CLAAS TUCANO 570 és a CONSPEED 6-75FC
Sok a közös vonás a LEXION-ok és az új TUCANO kombájnok között, de mindegyikük a maga útját járja. A CLAAS minden termékében egyformán megtalálható a sok évtizedes tapasztalat és fejlesztés. A műszaki részletek, amelyek már sokat bizonyítottak, a CLAAS minden géptípusában és termékkörében megtalálhatók. Ezeket pedig természetesen a legkülönfélébb kihívásokra és teljesítményosztályokra optimalizálták. Az új TUCANO-val egy lépéssel tovább léptek a CLAAS fejlesztőmérnökei és a felső középkategória prémium szegmensébe emelték a LEXION előnyeit. Sok jó tulajdonságot kapott az új TUCANO a LEXION-tól, így valóban jó barátok lettek.
CLAAS ATOS 350
A 70 és 100 lóerő közötti kistraktor a CLAAS új erőgépe ebben a szegmensben. Sokoldalú, egyedülállóan fordulékony, méreteinél fogva pedig az állattartó telepek teljes kiszolgálását képes ellátni. Emellett kiválóan alkalmas homlokrakodóval történő munkavégzéshez is. Nyomatékos, erős motorjának köszönhetően nagyobb pótkocsikkal is könnyedén elboldogul, megfelelő munkagéppel talajmunkára és növényápolási feladatok ellátására is kiválóan alkalmas.
CLAAS ARION 460
Az új ARION 400-as már felsorakozott a rajtvonalhoz. Széles motorkínálatnak és a számtalan új felszereltségnek köszönhetően az ARION 400-as mindenki számára a megfelelő megoldást kínálja és még a kívánságait is teljesíti. Hat különböző motorváltozattal az ARION 400-as a 85-140 lóerő közötti (ECE R 120) teljesítményosztályt fedi le. A négyhengeres FPT motor 4,5 literes hengerűrtartalommal, hengerenként négy szeleppel, turbótöltővel és 1600 baros Common-Rail befecskendezéssel a DOC-nak és az SCR-nek köszönhetően teljesíti a Stage VI (Tier 4) emissziós normát. Így az új ARION 400-as teljesítménykategóriájának első olyan erőgépe, amely teljesíti a legszigorúbb károsanyag-kezelésről szóló előírásokat. Emellett pedig öt fülkevariációval, komfortfülkével, ergonomikus menetkarral és számtalan lehetőséggel áll a gazdálkodók rendelkezésére.
CLAAS DISCO 3600 RC MAX CUT kaszasínnel és CLAAS DISCO 3200 RC speciális tárolókocsin
A DISCO tárcsás kaszát a kisebb talajegyenetlenséggel rendelkező, telepített gyepekre ajánljuk. Ez a kaszatípus elérhető a könnyen vontatható, egyszerűen kezelhető kaszáktól, a hátsó függesztésű, nagy területteljesítményű, akár rendrakó szalaggal szerelt kaszákig. A terménybetakarítás minőségét számos új és már jól bevált CLAAS fejlesztés biztosítja, mint például a 2014-ben bevezetett új kaszasín a MAX CUT, a már sokat bizonyított ACTIVE FLOAT tehermentesítő rendszer, valamint a Safety Link biztonsági modul. A kaszák elérhetők szársértő nélkül, verőujjas szársértővel, illetve gumihengeres szársértővel, amely a termény gyorsabb száradását segíti, hogy a lehető leghamarabb betakarítható legyen a kaszálóról.
Manitou MLT 741 120 LSU
A vásárlói igényekhez igazodva a Manitou újra gyártásba vette az MLT 741 120 LSU teleszkópos rakodógépet. A gyár a mezőgazdaságra tervezett gépek palettáján ezzel egy olyan réteget kíván megszólítani, akiknél nagy mennyiségű, nagy tömegű anyagok mozgatását kell megoldani, és a 4,1 tonnás teherbírás nagyobb hatékonyságot eredményez a 3,5 tonnás kapacitású MLT 735 típushoz képest. Némi dizájnfrissítés mellett a jól bevált, megbízható megoldások mellett döntöttek a mérnökök, mint például a hidrodinamikus hajtás és a strapabíró mechanikus váltó. A gép erejét a korszerű Tier 4i (IIIB) Deutz motor adja, amellyel akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető.
Fendt 313 S4
A 300 Vario S4 szériával a 300 Vario SCR utódjaként egy kompakt univerzális traktort fejlesztett ki a Fendt, számos innovatív megoldást átvéve a nagytraktorokból. A VisioPlus vezetőfülkével, a Variocenterrel a klasszikus Vario-Joystickkel, a pneumatikus vezetőfülke rugózással, az elektrohidraulikus vezérlőszelepekkel vagy az olyan finomságokkal, mint a pótülés, a Fendt 300 Vario S4 egyesíti mindazt, amiről a mindennapi használat során a Fendt-tulajdonos vagy gépkezelő a hatékony és kényelmes munka érdekében álmodik. Mindezt megfűszerezte egy sor műszaki újdonsággal, amivel e traktor a nagyobb testvérére, az 500 Variora hasonlít.
Fendt 722 S4
A 700 Vario a Fendt márka legnagyobb darabszámban eladott traktora. A gép mellett szól a VisioPlus vezetőfülke, benne a kitűnő Fendt Variotronic-kal, valamint a legkorszerűbb, üzemanyag-takarékos SCR motortechnológia. A törvényileg előírt Tier 4 Final kipufogógáz-kibocsátási szabvány teljesítése mellett az Fendt a 700 Vario szériát nagyobb hatékonyságra, kényelemre és biztonságra tervezte. Csak hogy néhány példát említsünk: a csatolt munkagépeket csökkentett motor-fordulatszám mellett is működtetheti, a szabad látótér pedig 300 fokra növekedett az új ablaktörlő és a szabályozható hatótávolságú LED fényszórók használata következtében.
Fendt 826 S4
A precízen összehangolt hajtáslánc, a megnövelt menet- és fékezési biztonság, a tovább optimalizált kormányzási viselkedés, valamint a számos biztonsági- és asszisztencia-rendszer érezhetően tehermentesíti a vezetőt és teljesen új vezetési élményt nyújt. A különleges innováció részét képezi a mellső szélvédőtörlő 300 fokos törlési szöggel. A fűthető és a vezetőfülkébe beragasztott szélvédővel és az opcionálisan választható többrétegű biztonsági üveggel a vezető nagyobb menetbiztonságot és komfortot élvezhet. További javulás történt a részletekben is. A lezárható motorháztető, valamint annak jelentős mértékben megnövelt kinyitási szöge például jobb hozzáférést biztosít meghibásodás esetén. A Fendt az új 800 S4 Varioval olyan traktorokat kínál, melyek a 2014 januárjától életbe lépő füstgáz-kibocsátási normát (Tier 4Final) teljesítik. A 800 S4 Vario esetében opcionálisan elérhető a VarioGrip, amely egy tökéletesen a járműbe integrált keréknyomás-szabályozó rendszer. Az új elektromos asszisztencia-rendszer, az automatikus szekcionálás-kapcsoló 24 szekcióval (SectionControllal), az új VarioGuide light párhuzamvezető alapverziója, az Agcommand telemetrikus rendszer, a Variodoc Pro dokumentációs rendszer – amely például a háttérben táblatörzskönyvet, üzemanyag-felhasználást és munkaidőt jegyez fel – vagy a 2.0-ás határterhelés-automatika a tökéletes motor- és hajtómű managementért mind arról gondoskodnak, hogy az új nagytraktorok ismét a termelékenység mérföldkövei lehessenek. A Fendt a fejlesztés során számos műszaki intézkedést tett, amelyek mind egy célt szolgálnak: a még nagyobb hatékonyságot és termelékenységet. A gyakorlatban ez hektáronként kevesebb felhasználást és kevesebb időt, így kevesebb költséget jelent az első naptól kezdve a teljes használati időn át.
Fendt 936 S4
Az új 900 Vario S4 a teljesítménykategóriájában számos, egyedülálló innovációt kínál, amely a felhasználó számára igazi prémiumcsomag a többletteljesítmény és a robosztusság terén. A traktorok SCR technológiaval és passzív részecskeszűrővel is szereltek, mely további költségmegtakarítást jelent az üzemeltetés során. Az SCR-es széria amúgy is kiváló üzemanyag-fogyasztása az S4 széria esetében az Ad-Blue fogyasztás további javításával még tovább csökkenthető. Az S4 széria esetén a VarioGrip keréknyomáscsökkentő-rendszer alkalmazásával tovább minimalizálhatjuk a költségeket a nagyobb területteljesítmény, a kisebb üzemanyag-fogyasztás és a kisebb mértékű gumiabroncskopás eredményeképpen. A dupla-turbó és dupla levegővisszahűtő rendszer révén az S4 motorjának még kisebb fordulattól rendelkezésére áll az állandó nyomaték, ezzel a szántóföldön még nagyobb vonóerő-tartalék jelenik meg, illetve a traktor jobban képes közúton is gyorsítani. Az új x5-ös vezetőfülke a 300 fokos ablaktörlőn a 10.4"-os Varioterminálon kívül még számtalan kényelmi és praktikus megoldással teszi a vezetést igazi Fendt élménnyé. Számos asszisztencia-rendszer gondoskodik a traktor egyszerű kezelhetőségről és az unalomig ismételt feladatok megkönnyítéséről. Az S4-es Fendtben található automatikus részmunkaszélesség-kapcsolás ("varázsló-funkcióval") az inputanyagok megtakarításán túl több - a traktor által vontatott munkagép - beszerzését is olcsóbbá teheti.
Landini 6-130C és Landini 6-130C LS
A Landini biztos alapokra helyezte az új 6C sorozat fejlesztését. Ez nem volt más, mint a jól bevált és népszerű Powermondial sorozat. Az erőforrás egy 4,5 literes F.P.T. NEF motor közös nyomócsöves befecskendező-rendszerrel és a Tier 4i emissziós előírást biztosító SCR technikával. Természetesen az újdonság több mint egy motorcsere. A gyártó több ponton is hozzányúlt az elődhöz. Az új vezetőfülke, a megnövelt emelőkapacitás, nagyobb hidraulika-szivattyú, az automatikus TLT funkció, valamint a nagyobb tengelytáv és önsúly mind része a fejlesztésnek. Több opcióval bővült a kínálat: fülkerugózás, rugózott első tengely, radaros slip control és négyfokozatú kardánhajtás. A traktorcsalád fejlesztési célja továbbra is megmaradt, ami az univerzális felhasználás irányába mutat a talajművelésen, állattartó telepi és rakodási munkákon át a szállítási feladatokig.
Landini 6-175L
Átalakult egy szintén jól ismert és sikeres traktorcsalád, a Landpower is, amely 6L néven a kisebb testvérhez hasonlóan egy 4,5 literes common rail AdBlue-s motort kapott. A legnagyobb típus teljesítménye 176 LE-nél áll meg. A fülkebelsőt a gyár mérnökei áttervezték a nagyobb vezetési és kezelési komfort érdekében. Maradt a kategóriájában egyedülálló, 18 fokozatú, mechanikus sebességváltó, de a hidraulika vezérlése már elektronikus.
Landini 6-145 és Landini 7-215
Átfogó innováció jellemzi a Landini 6-os és 7-es szériáját. A két gépcsalád közötti különbség alapvetően a motorban és a konstrukcióban testesül meg. A 6-os négyhengeres, önhordó, míg a 7-es hathengeres és alvázas kivitelű. A legjelentősebb újdonság a ZF által, a Landininek fejlesztett "Roboshift" sebességváltó, mely 6 csoportban 4 powershift fokozattal összesen 24 váltási lehetőséget nyújt, kiegészítve automata funkciókkal. De fontos megemlíteni a vezetőfülkét is, mely egy valódi high-tech kezelőtér.
RMH Platinum (Premium Edition) 17
Az RMH Premium 17 önjáró etetőkocsi segítségével egy gépkezelő meg tudja valósítani a takarmányozási szakember által előírt receptúra szerinti összetevőkből álló, laza állagú, legalább 97% homogenitású, 4-8 cm strukturális rostokat tartalmazó TMR előállítását. A Premium szériával 2013 végétől bővítette a gyártó a 2 csigás keverőszerkezettel rendelkező gépeinek palettáját. A gépcsalád jellemzője, hogy szinte minden funkcióval fel van ruházva, hasonlóan az RMH zászlóshajójához, a Mixellent szériához, viszont e funkciókat a gondos mérnöki munkának köszönhetően a lehető legkevesebb elektronikával valósítja meg. Ezzel az amúgy is hosszú üzemidejéről és problémamentességéről ismert RMH flotta legmegbízhatóbb gépcsaládjává lépett elő a Premium.
Framest Kreator 7/8
A jól bevált, hengereken futó FraKomb mellett a Framest piacra dobta a Kreator névre hallgató síkvázas kombinátorát is. A gép henger nélkül is alkalmas a magágykészítésre, akár nedvesebb talajállapotok között is. A munkamélységet a kerekek és a vonórúd pozíciója állítja be, és ez oldja meg a szinkronizációt és a párhuzamos kiemelést is. A kiemelő munkahengerre felrakható távtartók pedig a precíz beállítási lehetőségeket biztosítják. A gép szárnyai is kerekeken futnak, így a talajkövetést egyrészt a szárnyak fővázhoz képesti mozgása, másrészt a tandemtengelyen futó kerekek biztosítják. Az alapgép hengerek nélküli, ezáltal a kombinátorkapák jól nyitják a magágyat, a lezárást pedig csak a hátsó simítók és a rugós pálcás boronák végzik. Sok esetben ez a munkamódszer kevés lehet, mert indokolatlanul több nedvesség távozik el a talajból. Erre az esetre ajánljuk a hátsó rugós borona helyett a már jól bevált csőpálcás hengert, mellyel hatékonyabb lesz a lezárás. Ez azonban csak rugóterheléssel fut, kiküszöbölve ezzel a henger beragadását.
Horsch Joker RT M14
Az előző években nagy előre lépést jelentett a Horsch Joker HD tárcsa megjelenése, aminek 620 mm-es tárcsalapjai a kukorica szármaradvánnyal is megbirkóznak. Most azonban az RT család tagjai közül újult meg a 6 és 8m-es munkaszélességű gép. Maradtak az 520 mm-es tárcsalapok, azonban a járószerkezet jelentősen átalakult, hiszen a járókerekek a váz közepébe kerültek be, így megnövekedett a távolság a tárcsalapok és a tömörítő hengersor között. Az új kialakításnak köszönhetően egyenletesebb a gép járása. Továbbá lehetőség nyílt dupla soros tömörítő hengerek felszerelésére, amelyek közül a dupla RollPack („U” profilos) illetve a jól bevált SD tömörítő kérhető a géphez. Ami még újdonság, hogy mindkét munkaszélességű géphez rendelhető egy 1-soros egyengető sín a tárcsalapok elé.
Horsch Leeb GS 6000
A Horsch Leeb permetezőgépek új fejlesztésű szóró keret szabályozása (Boom Control) lehetővé teszi a pontos és biztonságos szórókeret-vezetést, úgy ahogy az eddig még nem volt lehetséges. Ez az aktív szórókeret-szabályozás egyedülálló, és alapköve az állományok kis szórásmagasságú permetezésének. A talajfelszín egyenetlenségeinek tökéletes követése, csak úgy lehetséges, ha a szóró keret mozgása teljesen független a permetező vázától. Ez által megvalósítható az optimális cseppméretű permetezés, alacsony elsodródási arány mellett. A szél és a hőség negatív hatásai minimalizálhatók!
Grégoire-Besson RW8 5 fejes
A gyártó alapkoncepciója volt, hogy akár 450 LE-s teljesítményű erőgépekhez is tudjon tarlón és barázdában járó ekét ajánlani akár 7 fejesig. Így ugyanaz az eke gumikerekes és hevederes traktorhoz is használható. A fejlesztés előtt a gazdákkal konzultáltak, hogy az ő igényeiknek legmegfelelőbb legyen a legújabb műszaki megoldásuk. Ebben a kategóriában ilyen tudású ekét más nem gyárt. Az eke minden paramétere bármely talaj- és traktortípusra egyaránt egyszerűen beállítható a fülkéből egy hidraulikus kontroll-panelen keresztül. Ezzel a megoldással a precíz beállítás a lehető legkisebb időigény mellett valósítható meg.
A különlegesen hajlított ekeszár a tömegcsökkentési szempontokat is figyelembe véve, könnyebb vontatást tesz lehetővé, mivel a talajerők támadáspontja egybeesik az eketest tömegközéppontjával. A tömegcsökkentés érdekében a hegesztett szár és az eketest egy egységet alkot. A tandem támkerék szabadalmaztatott megoldás. Precíz mélységszabályozást, nagy kiemelési kapacitást biztosít, mindemellett vonuláskor is kényelmes, biztonságos szállítást tesz lehetővé. Szántáskor fokozatosan kisebb erőket ad át az akadályokon való áthaladáskor, mint a szimpla kerék megoldások. A különleges középső függesztőkar-megtámasztás segítségével a 3. pont bekötésénél csillapított erők ébrednek. Szállítási helyzetbe állításnál pedig a fülkéből oldható a 3. pont rögzítése.
Az ekefej biztosítására is innovatív megoldást talált ki a gyártó, mivel 1 csavarral oldotta meg a korábbi 2 csavarossal szemben. A kiforduláskor a forgáspont mértanilag az eketest elé esik, így aktiválódás esetén az eketest minden pontja a talajból kifelé mozdul függőleges irányban. Így használat közben nincs ekeszár hajlás, törés és nincs orrbetét törés sem