Ezekből az új fejlesztésekből válogattunk most összeállításunkban.
Új kétrotoros függesztett kompakt Pöttinger TOP 612 rendképző – fotó: poettinger.at
Új kétrotoros függesztett kompakt rendképző a Pöttingertől
A Pöttinger új kompakt kialakítású függesztett, középre dolgozó rendképzőt mutatott be, amely kétrotoros felépítésű, rotorjainak átmérője 2,8 méter, a vezérlőpálya-átmérő pedig 350 mm. Rotoronként 11 fogtartó kar végzi a rendképzést. Az 5,9 méteres munkaszélességű TOP-612 rendképzőn teljesen új fejlesztésű, olajban futó fogaskerekes rotorhajtást találunk, melyben a fogaskerekek átmérőjét nagyobbra tervezték, amely hozzájárul a hosszú élettartamhoz és a csendes futáshoz.
A rendképző szállítási méretei jól tükrözik kompakt kialakítását, hiszen ahhoz, hogy összecsukva beleférjen a 4 méteres transzportmagasságba, nem kell a rendképző karokat eltávolítani, a szállítási szélesség pedig 2,7 méter.Az új Lely Welger RP-180V nagybálázó – fotó: lely.com
Új taggal bővül a Lely Welger RP változó kamrás, hengeres bálázócsalád
Az új típus a már meglévő RP-160V modell mellé került bevezetésre kínálatbővítés céljából. Az 1,8 méteres maximális bálaátmérővel rendelkező új RP-180V hevederes nagybálázó három változatban érhető majd el jövő év januárjától: Classic, MasterCard és Xtra. A három verziót különböző rendfelszedő szélesség, gumiabroncsméret, illetve egyes változatoknál szeletelő rendszer jellemzi.
z E-Link vezérlőterminál alapkivitelben a Classic és MasterCard változatoknál lesz elérhető, míg az E-Link Pro kezelőterminál standard felszereltségben az Xtra verziót, opcionális lehetőségként pedig a Master változatot bővíti.
Silószállító pótkocsik új takarórendszerrel és új hígtrágyaszállító kocsi a JOSKIN-tól
A Silospace és Drakkar silószállító pótkocsikhoz új kocsiszekrényfedő takarórendszert fejlesztett ki a JOSKIN Duo-Cover elnevezéssel. Az új elektromos vezérlésű fedőrendszer jóval egyszerűbb, könnyebb és olcsóbb, mint az eddig ismert konkurens hidraulikusan mozgatható változatok. Nagy előnye még, hogy működtető rendszere nem annyira helyhez kötött, így a kiemelhető magasítókra is fel lehet szerelni.
Az új JOSKIN Tetra Liner Dolly hígtrágyaszállító kocsija – fotó: joskin.com
A JOSKIN új Tetra Liner Dolly hígtrágyaszállító kocsija rotációs rendszerű szivattyúval rendelkezik, amelynek szállítási teljesítménye percenként 6000 liter. Az új szivattyú lehetőséget biztosít arra, hogy akár 3,5 méter mélyről is kiemelhető legyen a tartálykocsiba a hígtrágya. Az áramlási sebesség egyenletesebb és a nyomástartás is jobb ennél a szivattyúverziónál.
A Tetra Liner Dolly tartálykocsicsalád négy modellből áll, és 26 köbméteres befogadóképességű. Futóműve laprugós felfüggesztésű, és maximum vontatási sebessége 60 km/h.
Az új VREDO VT7028-3 önjáró hígtrágya-kijuttató 32 köbméteres tartállyal – fotó: vredo.com
A VREDO önjáró hígtrágya-kijuttató gépek új generációja
Szeptemberben jelentek meg az első sajtóhírek a VREDO önjáró hígtrágya-kijuttatók generációváltásáról. Az új VT7028-2 és VT7028-3 a korábbi VT5518-as szériát váltja fel. A típusjelzések után található kötőjeles számjelölés a keréktengelyek darabszámára utal. A 687 lóerős, brutális méretű munkagép saját fejlesztésű CVT-váltóval valósítja meg az erőátvitelt. A nagy tömeg talajkímélő mozgatásához pedig 900/ 60R42" és 1250/50R32" méretű flotációs abroncsok közül választhatunk.
A kéttengelyes változat 21 000 literes hígtrágyatartállyal vagy 25 tonna teherbírású Tebbe trágyaszóró-felépítménnyel, míg a háromtengelyes kivitel 32 köbméter befogadóképességű tartállyal és 35 000 kg terhelhetőségű Tebbe szervestrágyaszóróval szerelhető fel.
A Schaffer-4350 Z homlokrakodókban ezentúl új Kubota motorok szolgálnak erőforrásul – fotó: schaeffer-lader.de
A Schaffer továbbfejlesztette homlokrakodóit
A Schaffer 3550 T, 4250 és 4350 Z homlokrakodókban ezentúl új Kubota motorok szolgálnak erőforrásul, és egy elektronikusan vezérelt meghajtással szerelik fel őket. Az új vezérlés számos biztonsági funkcióval, mint például túlmelegedés elleni védelemmel és sebességkorlátozással is rendelkezik. A 23e sorozat új axiáldugattyús szivattyúval ellátott hidrosztatikus járószerkezet-hajtást (HTF) kapott, amelynek köszönhetően jelentősen nőtt a rakodógép tolóereje, és a lejtőkön való elindulás is visszaváltás nélkül valósul meg a nagyobb nyomaték mellett.
Az új Deutz-Fahr Agrovector 30.6-os rakodó istállókitrágyázás közben – fotó: deutz-fahr.com
Két új modellel bővült a Deutz-Fahr Agrovector teleszkópos rakodócsalád
Az év végén bemutatkozó legújabb generációs Agrovector teleszkópos rakodók közül a kisebb, 6120 kg üzemi tömegű, 30.6-os típus maximális emelési magassága 5,8 m, és ebben a magasságban akár 2,8 t emelési kapacitással rendelkezik. Erőforrásául egy négyhengeres, Tier 4 Final emissziós besorolású, 3,6 literes Deutz TD dízelmotor szolgál, mely 101,1 lóerős, és 1800 f/perc fordulatszámnál 410 Nm nyomatékot biztosít.
A rakodó irányítását összkerékkormányzással, illetve oldalazókormányzással valósíthatjuk meg. A járószerkezet-hajtás kétfokozatú, hidrosztatikus rendszerű, amely 32 km/h maximális sebességet biztosít az erőgépnek.
Az új Deutz-Fahr Agrovector 35.10-os rakodó bálarakodás közben – fotó: deutz-fahr.com
A nagyobb modell az Agrovector 35.10-es, maximális emelési magassága 9,8 m, és ebben pozícióban az emelőrendszer terhelhetősége 870 kg. Erőforrása azonos a kisebb testvérében alkalmazott dízelmotorral, de itt ugyanazt a nyomatékot 2200 f/perc fordulatszám mellett biztosítja. Opcionálisan elérhető majd 90 kW-os, illetve 100 kW teljesítményű motorral is.
A standard motorral 72 kN, míg a nagyobb teljesítményű erőforrásokkal 93-97 kN húzóerő érhető el. Az alapkivitelű változat négy előre- és három hátrameneti fokozatú sebességváltóval, két-, illetve négykerékmeghajtással, továbbá az első tengelyen önzáró differenciállal is rendelkezik. Maximális sebesség itt már 40 km/h.