A kiállításon díjjal kitüntetett fejlesztésekről korábbi cikkeinkben már részletesen beszámoltunk.
Két, az európai piacon most debütáló gépújdonságot is megismerhettünk az AGRITECNICA-n.A 9R és 9RT traktorcsalád, mint a John Deere erőgépkínálatának zászlóshajói, már hazai szinten is ismert és alkalmazott termékei a gyártónak. Ezt a termékcsoportot bővítik az új 9RX sorozatú traktorcsaládjuk európai bevezetésével. Az új gumihevederes járószerkezetű törzscsuklós 9 RX traktorszéria négy modellből áll.
A 9470RX és 9520RX traktorok erőforrásául Stage II emissziós besorolású, 13.5 literes John Deere PowerTech PSS motorok szolgálnak. Ezek a változatok az orosz, illetve ukrán felhasználók számára készülnek. A 9570RX, illetve 9620RX típusban viszont 15.0 liter hengerűrtartalmú, Cummins QSX motorok biztosítják a nyomatékot, melyek az európai piac szigorú környezetvédelmi normáit is teljesítik, 570-620 LE közötti teljesítménytartományban. Motorjaik EGR kipufogó gáz visszavezetéssel, továbbfejlesztett turbófeltöltővel, DPF részecskeszűrővel, és SCR füstgázkezelő rendszerrel teljesítik a Tier 4 Final emissziós előírásokat. Az új erőgépeknél a korábban megismert 9R sorozathoz képest a legnagyobb változás egyértelműen a járószerkezetet érintette. A Duradrive hajtástechnológia és a 760 mm széles, hosszú élettartamú, Camoplast gumihevederek ötvözete egy hatékony talajkímélő járószerkezetet biztosít az erőgépnek, úgy, hogy 3 méteres bűvös európai szélességhatáron belül marad. A motortól a járószerkezethez a nyomaték egy Efficiency-Manager-rel ellátott e18 PowerShift-váltón keresztül jut el, amely 18/6 sebességfokozatot biztosít, és megegyezik a gumikerekes 9R sorozat erőátviteli egységével.
A CommandView III vezetőfülke is hasonló kényelemmel várja a felhasználókat, mint a gumikerekes változatnál, viszont itt már új fülkerugózással növelték a kezelői komfortot, ami a 10 cm-es függőleges rugóútnak köszönhetően súlyos lökésektől és a vibrációtól védi meg a traktorvezetőt.
Az AGRITECHNICA-n mutatkozott be a 8000-es önjáró silózó családjuk három új modellje is. A 8300, 8700 és 8800 típusok közül a két utóbbival felfelé bővült a széria kínálata. A 8300-as típusban egy 490 lóerős, 13,5 literes, Tier4Final besorolású John Deere PowerTech PSX diesel motor biztosítja a meghajtást, míg a két nagyobb 8700/8800 modellekben 19 literes Cummins QSK diesel motorok szolgálnak erőforrásul, 766/843 LE teljesítményben.
Az aranyérmes „Pro Cut” rendszerük két különleges érzékelője a kések élességének egyenkénti, automatikus mérésre is alkalmas. Így folyamatosan optimális az állókés beállítása és előre tervezhető a kések köszörülési időpontja. Ugyancsak az új modellekkel kerül bevezetésre az ezüstéremmel elismert Active Fill Control Sync rendszer.
Ez az innovatív fejlesztés – melyet az AGRITECHNICA zsűrije ezüstéremmel ismert el – a silózó kifúvótornyára épített kamera segítségével folyamatosan figyeli a pótkocsi rakterének kontúrját és a feltöltés szintjét, ez alapján pedig GPS jelen keresztül, a legoptimálisabb feltöltés elérése érdekében vezérli és szinkronizálja a pótkocsit vontató traktor haladását. A kifúvótornyot is teljesen áttervezték és új, karbantartásmentes forgatómechanizmus mozgatja körbe 210 fokban. Az új 8000-es modellekkel egy új, sorfüggetlen Kemper 475 Plus silókukorica betakarító adapter is bevezetésre került, mely 7,5 méteres munkaszélességével 10 sor silókukorica betakarítására képes, de ugyancsak újdonság az adapterkínálatban az új sorozatú rendfelszedő is.
További információkért látogasson el a KITE Zrt. weboldalára!