A Claas Torion 738 T 7,1 tonnás, központi teleszkópgémes kivitelű, nemcsak fordulékony és stabil, de számos újítást is tartalmaz. A kanálcsapszeg-magasság 4,96 méter, rakodóvillával 4,8 méter az emelési magasság, maximális teherbírása 2300 kg, míg 2,69 méteres teljes gémkinyúlásnál 1300 kg. A billenő teherbírás 3800 kg, a Z-kinematika nagy emelőerőt és gyors kanálürítést tesz lehetővé.
Az eszközhordozó keret 172 fokos mozgással bír, amely szűk helyen megkönnyíti a munkavégzést, és jó rálátást ad a gépkezelőnek. A széria-kanálméret 1,6 köbméter. A gyors eszközcsatlakozó és gém csillapítórendszere szériakivitel.Újabb típussal bővült a Torion gumikerekes homlokrakodók kínálata.
A normál, 93 liter/perc kapacitású hidraulikarendszer mellé rendelhető egy nagy teljesítményű is, valamint egy 28 l/min kapacitású, külső munkaeszközökhöz, például fűkaszához vagy úttisztító forgókeféhez. Sőt, a kettős működtetésű kör lehetőséget ad még egy hátsó eszköz csatlakoztatásra is. A maximális rendszernyomás 230 bar. A hidraulikarendszer szabad visszafolyással és az eszközcsatlakozásnál többlet-visszavezetéssel is rendelkezik.
A Claas Torion 738 T 7,1 tonnás, központi teleszkópgémes kivitelű, nemcsak fordulékony és stabil, de számos újítást is tartalmaz.
Az eszközhordozó keret 172 fokos mozgással bír, amely szűk helyen megkönnyíti a munkavégzést, és jó rálátást ad a gépkezelőnek.
Konstrukció és kormányzás
A gép különlegessége az úgynevezett SINUS kormányzási rendszer, a maximális 30 fokos, csuklós elkormányzásával párhuzamosan, a hátsó kerekeket is elkormányozza, legfeljebb 25 fokos szögig. A hátsó kerekek kormányzása mechanikus, a kormányrudazatuk az első tengelyen lévő segédvázhoz csatlakozik. A fordulási sugár maximum 4,22 méter a kanál külső sarkán mérve, a belső rádiusz mindössze 1,49 méter.
A kombinált megoldással igyekeztek egyesíteni a csuklós törzsű és merevvázas rakodógépek előnyeit, a legjobb stabilitás érdekében. Továbbá a két törzstagot összekapcsoló szerkezet még további 8-8 fok oszcilláló mozgást is enged oldalirányban – követve a terep egyenetlenségeit –, ugyanakkor beépített rétegelt csillapító rugókkal fokozva a stabilitást és munkakomfortot, főleg szilárd burkolatot, tempósabb haladásnál. Mint tudjuk, megemelt kanállal, teherrel történő manőverezés, fordulás a legkritikusabb pontja a munkavégzésnek.
A kormányzási rendszer.
Programozott munkavégzés opcióban és munkakomfort
A „Smart Loading” csomag jelentősen megkönnyíti és meggyorsítja a munkavégzést. Például előre be lehet állítani a rakodási vagy bebillentési magasságot, van automatikus gémvisszatérő és kanál-visszaállító funkció és dinamikus terheléshatárolás. Ezeket az A-oszlopon lévő, 9 collos érintőképernyőn lehet beállítani.
A terheléshatárolás a másodperc ezredrésze alatt történik, a gépkezelő a képernyőn látja a színes terhelési diagramot. Határértéknél megállítja az emelést vagy gémkitolást, valamint a terhelés függvényében szabályozza az emelés-süllyesztés, a gémkitolás-behúzás sebességét is, sőt az alsó és felső beállított végállásoknál csillapít.
A kijelző éjszakai-nappali, automatikusan váltott háttérrel működik, ez zárt, sötétebb terménytárolóban, raktárakban szintén előnyös.
A központi joystick és kartámasza a vezetőüléssel együtt mozog. Nincs szükség fogásváltásra az ismétlődő munkafolyamatoknál. Az ülés szériában légrugós és fűtött kivitelű, a kormányoszlop állítható, a fülkepadló teljesen sík. A szellőztetés 180 fokban nyitható, és reteszelhető fülkeajtó, valamint jobb oldali nyitható ablakrész biztosítja, de a légkondicionáló sem hiányzik.
Fülkebelső és széria-tetőablak, törlő-mosóval.
A terhelésérzékelő (Smart-Loading) funkció.
Meghajtás
Erőforrásként 4 hengeres, 73 lóerős Yanmar motor szolgál, változó geometriás turbófeltöltővel, amely AdBlue nélkül, részecskeszűrővel (DPF) és oxidációs katalizátorral (DOC) teljesíti a Stage V-előírást. Az összkerékmeghajtás a hátsó osztóművön levő, központi hidromotorral történik, teljesen automatikus, 1. fokozat 20 km/ó, 2. fokozat 40 km/ó sebességig. A differenciálzár szériakivitel, például szántóföldi rakodáshoz. A motorelhelyezés egyben ellensúlyként is szolgál.
A keresztirányú légáramlási rendszer menetiránytól függetlenül hatékony, minimalizálja a motortér és a hűtő szennyeződését, de rendelhető gombnyomásra bármikor használható, tisztító, ellenirányú ventilátorforgatás is. A hátsó vonófej és 13 pólusú csatlakozó szintén a szériakivitel része.
Motortér, keresztirányú hűtéssel.
Forrás: www.claas-group.com