2017 mozgalmas év volt a Valkon 2007 Kft. számára, hiszen a januári AgrárgépShow-val kezdetét vette a vállalat 10. jubileumi éve, így rengeteg partnertalálkozó, gálaest és gyárlátogatás színesítette az egyébként sem unalmas napokat.
Akcióban a Krone BigM 450 – fotó: Valkon 2007 Kft.
Szerencsére a géppiac is hasonlóan „mozgalmas” volt. A 2016-os átlagon felüli terméseredmények növelték a gazdálkodók beruházási kedvét, de a Valkon számára az is kiemelkedően fontosnak számított, hogy a tejárak is kedvezően alakultak idén tavaszra. A Krone szálastakarmány-betakarítógépek nagyon szép eredménnyel zárták a tavaszt, és ezért szép számban találtak gazdára még nyáron is. A beruházási kedvet az is jellemzi, hogy ez volt a vállalat első éve, amikor önjáró silózót, önjáró kaszát, és rendfelszedő pótkocsit is értékesített, annak ellenére, hogy az utóbbi két géptípus nem elterjedt technológia hazánkban. Az idei évben a Valkon és a Krone kapcsolata tovább erősödött, hiszen a hazai piacon a Valkon látja el leghosszabb ideje a Krone képviseletét.
Stílusos megjelenés, brutális erő – fotó: Valkon 2007 Kft.
Az erőgéppiacot az elmúlt években a változások jellemezték, hiszen márkák, forgalmazók cserélődtek, vagy léptek be új szereplőként a piacra. Az első félévben a 90-120 lóerős traktorok iránt volt élénkebb a kereslet, ez minimális logisztikai fennakadást okozott a Valkonnak, ugyanis a Valtra traktorok 4-es sorozatra váltása idén tavasszal befejeződött ugyan az A4-es megjelenésével, viszont a régi típust már nem, az újat még nem tudta szállítani a gyár. A nyár folyamán az érdeklődés növekedett a nagyobb 150-250 lóerős gépek iránt, ahol a T4-es gépek elérhetősége már zökkenőmentes volt, sőt ebből több megrendelési is született. Gazdára találtak az utolsó Challenger hevederes traktorok, mely márka a 2018-as évtől megszűnik Európában, és beolvad a Fendt termékekbe és azok értékesítési rendszerébe.
A jól ismert színvilág valamint forma, és a hozzájuk társuló megbízhatóság – fotó: Valkon 2007 Kft.
A John Deere és a Kramer GmbH stratégiai megállapodást kötött, mely keretein belül a JD ajánlja partnereinek a Kramer gépek forgalmazását, pontosabban azt nem akadályozza meg, és a megállapodás részeként 8 százalékos tulajdonrészt vásárolt.
A Valkon és a Kramer kapcsolatára ez nincs hatással.
A két cég továbbra is közösen tervezi a jövőt, a gépek szállítása, alkatrészellátása folyamatos. A Kramer az eddig kínált telepi rakodókon túl, a teleszkópos rakodó piacon is megjelent ez év júniusától, amihez nagy reményeket fűz a Valkon 2007 Kft. is, hiszen ezek a prémium kategóriás rakodók jól illeszkednek a vállalat portfóliójába.
A Valtra bonyolultnak tűnő, ám egyszerű kezelhetőséget biztosító Smart Touch rendszere – fotó: Valkon 2007 Kft.
2018-tól már a korábban említett teljes Valtra 4-es sorozat elérhető, mely kiegészült egy Smart Touch rendszerrel. A Valtra Smart Touch egy intelligens kartámaszba integrált vezérlés, ami egy 9 colos érintőképernyős kijelzővel végződik. Gyakorlatilag valamennyi funkció erről a képernyőről két lépcsőben elérhető, és amilyen bonyolultnak hangzik, olyan egyszerű a kezelése. A hazai demók már folyamatban vannak, és
ez lesz a legnagyobb Valtra újdonság a 2018-as az AgrárépShow-n,
vagy a 2018-as V. Krone Show-n. A Kramer teleszkópos rakodók bevezetése, tesztelése folyamatosan zajlik. A 2,7 tonna emelési képességű, 6 méteres emelési magasságú KT276-tól egészen az 5,5 tonnát bíró, 9 méterre nyúló KT559-ig tudunk gépeket kínálni az érdeklődőknek. Az első tapasztalataink szerint itt is a nagy teljesítményű gépeket keresik a gazdálkodók – nyilatkozta Kecskeméti Sándor a Valkon 2007 Kft. ügyvezetője.
Kecskeméti Sándor a Valkon 2007 Kft. ügyvezetője – fotó: Valkon 2007 Kft.
Természetesen készülünk a 2018-as Krone Show-ra, ahol egy Krone BigX630 silózót, és egy Krone Comprima F155XC X-treme körbálázót is kipróbálhatnak majd az érdeklődők. A Regentel közösen dolgozunk egy tarlónjáró váltvaforgató eke projekten, melyet 600 lóerős, hevederes gépekhez épített a gyár. Egyik Regent eke tulajdonos kérése volt, hogy szeretne egy Regent Taurus ekét a Challengere után is. A gép már dolgozik, munkája hibátlan, de a projekt még nem fejeződött be, így szezon után a gép visszakerül a gyárba, hogy megvizsgálják az extrém terhelés hatásait – tette hozzá.