Triplázás
Az új KSD motorcsalád hozta el a „DIESEL Of The Year" díjat a Kohler számára, 10 év alatt immár harmadik alkalommal, idén az új KSD 1403TCA motortípussal. Korábban, 2012-ben a KDI 2504TCR és 2015-ben a KDI 3404TCR SCR motorok kapták a díjat.
A DIESEL magazin, amely 1986 óta az ágazat egyik vezető szaklapja Európában, minden évben a leginnovatívabb dízelmotornak ítéli oda ezt a rangos címet. Az ünnepélyes díjátadó helyszíne a Reggio Emilia múzeum volt, ahol a vállalat történelmét fémjelző motorok közül néhány ki van állítva.
A díjnyertes motor az új KSD (Kohler Small Displacement - kis lökettérfogatú) motorszéria része, amelyet úgy terveztek, hogy alkalmazható legyen minden földrajzi területen, megfeleljen minden előírásnak világszerte, és minden géptípussal kompatibilis legyen.
A KSD-sorozat egy teljesen piac- és ügyfélközpontú igény eredménye. Egyszerű, de könnyen integrálható az egyre bonyolultabbá váló és folyamatosan fejlődő elektronikus rendszerekkel, csökkenetett számú fizikai csatlakozással. Ugyanakkor lehetővé teszi a széles körű alkalmazhatóságot a különböző gépekhez, módosítások vagy újratervezések nélkül.Az 1403TCA (Turbo Common Rail with Aftercooler) egyike a háromtagú KSD-szériának, amely magában foglalja a 1403 Turbo Common Rail és 1403 Naturally Aspirated (szívódízel) változatokat is. Utóbbi csúcsnyomatéka 120 Nm 1400-as fordulatszámon, amely a hengerűrtartalom/forgatónyomaték arányával versenyképes az azonos lökettérfogatú, 30-42 kW (41-57 LE) teljesítményű, de utánkezelő rendszerrel szerelt motorokkal.
A 19 kW (26 LE) teljesítmény alatti motor megfelel a jelenlegi kibocsátási előírásoknak: EU Stage V, US Tier 4 Final, és ez év végétől a Kína Stage IV előírásnak is. A fogyasztás a motor fordulatszámának optimalizálásával és a hidraulikarendszer vezérlése révén csökkent. A szervizintervallumok a lehető leghosszabbak, míg a teljes tulajdonlási költség (TCO) alacsony, köszönhetően az intelligens karbantartás-előrejelző és diagnosztikai funkcióknak.
Olvasóink bizonyára emlékeznek a közelmúltban, a belsőégésű motorok – főleg a dízelek – idő előtti temetéséről szóló jóslatokra. Tévedtek, a dízelek előtt még hosszú jövő áll. Erre a KSD-sorozat egy élő bizonyíték, a „DOTY 2022" trófeával, hogy a Kohler egy ilyen motorplatformba fektetett be. „Az Év Dízelének" zsűrije is nagyra értékelte a motor sokoldalúságát, a konfigurációk rugalmasságát, megkönnyítve a munkagépgyártók számára a beépítést.
A 10 év, 3 díj ékes bizonyítéka az üzlet, a piaci igények és a motorok folyamatos fejlesztésének. Az érdem természetesen a teljes Kohler kollektívát is megilleti, akik részesei voltak a KSD-széria megalkotásának, elkötelezettséggel, kitartással és szakértelemmel.
Bioüzemanyagok, akár 90 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátás
A Kohler Engines minden bizonnyal elsőként jelent meg a piacon 2022 elején olyan dízelmotorral az off-highway szegmensben, amely alkalmas hidrogénezett növényi olajokkal (HVO) történő üzemeltetésre is, mindenféle gyári vagy utólagos átalakítás nélkül!
A HVO egy megújuló paraffinos üzemanyag, amely valójában "szintetikus dízel", de megújuló. Előállításához növényi vagy állati eredetű olajokat használnak, amelyek a hús- és halfeldogozó ipar maradványaiból származnak. Mivel szerves anyagból nyerik, a HVO – a klasszikus biodízeltől eltérően – nem használ fel mezőgazdasági erőforrásokat, és nem járul hozzá az erdőirtáshoz sem!
Bárhol felhasználható, ahol ma dízelüzemanyagra van szükség, és a teljes CO2-kibocsátás akár 90%-kal is csökkenhet, a HVO előállításához felhasznált nyersanyagoktól függően. Sőt, nagyon alacsony kéntartalommal rendelkezik, ezért a teljes kipufogógáz-emisszió is kedvezőbb.
A HVO üzemanyag Észak-Európában már széles körben elterjedt, 100%-ban fosszilis anyagoktól mentes, és 100%-ban újrahasznosított. A HVO üzemanyag ugyanúgy forgalmazható, kezelhető és tárolható, mint bármely hagyományos üzemanyag. A motorgyártói jóváhagyást az EN15940 szabvány tartalmazza.
A Kohler motorjaiban szintén használható a HVO, legyen akár folyadékhűtéses a KDI és KDW széria, akár léghűtéses a KD motorcsalád. Nem kell változtatni a karbantartási ütemezésen, és a szokásos európai garanciális feltételek érvényesek.
A HVO üzemanyag sűrűsége kisebb (0,77-0,79 kg/dm³), ami azt jelenti, hogy a ciklusonként befecskendezett üzemanyag tömege kisebb, mint a az EN590-es gázolajé, ezért 1-5%-kal csökkenti a teljesítményt és a nyomatékot. Ez a hatás részben ellensúlyozza a magasabb cetánszámot (ez 75 a HVO esetében, szemben az EN590 dízel 51-es értékével), amely pozitív hatással van az égésre.
A megújuló üzemanyagok használata az egyik alapvető követelmény a globális szén-dioxid-csökkentési célok eléréséhez. A Kohler a HVO üzemanyagoknak az összes dízelmotorjához történő jóváhagyásával hozzájárul egy fenntarthatóbb jövőhöz.
Forrás: kohlerpower.com