Az adatok csak az elsőként Magyarországon forgalomba helyezett erőgépek darabszámait tartalmazzák, és nem szerepelnek közöttük az először más országban forgalomba helyezett, majd Magyarországra importált és honosított, nulla üzemórás traktorok forgalomba állítási darabszám adatai. Továbbá nem tartalmazza az ideiglenes „M” betűjelzésű, mezőgazdasági rendszámmal ellátott erőgépek forgalomba állítási adatait sem.
|
Előző cikkünk még az év eleji erős kezdés utáni márciusi visszaeséssel foglalkozott, amelyben nagyban közre játszott a koronavírus. Akkor még nem tudtuk biztosan, de várható volt, hogy a traktorpiacra erősen rányomja bélyegét a koronavírus miatt hozott intézkedések sora. A fenti táblázatból jól látszik, hogy az előző évhez képest április-májusban jelentősen megcsappant a forgalomba helyezett erőgépek száma. Ugyanakkor az eladások volumene az előző hónapokhoz képest szép lassan nőtt, tehát még ha a gazdálkodók az óvatosabb, tartalékolós utat is választották, a traktorpiac nem dőlt be.
|
Ha a top-listát nézzük, ami 2020 első hat hónapját mutatja, nem tudunk messzemenő következtetéseket levonni. A számok gyártónként eltérő képet mutatnak. A CASE IH-nál látható a legnagyobb visszaesés, de vannak akik növelni tudták a forgalmukat. Érdemes egy pillantást vetni a következő táblázatra is, ami már kifejezetten a júniusi új traktorok forgalomba helyezését mutatja:
|
Itt látszik a júniusi visszafogott növekedés, bár itt sem minden gyártó esetében. A John Deere megőrizte piacvezető pozícióját és szépen teljesített a Claas és a New Holland is. A Fendt erősen kezdte a szezont, ezt néhány gyenge hónap követte, most viszont látszik, hogy a júniusi eladások magasan verik az előző évek számait. Csak a júniust nézve a CASE IH is tartani tudta magát az előző évek adataihoz, és hasonló eredményeket ért el a Massey Ferguson is.
Ssz. No |
Márka Make |
2020.01 - 06 | Piaci rész. % Market share |
2019.01 - 06 | Piaci rész. % Market share |
2018.01 - 06 | Piaci rész. % Market share |
1 | JOHN DEERE | 371 | 0.236155 | 365 | 0.212828 | 289 | 0.186934 |
2 | NEW HOLLAND | 137 | 0.087206 | 143 | 0.083382 | 200 | 0.129366 |
3 | CLAAS | 132 | 0.084023 | 110 | 0.06414 | 108 | 0.069858 |
4 | FENDT | 84 | 0.053469 | 102 | 0.059475 | 44 | 0.028461 |
5 | SOLIS | 78 | 0.029281 | 58 | 0.016327 | 18 | |
6 | CASE | 74 | 0.047104 | 144 | 0.083965 | 104 | 0.06727 |
7 | SOLIS | 78 | 0.029281 | 58 | 0.016327 | 18 | 0.009056 |
8 | MASSEY FERGUSON | 39 | 0.024825 | 48 | 0.027988 | 29 | 0.018758 |
9 | VALTRA | 38 | 0.024188 | 42 | 0.02449 | 35 | 0.022639 |
10 | KUBOTA | 38 | 0.024188 | 29 | 0.01691 | 45 | 0.029107 |
11 | STEYR | 37 | 0.023552 | 33 | 0.019242 | 30 | 0.019405 |
12 | ANTONIO CARRARO | 32 | 0.020369 | 28 | 0.016327 | 27 | 0.017464 |
13 | LANDINI | 31 | 0.019733 | 38 | 0.022157 | 42 | 0.027167 |
14 | DEUTZ-FAHR | 30 | 0.019096 | 41 | 0.023907 | 48 | 0.031048 |
15 | ZOOMLION | 26 | 0.01655 | 36 | 0.020991 | 15 | 0.009702 |
16 | DONG FENG | 19 | 0.012094 | 19 | 0.011079 | 17 | 0.010996 |
17 | LINHAI | 14 | 0.008912 | 7 | 0.004082 | 8 | 0.005175 |
18 | LOVOL | 13 | 0.008275 | 25 | 0.014577 | 13 | 0.008409 |
19 | GOLDONI | 12 | 0.007638 | 23 | 0.013411 | 19 | 0.01229 |
20 | LAMBORGHINI | 12 | 0.007638 | 15 | 0.008746 | 26 | 0.016818 |