakorlati rendezvényen is bemutatkozott a Fendt MT1165 gumihevederes traktor. Az AGCO Power Common Rail típusú, V12 hengeres, turbó feltöltéses, 646 LE teljesítményű dízelmotorja, elektronikus motorszabályzással, töltőlevegő visszahűtéssel, SCR katalizátorral van szerelve.
Az erőátvitelt a jól bevált CAT TA22, 16/4 fokozatú terhelés alatt kapcsolható irányváltós hajtómű szavatolja. A Mobil Trac System, gumihevederes rendszert bemutatni már nem nagyon kell. Járószerkezete rugózott felfüggesztésű, királycsap funkcióval, hidraulikus hevederfeszítéssel, fokozatmentes nyomtávállítással rendelkezik, 457, 508, 762,863 mm, választható hevederszélességgel. 3 köbméteres 4 oszlopos fülkéje, 6 négyzetméteres üvegfelülettel rendelkezik.
A Fendt MT1165 gumihevederes traktorban egy bevált konstrukciót köszönthettünk új köntösben - fotó: Agroinform.hu
A bemutató egyetlen törzscsuklós erőgépe, a CASE IH Quadtrac 540 CVX volt. Masszív, erős 3-csuklópontos törzscsuklós alvázszerkezete +/-13 fokos oldalirányú billentési szöggel a lehető legjobb talajkövetés nyújtja. 6 hengeres, 24 szelepes, 12,9 l-es CASE IH FPT motorja, kipufogó gáz visszavezetés és részecske szűrő nélkül 10% extrateljesítmény növelést biztosít terheléskor. Rendelhető régi jól bevált full PowerShift váltóval és most már CVX váltóművel is, amivel a bemutatón szerepelt traktort is szerelték.
A bemutató egyetlen törzscsuklós erőgépe a CASE IH Quadtrac 540 CVX - fotó: Agroinform.hu
Az új fejlesztésű CVX sebességváltónak köszönhetően elődeihez képest jobb gyorsulást, alacsonyabb fordulat mellett elért maximális motor- és hidraulikarendszer-teljesítményt biztosít. 100%-os a nyomatékátvitel az alakzáró hajtásnak és automatikus hevederfeszítésnek köszönhetően. Az 5 tengelyes járószerkezettel és a 3D mozgású, gumibakos csillapítású 3 páros görgőkialakítással maximális az alátámasztás. Az kezelő kényelméről hatalmas üvegfelülettel rendelkező, 360 fokos kilátást biztosító, 4 pontos fülkerugózással szerelt kabin gondoskodik.
A bemutatón szereplő munkagépekről a betakarítás, kiszolgálás, illetve tarlóápolás gépeiről és az ekékről, magágykészítőkről, trágyaszórókról, permetezőkről korábbi beszámolóinkban olvashatnak ismertetőt.