Aki az erdőn dolgozik, az meglehetősen gyakran találkozhat ilyen helyzettel, és nyilván, a fát, meg a pótkocsit senki nem akarja hátra hagyni, így aztán két alternatíva kínálja magát: hív segítséget, vagy ő maga megküzd az elemekkel.
A Belarus egyébként viszonylag kompakt mérete, áttételezése és súlya miatt nagyon alkalmas erre a küzdelemre, alkalmasabb, mint mondjuk valamelyik nyugati márka méretesebb modellje, hiszen az erdei utakat általában nem azokra tervezték. Nem véletlen, hogy a fakitermeléssel foglalkozóknál még mindig sok bukócsöves MTZ-t találunk.
S talán az is szerepet játszik ebben, hogy a kezdetektől napjainkig csaknem 4 millió MTZ traktor gördült le a futószalagról, a repertoárban ma több mint 100 modell szerepel és a Belarus márkát a világ szinte minden országában ismerik. A márka történetéről ITT olvashattok részletesen.