A korábbi évek hagyományainak megfelelően idén is számtalan új fejlesztésű erőgép pályázik a "Tractor of the Year 2017", az "Év Traktora 2017" termékversenyen. Az évenkénti eredményhirdetésnek felváltva a hannoveri AGRITECHNICA- vagy a bolognai EIMA-kiállítás ad otthont, idén az utóbbi seregszemlén kerül kihirdetésre, mely traktorok nyerik el a megtisztelő címet a különböző kategóriákban.
Cikkünkben egy-két mondatban bemutattuk az "Év Traktora 2017" díj és az az "Év univerzális traktora 2017" kategória döntőseit.
fotó: fendt.com
Már több cikkben is olvashattak az egyre súlyosbodó munkaerőhiányról a mezőgépész szakmában. Vannak cégek, amelyek nagyon sokat tesznek azért, hogy ezen az egyre aggasztóbb helyzeten javítsanak valamit. Az ország egyik legjelentősebb szakoktatási intézménye működik a Hantech gyárában. A csornai székhelyű mezőgazdaságigép-gyártó vállalatnál az elmúlt években ezer szakmunkás kapott bizonyítványt.
fotó: iStock
A mezőgazdasági szántóföldi munkák egyik legjelentősebb mindennapos üzemeltetési költsége az üzemanyag-felhasználás mértéke. A gazdaság méreteihez optimálisan választott tárolóval az üzemanyag nagy- és kiskereskedelmi árkülönbözetét tudjuk megtakarítani, és azt az üzemanyagösszeget, ami esetleg nem a cég autóiba, gépeibe „vándorol”. Ez utóbbi általában a nagyobb megtakarítás, mivel a cég üzemanyag-gazdálkodása szem előtt folyik, így jobban ellenőrizhető a fogyasztás is.
A tapasztalatok alapján az ellenőrzésnek köszönhetően minimum 10 százalék az éves üzemanyag-fogyasztásból, és ehhez járulhat még hozzá a gázolaj vételárának különbsége. Heti körkérdésünkben az üzemanyag-tárolás hazai lehetőségeinek jártunk utána.fotó: Derby-Túr Bt.
A traktorkínálatot elemezve egyre jellemzőbb, hogy gyakran teljesen azonos fizikai kivitelű, gyártmányú gépeknél többmilliós felárra is számíthatnak a beruházók, amennyiben a „nagyobbat”, a 10-50 lóerővel erősebbet veszik meg. Számos ellenpélda mellett, az egy szériába tartozó gépek nagy része nemcsak hasonló, hanem MINDEN szerkezeti elemük azonos (motor, turbó, üzemanyag-ellátó rendszer, hajtáslánc stb.) Cikkünkben a traktorok teljesítményoptimalizálásának egyik lehetőségéről is olvashatnak.
Részletes cikkben mutattuk be a japán ISEKI traktorokat, amelyek az 50-60 LE alatti traktorok piacán töltenek be vezető szerepet európai- és világviszonylatban. A jelenlegi legnagyobb modellje 102 LE-s.
fotó: Városkert Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A magyarországi precíziós gazdálkodásban ma az a tipikus haladási irány, hogy a gazdálkodók megveszik a robotpilótát, azután közülük is kevesen és lassan lépnek tovább. Mesterházi Péter Ákos címzetes egyetemi docenssel, az AXIÁL precíziós gazdálkodási csoportjának vezetőjével beszélgettünk.
A 2015-ben bemutatott CARGOS 700 sorozatú kombikocsikból a CLAAS 2017-től új komfortváltozatokat is kínál, kibővített funkciókkal. Az eddigi felszereltségeken túl a CARGOS 760, 750 és 740 kombikocsik többek között új, közvetlenül szabályozható komforthidraulikát, hidraulikusan nyitható tetőt és kibővített megvilágítási koncepciót kínálnak. Hamarosan a CLAAS további 2017-es újdonságairól is beszámolunk.
fotó: Axiál