Elsőként a tengerentúlon
Az amerikai JLG rakodógépgyártó talán kevesek számára ismerős, de itt már két párhuzamos projekten is dolgoznak, egyelőre még prototípusszinten. Mindkét teleszkópgémes rakodógép a G5-18 típus, de az egyikbe tisztán elektromos meghajtás került beépítésre.
Itt egy 360 voltos tápfeszültségű, 42 kilowattórás Deutz akkuegység van, amely két 40 kW (54 LE) teljesítményű villanymotort működtet. Az egyik csak a rakodógép meghajtását szolgálja, a másik csak a hidraulikaszivattyút működteti.Már induláskor maximális nyomaték áll rendelkezésre, precíz mozgásokat tesz lehetővé nagy terhelésnél, és érzéketlen a szakaszos üzemmódra (leállítás, újraindítás) vagy üzemi hőfokra. Egyszerű 6,6 kilowattos fali töltővel 4 óra alatt elérhető a 80 százalékos töltöttségi szint.
A másik gépnél egy 48 voltos soros hibridrendszert építettek be, vagyis csak az akkumulátort tölti, ha szükséges.
A Deutz D1.2 típusú, 3 hengeres, 1,2 literes dízelmotor egy 48 voltos generátort hajt, az akkuegység is csak 48 voltos, hasonlóan az elektromos targoncákhoz, ahol a 48 és 72 volt a leggyakoribb tápfeszültség.
Deutz-technika a JLG teleszkópgémes rakodóban
A másik lehetőség a hibrid hajtás
A Deutz AG 2019 őszén teljes egészében megvásárolta a szintén német, 2013-ban alapított Futavis GmbH akkumulátorgyárat, amely akkorra már hírnevet szerzett mint gépjárműgyártók beszállítója.
A legkisebb Deutz motor, a továbbfejlesztett, 3 hengeres, 1,2 literes
A hibrid meghajtás a fenti az összeállításban az 57-75 kW (77,5-102 LE) teljesítményű rakodógépek kínálatában alkalmazható, általában az 5 tonna teherbírás alatti szegmensben.
Forrás: www.deutz.com