Idén márciusban tudósítottunk erről a nagyszabású fejlesztésről, amelyet most a párizsi SIMA kiállításra is elhoztak. A Krone és Lemken által "Combined Powers" névre keresztelt prototípusa szintén a munkagépek üzemeltetésének új, vezető nélküli generációját ígéri.

A teljesen autonóm, traktorszerű gépet egy 230 lóerős dízel-elektromos hibrid rendszer hajtja, amely három különálló villanymotort működtet: egyet az első kerekek, egyet a hátsó kerekek, egyet pedig a munkaeszközök, illetve hidraulika működtetésére.

A szántóföldön végzett munka során az akadályok felismerése kamerák és LiDAR-érzékelők kombinációjával történik, amelyek 360 fokos rálátást biztosítanak a gép környezetére.

traktor

A teljesen autonóm, traktorszerű gépet egy 230 lóerős dízel-elektromos hibrid rendszer hajtja – fotó: www.landmaschinen.krone.de

A fix akadályok (fa, bokor, villanyoszlop stb.) programozhatók és biztonságosan kikerülhetők. A váratlan mozgó akadályok esetében pedig egy kétzónás biztonsági rendszer dönti el, hogyan reagáljon a gép: a külső zóna esetén lelassít és/vagy irányt változtat, míg a közeli, belső zónába kerülő akadály (személy, állat) esetén azonnal megáll. Az utóbbi esetben már emberi (táv)beavatkozás szükséges a munka folytatásához. A kamerakép egy alkalmazáson keresztül is elérhető, ahol a vezetők, gépkezelők nyomon követhetik a gép munkavégzést és pozícióját.

Mindkét gyártó nagy reményeket fűz a harmadik generációs modellhez a jövőre tervezett frissítés előtt, amellyel a jelenlegi gyermekbetegségeket fogja orvosolni.

A jelenlegi 300 literes dízelüzemű tartályt a hosszabb üzemidő érdekében nagyobb kapacitásúra cserélik, és várhatóan a hátsó hárompontos függesztőszerkezethez hasonló első függesztőszerkezetet is kap, sok mostani traktorhoz hasonlóan.

traktor

Mindkét gyártó nagy reményeket fűz a harmadik generációs modellhez – fotó: www.landmaschinen.krone.de

A jelen jogszabályok még inkább tiltják a közúti önvezető üzemmódot, ezért egy alternatív szállítási megoldás is kidolgozás alatt van, amely lehetővé tenné, hogy a gépet saját kerekein egy traktorral a gazda kivontassa a szántóföldre, ami jelentős előrelépés a jelenlegi pótkocsis szállításhoz képest.

Forrás: Facebook/Lemken