Az F-150 hibrid változata 2021-ben debütált egy 3,5 literes, ikerturbós V6-os motorral, amely önmagában 400 lóerőt és 691 Nm nyomatékot biztosít. Ehhez társul egy 1,5 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag, amely egy 35 kW-os (47 lóerős) elektromos motort táplál, amely a 10 sebességes automata váltóba lett beépítve. Az összesített teljesítmény 430 lóerő és  773 Nm nyomaték. E paraméterekkel továbbra is ez az egyik legerősebb pickup a piacon.

Bár a hajtáslánc rengeteg erőt biztosított, az elektromos motor azonnali nyomatéka pedig kitöltötte a turbók késését, de a működés nem volt vajsima. Az elektromos motor erőátadása, valamint az 1-2 és 2-3 váltások elég durvák voltak és megterhelték a hajtásláncot.

A Ford kiküszöbölte a problémát, a hibákat részben egy új hajtáslánc-szoftverkalibrációval orvosolta a hibrid rendszernél. Egyszerűsítette a hajtásláncot, eltávolította a második indítómotort, amely korábban az ékszíjjal működő segédberendezések meghajtására volt integrálva. Az eredmény simább erőátadás és váltások, amelyek alig észrevehetők voltak még hideg váltó és a hajtáslánc esetében is.

Ford F150

A Ford újrahangolta az adaptív felfüggesztést is annak érdekében, hogy kényelmesebb utazást biztosítson – forrás: Ford

Sajnos, a 2021-2023-as F-150 hibridek nem kapják meg az új kalibrációt, ezek a teherautók megmaradnak a durvább erőátadással és a keményebb 1-2, valamint 2-3 váltásokkal.

A Ford újrahangolta az adaptív felfüggesztést is annak érdekében, hogy kényelmesebb utazást biztosítson.

A 2024-es Ford F-150 Hybrid belső anyaghasználata lépéssel még mindig elmarad attól, amit a Ram kínál. A bőr nem olyan puha, a műanyagok nem olyan szépen kidolgozottak, kevesebb a valódi fém és az A-oszlopokon található műanyag kapaszkodók nem kaptak bőr borítást. Viszont a Ford 12 hüvelykes digitális műszeregysége a legjobb a szegmensben, nagy számokkal és könnyen olvasható adatokkal a teherautó működéséről. A 12 hüvelykes érintőképernyő kezelőfelülete is az egyik legjobb, amely lehetővé teszi a képernyő egyszerű megosztását, még vezeték nélküli Apple CarPlay használata esetén is. A menük könnyen navigálhatók és olyan, mintha csak egy iPad-ot használnánk.

Forrás: greencarreports.com