Azzal, hogy a három történelmi márkát egyetlen zászló alatt egyesítő, francia családi tulajdonban lévő cégcsoport nyilvánosságra hozta új nevét, pontot tett annak az átalakulásnak a végére, melynek alapjait 10 évvel ezelőtt fektették le. Olyan lépésről van szó, amely az egyszerű identitásváltáson túl megnyitja az utat az európai mezőgazdaságot szolgáló innováció gyorsított növekedése előtt.
A holnap gazdálkodóinak oldalán szeretnének állni, az európai mezőgazdaság új igényeihez igazodó innovatív technológia széles választékával – fotó: a SKY Agriculture
Miközben a Sulky, Prolog és a Sky hagyományos márkanevek alatt futó családi tulajdonban lévő cégcsoport a 2022-2023-as kampányról rekord eredményt jelentett a 2022-23-as pénzügyi évben elért 85 millió eurós konszolidált árbevétellel, vezetői tovább dolgoznak a jövőbe vezető úton.
Milyen célokat tűzött ki magának a SKY Agriculture? A holnap gazdálkodóinak oldalán szeretnének állni, az európai mezőgazdaság új igényeihez igazodó innovatív technológia széles választékával. Többről van itt szó, mint egy egyszerű névváltoztatásról: az “egymárkás stratégia” és pozícionálás alapos végiggondolásának végeredményéről, hiszen a szilárd alapokon működő csoport átalakulásának első alapköveit 10 évvel ezelőtt fektették le.
A márka összes gépe grafit szürke és titánfehér színbe öltözik – fotó: SKY Agriculture/Facebook
Juien BUREL, a csoport elnöke elmondta: “A DNS-ünk része, hogy nem kapkodunk, nem siettetjük a dolgokat, betartjuk a sorrendet. 2018-ban elindítottuk a három márkánk, a Sulky, a Prolog és a Sky közeledését megalapozó Baseline “Farming togehter” nevű programot. A fejődési folyamat 2020-ban a csoport belső jogi átszervezésével, valamint az értékesítés és az after sales alkatrész-utánpótlás részlegek átszervezésével folytatódott. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a ház belső átalakításával kezdtük, mielőtt a homlokzatot újrafestettük volna. Ma pedig bejelenthetjük, hogy feltettük az i-re a pontot: megszületett a SKY Agriculture márka.”
A SULKY (SULKY) rövidített, új nevét viselő SKY Agriculture egy olyan név, amelyet könnyebb kiejteni Franciaországon kívül, és amivel a jövő felé fordul, azzal az elhatározással, hogy a következő 20 évben is sikeres maradjon.
David Guy, a csoport vezérigazgatója így fogalmazott: “Az, hogy a dolgok jól mennek, még nem jelenti azt, hogy ne kellene semmin változtatni. A csoportunk szilárd alapokon nyugszik és kiváló eredményeket ért el az elmúlt években. De a helyzet gyorsan változhat. Láttuk ezt a coviddal, az ukrajnai háborúval. Tehát óvatosnak kell maradnunk. Azzal, hogy három márkánkat egy zászló alatt egyesítjük, az a célunk, hogy a jövőben is készek legyünk arra: jobban támogassuk a gazdákat egy a környezeti és társadalmi kihívásoknak megfelelő mezőgazdaság felé vezető úton.”
Ez az “egymárkás stratégia” lehetővé teszi a SKY Agriculture-nak, hogy alkalmazkodjon az európai mezőgazdaságigép-forgalmazás változó rendszeréhez. A piac egyre koncentráltabbá válik, a márkakereskedői hálózat szerkezetváltozáson megy át, számuk az elmúlt években folyamatosan csökkent. A SKY Agriculture megszületése a csoport exportjának növekedését is hivatott szolgálni. Bár az értékesítés 40%-a jelenleg Franciaországon kívülre irányul, a SKY Agriculture ezt az arányt 50%-ra kívánja növelni, különösen négy kulcsfontosságú területre: a precizitásra, a technológiára, az energiahatékonyságra és az agronómiára összpontosító kutatási és fejlesztési részleg dinamizmusára építve.
A SKY Agriculture-rel eltűnik a kék, a zöld és a piros szín a gazdaságokban! A márka összes gépe grafit szürke és titánfehér színbe öltözik. E színek előnye, hogy minden traktorszínhez illeszkednek. David Guy hozzátette: “Vége a tarkabarka fogatoknak! Azzal, hogy ezeket a csúcstechnológiát szimbolizáló színkódokat választottuk, a gazdára is gondoltunk, aki büszke lehet a traktorára, bármilyen színű is legyen az."
Augusztus 16. után a SKY Agriculture első gépei a csoport négy gyártelepéről érkeznek. Ha pedig a teljes választékot az új színeiben szeretné felfedezni, látogasson el a SKY Agriculture standjára:
- az Agroshow-n (Lengyelország – 2023.09.24-25.),
- az Állattenyésztők csúcstalálkozóján (Franciaország – 2023.10. 3-6.),
- az Agritechnica-n (Németország – 2023.11.12-18.)
- és a SIMA (Franciaország – 2024.11.24-28.) rendezvényeken.