Már hónapok óta keringnek az interneten fotók az új Fendt traktorról, azonban most végre hivatalosan is bemutatták a legújabb - és minden idők legerősebb hagyományos traktorát: a Fendt Vario X1050-et.
Az X1000 szériájú traktorokat Európa leglátogatottabb kastélyában, a Schloss Neuschwanstein-ben mutatták be hétfőn a nagyközönség számára, nemzetközi sajtótájékoztató keretén belül.
Nézzük meg, hogy mit rejt az eddig készült legnagyobb Fendt-karosszéria!
A klasszikus Fendt-stílusú, 3,6 méter magas karosszéria alatt 500 lóerős motor tombol, amivel kiérdemelte a gép a valaha készült "legnagyobb és legerősebb hagyományos traktor" címet.
Az újonnan kifejlesztett X1000-es széria képviselőit a világpiacra tervezték. A gépek megjelenése négy különböző teljesítményben várható: Fendt Vario 1038 (380 LE), Fendt Vario 1042 (420 LE), Fendt Vario 1046 (460 LE) és a csúcsmodell Fendt Vario 1050 pedig 500 LE maximális teljesítménnyel dolgozik majd.
Az erőgép lelke a 12,4 literes, hathengeres MAN motor. A nagy nyomaték, ami jellemző már alacsony fordulatszám-tartományban is, a gép magas menetdinamikájáért felel.
A hátsó, közvetlen motorhajtású TLT kiemelkedően magas teljesítménnyel dolgozik.
A TMS vontató rendszer a terhelés függvényéban - automatikus szabályozással állítja be a sebességet és a motor optimális fordulatszámát.
A különböző országok eltérő szabályozásai -és piaci igényei miatt a Fendt Vario 1000-es szériát 40, 50 és 60 km/h maximális sebességgel egyránt kínálják majd.
A vezető kényelmére - és a biztonsági szempontokra vonatkozó átfogó koncepció eredményeképpen több extra került az új szériás traktorokba, mint a korábbi modellekbe. A VarioGrip keréknyomás ellenőrző rendszer, a Fendt Stability Control és a független felfüggesztés ugyanúgy részei a gépnek, mint például a kétkörös fék - ami garantálja, hogy ez a hatalmas gépóriás szinte bármikor, bármilyen körülmények között meg tudjon állni. Tartozék továbbá a reaktív kormánymű, késleltetett támogató rendszerek és a féklámpa is, amelyek összessége maximális vezetési biztonságot nyújt közúton és a szántóföldön is.
A gép maximális magassága 3,60 méter, és az önsúlya 14 tonna. Az új széria következő érdekessége az újonnan kifejlesztett nagy gumiabroncsok - ezek hátsó átmérő 2,35 m.
Az X5 vezetőfülke előnyeit már megismerhettük a Fendt 800 Vario - Vario 900 modelleknél. Az új X5 S utastér most azonban sokkal magasabb szinten szolgálja vezető kényelmét - és a legszigorúbb munkavédelmi előírásoknak is maradéktalanul megfelel. Sőt, a belső kárpit anyaga könnyen tisztítható, a puha tapintású felület kellemes érzést kölcsönöz a sofőrnek.
A csoda-traktor piacra kerüléséig még egy kicsit várnunk kell, hiszen a tervekhez képest eddig csak két prototípus modellt építettek, és ezeknek a sorozatgyártás előtt még 25.000 órányi teszteléses feladatokon is meg kell feleniük!
A komoly tesztek és a folyamatban lévő fejlesztések miatt az első új szériás tarktorok piaci megjelenése 2015 végére - 2016 elejére várható majd.
Az árakat természetesen még nem jelentették be, de azt már kikövetkeztethetjük, hogy jóval magasabb lesz mint a 939-eseké...
Fotók: Fendt Global